Skip to main content

Tot voor kort kon ik tv kijken via de iTV app en airplay op mijn Samsung tv’s. Nu zegt de app dat hij uitzend via Airplay maar is er niks te zien op de TV.

 

Opgenomen programma’s werken wel, live tv kijken en terugkijken werkt niet meer.

De beide samsung televisies ondersteunen Airplay 2.

Hi @Barelds! Welkom op het forum. Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd? Wil je ook nog laten weten welke Apple apparatuur je gebruikt en welke IOS versie daarop staat?


IOS 16.5 op een Iphone X en IOS 16.5 op een Iphone XS. Ik heb 2 samsung televisies, een Samsung 5 series en een Samsung 7 series. Beide hebben Airplay 2.

De app nog niet opniew geïnstalleerd omdat het op beide Iphones niet meer werkt op geen van de TV’s.


@Barelds wil je toch voor de zekerheid de app opnieuw installeren? Als het daarna nog niet werkt, laat hier dan nog weten wat het typenummer is van een van de televisies. 🙂


@Barelds  Is het ook een optie om de viaplay app op je  samsung tv  te installeren, dat werkt bij mij  prima

 


@Barelds  Is het ook een optie om de viaplay app op je  samsung tv  te installeren, dat werkt bij mij  prima

 

Het gaat niet om viaplay, ik gebruik F1TV Pro en dat werkt prima. Het ging echt alleen om live tv kijken (bijv NPO1). Opgenomen programma’s werken wel.

@Bram_ , ik heb een extra KPN tv+ box besteld en dat werkt goed. Nu ben ik geen airplay meer nodig. Jammer van de extra kosten maar het werkt tenminste.

 

 


Jammer van de extra kosten maar het werkt tenminste.

Hallo @Barelds die extra kosten hebben tot positief gevolg dat het opname-pakket nu gratis is.

 


Jammer van de extra kosten maar het werkt tenminste.

Hallo @Barelds die extra kosten hebben tot positief gevolg dat het opname-pakket nu gratis is.

 

Dat had ik al, ik had al 2 tv+ boxen :)


@Barelds wil je toch voor de zekerheid de app opnieuw installeren? Als het daarna nog niet werkt, laat hier dan nog weten wat het typenummer is van een van de televisies. 🙂

Het werkt helaas nog steeds niet na een herinstallatie van de app.


@Barelds Vervelende situatie, we zouden graag wat meer willen weten om te kijken of we je kunnen helpen.


-Zou je eens een regionaal kanaal, bijvoorbeeld AT5 en NPO1 Extra (kanaal 81) willen proberen te casten via Airplay met je bestaande setup?


-Zou je eens je audio systeem willen afkoppelen en eventueel surround sound en dolby etc willen uitzetten (tijdelijk) in de tv instellingen en dus eigenlijk kijken of met een puur stereo setup Airplay in de TV wél toevallig weer wil werken? (of is je Samsung 5 serie TV al stereo only b.v.?)

-Live werkt niet. Ook geef je aan dat Opnames wél werken en Terugkijken niet. Dat is vanuit ons perspectief opvallend, want die zijn technisch gezien vrijwel identiek. Of kan het zijn dat je met Terugkijken, eigenlijk Begin Gemist bedoelt? Verschil is vooral: is het programma volgens de gids (EPG) al ten einde op het moment dat je deze wil starten (Terugkijken), of is het einde van het live-programma nog niet bereikt (Begin Gemist).
Zo niet: Heb je wellicht ook een recente opname (van afgelopen dagen) en wil je die checken vs oudere opnames (maanden oud)?
 


Interessante ontwikkelingen wellicht..

NPO1 extra werkt wel, stop ik de stream en blijf ik verbonden via airplay en ik start NPO 1 dan start het programma weer niet.

 

De app lijkt te denken dat de stream afspeelt en geeft dit ook aan, alleen de tv gaat naar het standaard airplay verbonden scherm terug en speelt niks af.

