Skip to main content

Ik ben momenteel in een vakantiehuis van familie in Turkije. Daar hebben ze een 2 weken nieuwe Samsung smart tv. Ik zou graag iTV willen openen om NL tv te kunnen streamen/casten naar de tv. Maar ik krijg dit niet voor elkaar.

 

iTV opent helemaal niet omdat Turkije buiten de EU ligt? Klopt dat? Of zijn er nog mogelijkheden om dit wel te kunnen activeren? 

 

Heb voor mijn mobiel namelijk een speciale Turkije bundel aangeschaft voor internet. Dat werkt wel.

De app op de smart tv werkt alleen thuis op uw eigen thuisnetwerk.

De app op uw mobiele telefoon werkt alleen in de EU. En volgens KPN ligt Turkije niet in de EU.  Dus geen iTV voor u.

Als u handig bent zou u een VPN-verbinding kunnen maken met een server in de EU. Dan werkt het op uw mobiel misschien wel.


Hallo @Emmer83 ,

KPN TV werkt niet in Turkije omdat dat land geen onderdeel is van de EU.

Wil je toch Nederlandse TV kijken?

Dat kan via deze website:

https://www.bvn.tv


Naar een Samsung casten kan sowieso niet. Die heeft geen chromecast.

Buitenshuis kan in de EU landen gebruik worden gemaakt van KPN iTV (en NLziet, canaldigitaal online). Maar Turkije is geen EU of het werelddeel Europa (hoewel 4 % wel), maar in Azië (96 😵.

 


Beste allen,

 

Dank tot dusver voor reacties.

 

Wil die VPN wel omzeilen, maar hoe doe ik dat?

 

Wou vanavond graag Johan Cruijff schaal live zien 😉


Casten gaat sowieso niet lukken. 

Maar als je op je telefoon of tablet Proton VPN download en die op Nederland zet kun je de locatie voor de gek houden.

En dank. De wedstrijd wil ik ook kijken maar was ik alweer straal vergeten.😃


En volgens KPN ligt Turkije niet in de EU.

Hallo @Nick83 het is algemeen bekend dat Turkije géén EU-land is, dus niet alleen volgens KPN.

 

 


Inmiddels app gedownload voor die VPN. Dat is gelukt, kan middels iTV app op mijn telefoon live NL tv kijken.

Nu alleen nog onderzoeken of ik kan casten naar de LG tv. Dacht even dat het Samsung was..

App gedownload van LG en geprobeerd te koppelen. Maar tot dusver nog zonder resultaat. Overigens zie ik dat streamen symbool sowieso niet op mijn mobiel, dus vrees dat dat niet lukt. 

 

Dan maar zo, op de mobiel. Dank allen voor snelle reacties!


Nee, dat casten gaat niet lukken. Die chromecast zal niet via die vpn verbinding lopen. Want dat kan je op de chromecast danwel tv niet downloaden.

Dan maar zo, op de mobiel. 

Dat is met die vpn de enige optie.