Skip to main content
Beantwoord

iTV via eigen access point

  • December 10, 2019
  • 6 reacties
  • 383 keer bekeken

koen352003
Nieuwkomer

Dag KPN,

Ik heb beneden een experiabox v10 staan, met daarop aagesloten een iTV kastje, welke prima werkt.

Nu wilde ik echter graag op de 2e verdieping het andere iTV kastje aansluiten. Deze geeft bij opstarten echter code 8-.

Het iTV kastje is bedraad aangesloten op een TP-link deco p7 in access point modus. deze deco is vervolgens draadloos verbonden met een ander kastje van het deco-mesh systeem, welke bedraad is aangesloten op de experiabox.

Ik heb reeds geprobeerd om dezelfde poorten als naar het iTV kastje dat wel werkt te forwarden naar het niet functionerende iTV kastje en alle deco’s, maar zonder succes, nogsteeds foutcode 8 op het iTV kastje.

Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Koen van den Elsen

Beste antwoord door wjb

Er zit een HDCP handshake op de communicatie tussen TV ontvanger en beeldscherm om zo de content te beschermen tegen illegaal kopiëren. Dergelijke omvormers zorgen er voor dat die handshake mislukt en daarmee zal dit niet gaan werken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 10, 2019

Gewoon een kabel leggen. Zo zou je dat het best kunnen oplossen.

Als je op datzelfde kabeltje een pc aansluit, heb je dan überhaupt internet?


koen352003
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2019

Dag Nick, 

Bedankt voor je advies, ik heb echter het probleem reeds ontdekt, het was niet de iTV box die het probleem veroorzaakte, maar ook niet mijn internet-setup. Het probleem leek te liggen in het beeldscherm, deze gaf simpelweg geen beeld, omdat deze een resolutie heeft die het iTV kastje niet lijkt te ondersteunen? 

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door het gebruik van een vga-monitor middels een adapter van hdmi naar vga, wat het iTV kastje niet schijnt te ondersteunen.

Ik heb verder geen hdmi schermen staan, enkel andere vga schermen, die ook geen beeld geven. Het gebruiken van een andere adapter verhielp het probleem ook niet.

Heeft het zin om te zoeken naar een oplossing voor dit probleem, of kan ik beter opgeven en er vanuit gaan dat het op deze manier simpelweg niet kan/ondersteund wordt?

Met vriendelijke groet,

Koen van den Elsen


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 10, 2019

Er zit een HDCP handshake op de communicatie tussen TV ontvanger en beeldscherm om zo de content te beschermen tegen illegaal kopiëren. Dergelijke omvormers zorgen er voor dat die handshake mislukt en daarmee zal dit niet gaan werken.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 10, 2019

Met andere woorden: je moet gewoon een normale tv hebben. 


koen352003
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 10, 2019

Mmm dank jullie wel,

Sorry als het stoort, maar ik kan er toch mijn rust nog niet in vinden, ik heb namelijk ook een playstation 3 staan thuis, welke ook met een hdcp handshake communiceert, maar deze werkt wel met dezelfde adapter en monitor, is dit vanwege een andere vorm van drm of zit ik er dan naast?

Met vriendelijke groet,

Koen van den Elsen


Natasja
Topper
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud Moderator
  • December 19, 2019

Dag @koen352003. Van harte welkom hier. Allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. Je topic is ertussendoor geglipt. @wjb heeft het bij het juiste eind. In dit geval lijkt het inderdaad te liggen aan de omvormer die je gebruikt en het feit dat wij gebruikmaken van een andere vorm van DRM (Digital Rights Management).Â