 

Beide tv’s spelen slechts stereo, de samsung 7 series is via optical aangesloten op een stereo versterker, de samsung 5 series is een losse tv (in de overkapping) die slechts stroom en een wifi verbinding heeft. (Via de KPN app en airplay ben je immers niet meer nodig om tv te kijken)

 

Het heeft overigens een paar week geleden wel gewerkt maar is daar plots mee opgehouden.

 

De technische kennis ontbreekt bij mij om te snappen waarom NPO1 extra wel werkt en start en gewoon NPO1 niet maar daar zullen jullie wellicht mee verder kunnen.


National Geographic werkt wel, SBS9 niet en vervolgens MTV weer wel.


Dank voor de informatie @Barelds. Zeker interessant en behulpzaam. Lijkt erop dat we iets op het spoor zijn. 

Als je nog voorbeelden van daadwerkelijke programma's hebt dit het probleem hebben? Of andere? Want kan het zijn dat op sommige delen van de dag SBS9 niet werkt en andere momenten weer wel? Idem voor andere kanalen. We zijn dan benieuwd welke programma's van eenzelfde kanaal het probleem wel hebben en welke niet.

 


Daar heb ik nog niks van gemerkt, tot nu toe lijkt het beperkt tot de zender en niet een programma.. Een talkshow, film of een spel programma lijkt niet uit te maken.

 

Ik kan wat vaker steekmonsters nemen maar dit is vooral wat ik zie.


Oudere opnames, toen airplay nog werkte kunnen we wel afspelen (Het perfecte plaatje 24-mei).

 

nieuwere opnames, die we ook live niet kunnen streamen kunnen we ook van de opname niet starten (112 vandaag uitzending gisteravond)


Maar waarom gebruik je airplay?

De Samsung heeft / ondersteunt gewoon zelf de KPN iTV app al.

Verder heb je (3) tv+ boxjes die tv kijken via airplay met kpn itv en de overeenkomstige app in de Samsungs overbodig maakt. 

De KPN iTV app in de Samsung:

Die in het midden 


Maar waarom gebruik je airplay?

De Samsung heeft / ondersteunt gewoon zelf de KPN iTV app al.

Verder heb je (3) tv+ boxjes die tv kijken via airplay met kpn itv en de overeenkomstige app in de Samsungs overbodig maakt. 

 

Serieus ook he… Ik wist niet dat die app gewoon op de tv geïnstalleerd kon worden maar heb het zojuist gedaan..

 

Dank, nu kan ik tenminste 2 TV+ tuners uit mn pakket halen! Scheelt weer 10 euro per maand..


Eh @Barelds 

Als je 1 tv+ overhoudt raak je ook opnemen pakket kwijt. Het is dan niet meer gratis. Je kunt het dan wel à 4,99 erbij nemen. 

Maar een tweede TV+ inclusief opnemen is maar 0,01 euro duurder.

Ik zou 2 tv+ boxen houden. Inclusief gratis opnemen. 


Een @Barelds 

Als je 1 tv+ overhoudt raak je ook opnemen pakket kwijt. Het is dan niet meer gratis. Je kunt het dan wel à 4,99 erbij nemen. 

Maar een tweede TV+ inclusief opnemen is maar 0,01 euro duurder.

Ik zou 2 tv+ boxen houden. Inclusief gratis opnemen. 

Dank Peter, gaan we doen 👍🏼


Dank voor de informatie @Barelds. Zeker interessant en behulpzaam. Lijkt erop dat we iets op het spoor zijn. 

Als je nog voorbeelden van daadwerkelijke programma's hebt dit het probleem hebben? Of andere? Want kan het zijn dat op sommige delen van de dag SBS9 niet werkt en andere momenten weer wel? Idem voor andere kanalen. We zijn dan benieuwd welke programma's van eenzelfde kanaal het probleem wel hebben en welke niet.

