Skip to main content

Hallo,

Ik heb net een router gekocht en deze geconfigureerd als access point. Vervolgens heb ik hier de iTV op aangesloten. Dit gaf problemen en dus ben ik gaan zoeken, ik kwam erachter dat ik een switch nodig heb die IGMP snooping ondersteund. Naar aanleiding hiervan heb ik de door KPN aangeraden Netgear GS105e gekocht.(niet via KPN overigens) Deze heb ik zojuist aangesloten maar de tv geeft nog steeds dezelfde problemen.

Ik heb het nu dus als volgt aangesloten: Experiabox->switch->iTV en access point

Ik heb in de instellingen van de switch gekeken, de IGMP snooping staat aan en ik kan nu echt niet meer bedenken wat het probleem kan zijn.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen, alvast bedankt!

@Daan Verhulst 

Om TV te kunnen kijken kun je de TV ontvanger niet aansluiten op de Router. Om TV te kunnen kijken moet je het volgende doen:

  1. Experiabox → Switch → TV ontvanger
  2. Experiabox → Switch → Router

De TV ontvanger moet altijd rechtstreeks aangesloten zijn met de Experiabox, maar daar mag wel weer een switch tussen zitten, maar geen router. Dus de TV ontvanger moet je aansluiten op de switch, en de router moet je ook aansluiten op de switch, zo heeft de stream van de interactieve TV een goede verbinding met de ontvanger. En zit daar de router niet meer tussen.


@Dennis Schreve 

Dit is precies zoals ik het nu heb aangesloten, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Mijn excuses voor als dit niet duidelijk is geworden uit mijn vraag.

 


Wat zijn dan de problemen die je ervaart?


@Dennis Schreve

Dit is precies zoals ik het nu heb aangesloten, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Mijn excuses voor als dit niet duidelijk is geworden uit mijn vraag.

 

Die router staat er dus niet tussen?


@wjb 

Het gekke is dat het beeld wel goed werkt, maar als ik met de afstandsbediening een knop indruk deze door de iTV soms wel 20x ‘geregistreerd’ en dus uitgevoerd wordt. Dit heeft als gevolg dat wanneer ik op ned1 zit en naar ned2 wil ik opeens op sbs6 ofzo uit kom. Dit geldt voor alle knoppen.

Ik heb hierover ook al gebeld met KPN en zij hebben mij een nieuwe afstandsbediening opgestuurd, maar ook met deze nieuwe heb ik dezelfde problemen.


@Nick83

Nee die zit er inderdaad niet tussen.


@wjb

Het gekke is dat het beeld wel goed werkt, maar als ik met de afstandsbediening een knop indruk deze door de iTV soms wel 20x ‘geregistreerd’ en dus uitgevoerd wordt. Dit heeft als gevolg dat wanneer ik op ned1 zit en naar ned2 wil ik opeens op sbs6 ofzo uit kom. Dit geldt voor alle knoppen.

Ik heb hierover ook al gebeld met KPN en zij hebben mij een nieuwe afstandsbediening opgestuurd, maar ook met deze nieuwe heb ik dezelfde problemen.

Ok. Dat zal denk ik niks met de verbinding te maken hebben. Kun je proberen om de ontvanger iets anders neer te zetten?


@Nick83 

Omdat deze problemen pas zijn begonnen toen ik dat access point ertussen heb gezet heb ik er niet aan gedacht dat het probleem ook in de iTV kan zitten. Ik heb net even een kastje van een andere tv gepakt en nu lijken er geen problemen meer te zijn.

Ik zal eerst maar eens kijken of het probleem kastje ook op andere plekken niet meer werkt. Als dit het geval is vraag ik maar een nieuwe aan. 

Voor nu bedankt voor de hulp en ik laat het weten als het probleem zich toch weer voordoet.

 

Met vriendelijke groet,

Daan Verhulst


@Dennis Schreve

Dit is precies zoals ik het nu heb aangesloten, maar helaas werkt het nog steeds niet.

