Skip to main content

Dit is al het derde jaar dat ik KPN meld dat ITV niet goed werkt. Zij maken de de promotie van iTV niet waar. In het buitenland werkt de streaming van zenders en films heel slecht. En altijd weer dat ieder jaar dat smoesje van “we zijn er mee bezig”,  of een technisch verhaal waarom het niet werkt. Typisch iets van een overgeorganiseerd bedrijf wat het contact met de klant al jaren verloren is. Technisch zijn ze niet in staat om een goedwerkende tv-streaming voor elkaar te krijgen. Er zijn diverse websites waar je probleemloos op lage resolutie programma’s kunt streamen. Bij KPN loopt de stream regelmatig vast. Dit irriteert mij na twee jaar dusdanig dat ik overweeg om mijn abonnement bij KPN op te zeggen. Overigens waarom ontbreekt er op de site niet gewoon een telefoonnummer, zodat je iemand hier persoonlijk op aan kan spreken. Van mijn part de directeur. Hij is per slot toch verantwoordelijk. Chatbots, en FAQ, zijn leuke dingen op een web pagina, maar daar zitten geen mensen achter die voelen wat voor slechte diensten jullie leveren. 

met vriendelijke groet, Rob Havlik 

Je wil de directeur van KPN bellen om te vertellen dat jouw stream niet goed werkt?

Bedoel je met ITV ‘gewoon’ televisie kijken of via de app op bijvoorbeeld een tablet? Er zijn genoeg mensen waarbij dat vlekkeloos werkt dus zou dat voor jou ook moeten kunnen. Wellicht dat er een ander probleem is. 
Kun je wat meer info geven over hoe je bent verbonden, welke apparaten je gebruikt etc.?


Goedemorgen beste Havlik.u kunt gratis kpn bellen 0800 0402 die kunnen u verder helpen daar mee 😉


Hallo @Havlik ,

Op WiFi-netwerken op buitenlandse campings werkt de app ook bij mij vaak niet goed. Dat komt mede door de capaciteit van zo’n WiFi-netwerk. 
 

Wil je toch bv een keer naar het Nederlandse journaal kijken? Probeer eens deze website: 

https://www.bvn.tv/bvnlive/


Ik gebruik geen Wifi. De streaming gaat met de KPN iTV via XG Prima, maar ik blijf het zeggen. Itv werkt heel slecht. Veel slechter dan KPN beloofd. Los van het slechte XG bereik, wat gedeeltelijk met het lokale netwerk te maken heeft, functioneert iTVvan KPN minder goed dan via de ander webdiensten. De Reden waarom ik de Directie wil spreken is natuurlijk gekscherend bedoeld, echt wel met een kern van waarheid. immers bij alle klachten die ik op dit forum lees zou je het Woord “KPN” moeten vervangen door Directeur. KPN is nl geen ding, maar een organisatie en iemand is verantwoordelijk, toch?


Hoi @Havlik, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een stuk op weggeholpen heeft.


Op  andere netwerken zijn we natuurlijk altijd wat afhankelijk van hun kwaliteit, dit is niet iets wat we altijd overal kunnen garanderen. Wel kan het helpen de kwaliteit van je stream wat lager te zetten.

Meer informatie hierover kun je vinden in onze kennisbank:

 


Natuurlijk heb ik de resolutie van ITV op de laagste stand gezet, maar dan nog presteert ITV slecht op een Nos website kun je probleem loos streamen. 


Op  andere netwerken zijn we natuurlijk altijd wat afhankelijk van hun kwaliteit, ...

Ik zou willen dat zulk soort antwoorden nooit meer gegeven worden zonder eerst wat vragen gesteld te hebben.

Zo zou de wetenschap dat via de NOS website probleemloos gestreamd kan worden je toch moeten triggeren om eerst eens naar de eigen infrastructuur te kijken alvorens “de schuld” bij derden neer te leggen. Maar ja, de vraag is niet gesteld of deze problemen ook via andere streaming diensten ervaren worden.

Dit geldt overigens altijd, kijk eerst naar jezelf alvorens naar anderen te wijzen.