 

Ik ervaar exact hetzelfde probleem, dat sinds kort dus AirPlay niet werkt bij sommige zenders. Meer voorbeelden van zenders die wel werken (alle programma’s dmv steekproef): Stingray Classica, Family 7, Eurosport 2 (maar Eurosport 1 niet), Paramount Network, Comedy Central, Omroep GLD/Brabant/Fryslan, MTV live, FOX.

Voorbeelden van zenders die niet werken (alle programma’s dmv steekproef): NPO 1/ 2/3, RTL 5/7/8 (maar RTL 4 weer wel), Net 5, SBS 6/9, Veronica, National Geographic (ook niet, in tegenstelling tot bij mijn voorganger Barelds).

 

Aangezien mijn Samsung TV de KPN iTV app niet kan installeren, zou ik toch wel graag een oplossing hier voor zien! (Doet ie bij meerdere mensen het dan niet overigens, kunnen jullie dat niet testen @TV Apps Team ?)

Bij voorbaat dank.


 

 


Dank voor de informatie @Barelds. Zeker interessant en behulpzaam. Lijkt erop dat we iets op het spoor zijn. 

Als je nog voorbeelden van daadwerkelijke programma's hebt dit het probleem hebben? Of andere? Want kan het zijn dat op sommige delen van de dag SBS9 niet werkt en andere momenten weer wel? Idem voor andere kanalen. We zijn dan benieuwd welke programma's van eenzelfde kanaal het probleem wel hebben en welke niet.

 

Ik ervaar exact hetzelfde probleem, dat sinds kort dus AirPlay niet werkt bij sommige zenders. Meer voorbeelden van zenders die wel werken (alle programma’s dmv steekproef): Stingray Classica, Family 7, Eurosport 2 (maar Eurosport 1 niet), Paramount Network, Comedy Central, Omroep GLD/Brabant/Fryslan, MTV live, FOX.

Voorbeelden van zenders die niet werken (alle programma’s dmv steekproef): NPO 1/ 2/3, RTL 5/7/8 (maar RTL 4 weer wel), Net 5, SBS 6/9, Veronica, National Geographic (ook niet, in tegenstelling tot bij mijn voorganger Barelds).

 

Aangezien mijn Samsung TV de KPN iTV app niet kan installeren, zou ik toch wel graag een oplossing hier voor zien! (Doet ie bij meerdere mensen het dan niet overigens, kunnen jullie dat niet testen @TV Apps Team ?)

Bij voorbaat dank.


 

 

Dank voor de testen en info! Was dit een steekproef van gisterenavond, woensdag 28-06? Of over een langere eerdere periode?
Deze zenders die het niet deden, die kunnen in de ochtend en overdag ook niet worden gestart via Airplay?

Op onze devices werkt Airplay netjes, we hebben nog geen enkele keer een stream niet kunnen starten d.m.v. Airplay op onze devices. Dus daar lijkt ook nog een factor in te zitten van vermoedelijk welk model TV/mediaspeler met Airplay er wel of geen last van heeft. 

In het geval er geen app beschikbaar is, is uw TV met een bouwjaar van 2016 of ouder. Welk model? Deze zal wel Airplay 2 hebben lijkt me?


Dank voor de informatie @Barelds. Zeker interessant en behulpzaam. Lijkt erop dat we iets op het spoor zijn. 

Als je nog voorbeelden van daadwerkelijke programma's hebt dit het probleem hebben? Of andere? Want kan het zijn dat op sommige delen van de dag SBS9 niet werkt en andere momenten weer wel? Idem voor andere kanalen. We zijn dan benieuwd welke programma's van eenzelfde kanaal het probleem wel hebben en welke niet.

 

Ik ervaar exact hetzelfde probleem, dat sinds kort dus AirPlay niet werkt bij sommige zenders. Meer voorbeelden van zenders die wel werken (alle programma’s dmv steekproef): Stingray Classica, Family 7, Eurosport 2 (maar Eurosport 1 niet), Paramount Network, Comedy Central, Omroep GLD/Brabant/Fryslan, MTV live, FOX.

