Skip to main content

Sinds een paar dagen is de teletekst op WDR3 uitgevallen en daarmee de mogelijkheid van  ondertiteling.  

Ik weet niet of dit gerelateerd is aan een ander topic, verandering van WDR3 kanaal op de satelliet. Ik hoop dat opgelost kan worden. Alvast hartelijk dank.

 

Goedeavond beste hmmsjan_2 dat ligt aan de zender van WDR3 dat kan kpn niet op lossen helaas 🤔


Goedeavond beste hmmsjan_2 dat ligt aan de zender van WDR3 dat kan kpn niet op lossen helaas 🤔

Hallo @hmmsjan_2 en @cornelis48 ,

Ik ben het net even gaan testen via de Astra 1-satelliet. 

Het ligt niet aan de zender WDR HD. 

Op beide frequenties wordt teletekst meegezonden. Op de oude frequentie met die tekstbalk erin. En ook op de nieuwe frequentie die KPN gebruikt voor de doorgifte van WDR HD. 

 

KPN zal het moeten fixen. 


Misschien kun je proberen om eerst de teletekst-knop in te drukken en daarna gebruik te maken van de vier kleurknoppen? Via de satelliet worden die kleurknoppen gebruikt als een soort snelkoppeling naar bepaalde teletekstpagina's 


Inderdaad. Bij WDR (48) is de teletekst uitgevallen.

De SD versie heeft wel teletekst. Het hoort er bij de HD versie dus ook te zijn. Zodra hier een moderator komt zal die deze storing (...) met de HD versie wel doorgeven aan het itv-team.

@Noordzeegeeft al aan dat het er via de satelliet, ook HD, wel is.

Overigens: WDR 3 is een radiokanaal. Die heeft kpn niet. Het tv kanaal heet gewoon WDR.


@PeterG 

Heb jij al de kleurknoppen geprobeerd? Via de satelliet werkt dat perfect op WDR HD. 


 

Overigens: WDR 3 is een radiokanaal. Die heeft kpn niet. Het tv kanaal heet gewoon WDR.

Dat blijft er toch een beetje in : Dat Duitsland 3 zoals wij het vroeger noemden.  


Bedankt voor het meedenken… Ik zal die knoppen eens proberen maar verwacht er eigenlijk niets van, WDR gaf altijd direct pagina 100. Door de zender programmeerbare snelkoppelingen…

Sorry, traditie, Duitsland 1, 2 en 3.  Vele malen zoek ik de radioprogramma’s  op “www.wdr3.de”  en nog noem ik de TV zender WDR3….

 


Noordzee schrijft:
PeterG, Heb jij al de kleurknoppen geprobeerd? Via de satelliet werkt dat perfect op WDR HD. 

Ja. Maar die doen niks want er is helemaal geen teletekst. Alleen zwart beeld met cijfer 100 linksboven.


WDR teletekst werkt  weer.  Technici: Bedankt !

 


Maar…. lijkt nu (30/11)  helemaal afgeschakeld op WDR/48 , zelfs de "100" verschijnt niet meer bij indrukken teletekst toets.

 

Met vriendelijke groeten,


Inderdaad. En wederom werkt het wel bij de SD versie.

Ik ga de mods maar even een headsup geven. Anders wordt dit over het hoofd gezien vrees ik.


Update 16:38

Het is zojuist doorgezet naar iTV afdeling.


Bedankt @PeterG. Ik wacht rustig af!

 


WDR HD Teletekst werkt weer. Technici, weer bedankt en @PeterG bedankt voor het doorgeven en voor de SD-tip.


Hopelijk blijft het nu werken.

Overigens is er ook de teletekst via hun website https://www1.wdr.de/wdrtext/index.html . (alleen is dat voor subs niet handig; zelfs niet mogelijk. maar de rest wel.)