Mijn excuses voor als dit niet duidelijk is geworden uit mijn vraag.

Je hoeft je niet te excuseren, we zijn er om je helpen.


Ik zal eerst maar eens kijken of het probleem kastje ook op andere plekken niet meer werkt. Als dit het geval is vraag ik maar een nieuwe aan. 

Voor nu bedankt voor de hulp en ik laat het weten als het probleem zich toch weer voordoet.

 

Met vriendelijke groet,

Daan Verhulst

@Daan Verhulst mocht de andere TV ontvanger op een andere plek wel werken, dan hoop ik dat het probleem is opgelost. Waar heb je de andere staan, slaapkamer?


Ik heb zojuist het ‘probleem’ kastje getest op een andere plek (andere ruimte op de begane grond met rechtstreekse kabel naar de experiabox). Daar werkt ie goed en nu kom ik terug in de woonkamer en geeft het andere kastje dezelfde problemen. Het probleem zit dus op de een of andere manier wel in het netwerk/verbinding en niet in het kastje of afstandsbediening


Welke type TV ontvangers gebruik je?

Welke Experia Box gebruik je?


@wjb 

De motorola ontvanger serienr eindigend op 061

De experiabox v8


Juist, een prehistorische motorola.

Laten we dan eerst maar eens beginnen die te ruilen voor een moderne TV ontvanger.

Dat kan via deze site.


@wjb

De motorola ontvanger serienr eindigend op 061

De experiabox v8

Dan moeten die gauw bij jou het huis uit @Daan Verhulst, net wat @wjb al aangeeft die moet je omruilen. Maar moeten we hieruit opmaken dat je 2 van die Motorola’s hebt?


@wjb

Heb zojuist omruilen aangevraagd

@Dennis Schreve

Ja, nog 2 oude blijkbaar:disappointed_relieved:

Dan gaan we zien of dit de oplossing is, ik hoop het:)

Bedankt voor nu!


@wjb

Heb zojuist omruilen aangevraagd

@Dennis Schreve

Ja, nog 2 oude blijkbaar:disappointed_relieved:

Dan gaan we zien of dit de oplossing is, ik hoop het:)

Bedankt voor nu!

@Daan Verhulst heb je ze allebei kunnen omruilen?


@Dennis Schreve 

Had gekund ja, heb nu eentje gedaan omdat we die ander bijna niet gebruiken. Scheelt weer materiaal.


@Dennis Schreve

Had gekund ja, heb nu eentje gedaan omdat we die ander bijna niet gebruiken. Scheelt weer materiaal.

Dan mag je die tweede ook wel omruilen, anders blijf je dat probleem houden. :wink: Ook als je hem bijna niet gebruikt. :thumbsup_tone2:


Had gekund ja, heb nu eentje gedaan omdat we die ander bijna niet gebruiken. Scheelt weer materiaal.

Toch gewoon allebei omruilen, die Motorola's beginnen, waarschijnlijk door ouderdom, ook steeds vaker oververhit te raken en dat is iets dat je niet wilt.

Daarnaast heb je gewoon recht op een moderne TV ontvanger.


@Dennis Schreve

Scheelt weer materiaal.

Dat vind ik heel netjes van je, dat lees ik niet vaak op het Forum. Maar net wat @wjb al zegt, je hebt recht op 2 nieuwe TV ontvangers. :wink:


Hoi @Daan Verhulst. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Nick83, wjb en Dennis Schreve jou al goed op weg hebben geholpen. Wat goed dat je al nieuwe tv-ontvangers hebt aangevraagd. Ik hoop dat deze ontvangers het probleem verhelpen. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!


@Dennis Schreve en @wjb 

Het probleem lijkt nu helemaal weg te zijn. 

Bedankt voor de hulp!!


@Dennis Schreve en @wjb 

Het probleem lijkt nu helemaal weg te zijn. 

Bedankt voor de hulp!!

Graag gedaan @Daan Verhulst, het was een waar genoegen om je te helpen. Fijn dat alles weer werkt. 👍


Reageer