Voorbeelden van zenders die niet werken (alle programma’s dmv steekproef): NPO 1/ 2/3, RTL 5/7/8 (maar RTL 4 weer wel), Net 5, SBS 6/9, Veronica, National Geographic (ook niet, in tegenstelling tot bij mijn voorganger Barelds).

 

Aangezien mijn Samsung TV de KPN iTV app niet kan installeren, zou ik toch wel graag een oplossing hier voor zien! (Doet ie bij meerdere mensen het dan niet overigens, kunnen jullie dat niet testen @TV Apps Team ?)

Bij voorbaat dank.


 

 

Dank voor de testen en info! Was dit een steekproef van gisterenavond, woensdag 28-06? Of over een langere eerdere periode?
Deze zenders die het niet deden, die kunnen in de ochtend en overdag ook niet worden gestart via Airplay?

Op onze devices werkt Airplay netjes, we hebben nog geen enkele keer een stream niet kunnen starten d.m.v. Airplay op onze devices. Dus daar lijkt ook nog een factor in te zitten van vermoedelijk welk model TV/mediaspeler met Airplay er wel of geen last van heeft. 

In het geval er geen app beschikbaar is, is uw TV met een bouwjaar van 2016 of ouder. Welk model? Deze zal wel Airplay 2 hebben lijkt me?


Bedankt voor de reactie! Het betreft AirPlay (versie 25.06), vanaf mijn IPhone XS (IOS 15.6.1) naar Samsung TV Crystal UHD 50 inch TU7000 (2020).
Dit was inderdaad een steekproef van 28-6, maar het was al sinds min. enkele weken zo dat AirPlay opeens niet meer werkte, terwijl het daarvoor nog wel functioneerde (met soms een paar keer opnieuw de app/AirPlay opstarten weliswaar). Wellicht dat (tegelijkertijd) met het recent verhogen van de standaard internetsnelheid bij KPN iets daarin is veranderd? 
 

Vandaag (29-6) zijn echter dezelfde zenders (ongeacht welke programma’s worden geselecteerd) wel en niet werkend middels AirPlay, behalve National Geographic, die doet het nu opeens toch weer wel. Overigens doen alle PlusPakket films het wel gewoon met AirPlay.

Symptomen (bij niet werkende zenders): Het tv-programma/AirPlay wordt in eerste instantie wel geladen op de tv, waarna de programma-titel en laadcirkeltje tevoorschijn komt, maar valt kort daarna terug naar het basis AirPlay-instellingen menu. 

Hopelijk kunnen jullie daar wat mee (om dit evt verder te testen/checken bij anderen) voor een oplossing! Alvast bedankt, succes en graag tot horens @TV Apps Team 

 

 

 


@Steven01 Zou je nog eens Airplay willen testen? We hebben ook een apparaat met Airplay gevonden waarop dit speelde (en veel ook niet overigens), daarop kunnen debuggen en zojuist een oplossing uitgerold. Op ons bewuste airplay device waarop het speelde, werkt het nu weer. Zou je willen checken of live afspelen via Airplay bij jou ook weer werkt?


@Steven01 Zou je nog eens Airplay willen testen? We hebben ook een apparaat met Airplay gevonden waarop dit speelde (en veel ook niet overigens), daarop kunnen debuggen en zojuist een oplossing uitgerold. Op ons bewuste airplay device waarop het speelde, werkt het nu weer. Zou je willen checken of live afspelen via Airplay bij jou ook weer werkt?

Het werkt hier ook weer 👍🏼


@Steven01 Zou je nog eens Airplay willen testen? We hebben ook een apparaat met Airplay gevonden waarop dit speelde (en veel ook niet overigens), daarop kunnen debuggen en zojuist een oplossing uitgerold. Op ons bewuste airplay device waarop het speelde, werkt het nu weer. Zou je willen checken of live afspelen via Airplay bij jou ook weer werkt?

Ja het werkt weer top, @TV Apps Team, heel erg bedankt allen 😀!