“Eerst naar je zelf en naar andere” daar ben ik het mee eens, maar dat ligt voor een groot bedrijf als KPN versus een klant toch iets genuanceerder. Vorig jaar heb ik de gebrekkige stream van Kpn ook gemeld en toen zij men dat het wel degelijk aan iets  technisch lag van KPN. Kpn was er wel mee bezig. Nogmaals het probleem: de telefoon is het zelfde, de lokale netwerk provider in Spanje is het zelfde en het te streamen programma is gelijk. Deze variabelen heb ik invloed op, maar op de aanbieder van het programma niet. Overigens als u mij aanspreekt in een dergelijke aanhef voel ik mij wel aangesproken op iets wat ik niet in mij zelf herken. Misschien dat ik geïrriteerd overkom, maar dat is niet tegen u als persoon, maar tegen een organisatie. Als u geen kritische vragen meer wil, moeten we misschien iets anders zoeken. 
wanneer wij thuis zijn, mag u me persoonlijk bellen, misschien is dat een betere oplossing. 


Overigens als u mij aanspreekt in een dergelijke aanhef voel ik mij wel aangesproken op iets wat ik niet in mij zelf herken.

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum.

Mijn opmerking “kijk eerst naar jezelf alvorens naar anderen te wijzen” was puur en alleen aan KPN gericht immers zij zijn het die “de schuld” bij de “andere netwerken” neerleggen zonder ook maar één vraag te stellen om vast te stellen of dat terecht zou kunnen zijn.


Mijn excuses dit had ik niet in de gaten. Ik hoop dat Kpn dit Forum goed leest en hier ook iets mee doen. 
met vriendelijke groet. 


Voor zover ik weet zijn hier geen bekende issues mee, dus blijven er eigenlijk maar twee dingen over, iets in de aansluiting/verbinding of iets in het toestel.
In mijn ogen is de kwaliteit iets lager zetten dan een goede eerste stap.en er werden al wel een paar goede tips en alternatieven gegeven.

Had je ondertussen mijn collega's bij 0800-0402 ook nog gesproken?

Niet alle streams zijn hetzelfde dus het kan goed zijn dat een stream die meer buffert het makkelijker heeft dan onze TV stream.
Als het met de lagere kwaliteit niet beter is, is dat natuurlijk geen oplossing. Ik heb dan nog een paar vervolgvragen.

  • Heb je dit via WiFi én via 4G?
  • Heb je dit alleen via de app of ook via de webversie op tv.kpn.com?
  • Heb je de app al opnieuw geinstalleerd?
  • Je toestel al herstart?
  • Welke versie van android/iOs heb je?
    • Welke versie van de app?

Niet alle streams zijn hetzelfde dus het kan goed zijn dat een stream die meer buffert het makkelijker heeft dan onze TV stream.

En ik denk dat je daar de primaire oorzaak hebt van het mindere functioneren van de KPN TV app.

De buffer is "gewoon" te klein. Ooit is aangegeven dat dit gedaan is om de vertraging binnen de perken te houden maar als ik moet kiezen tussen de uitzending een halve minuut later zien of nauwelijks kunnen kijken vanwege de haperingen dan weet ik wel waar ik voor kies.

Eigenlijk zou KPN gewoon de mogelijkheid moeten bieden om de uitzending bijvoorbeeld 30 seconden in het verleden te starten zodat er een buffer van 30 seconden opgebouwd kan worden.


Bedankt Thomas, maar al die vragen beantwoorden is voor mij veel werk dit moet ik allemaal uitzoeken. Ik vind dat De provider van de TV in dit geval KPN, minder goed werk dan op een  website, dus pak ik die maar. Ik vind het eel super goed van je dat je probeert te helpen, dat waardeer ik zeer, ik heb echt niet de tijd om dit nu allemaal uit te zoeken. Wanneer ik thuis ben ga ik dit nog een uitzoeken. Met vriendelijke groet, 


Hier hetzelfde. Heb in Frankrijk glasvezel met 500mb snel internet. Alles werkt hier vlekkeloos, op Kpn itv na, die hapert door buffer ellende om de 2of 3 seconden. Kijken wordt onmogelijk zo. Alle streaming diensten (van Prime en HBO en meer) werken vlekkeloos. Kpn doet al jaren niets aan dit probleem wat al door zoveel klanten is gemeld. Waardeloos.