Skip to main content

Vreemd: na herstart en reset van de ontvanger wel radio en menu en gids en apps maar geen tv-beeld! Wellicht heeft iemand met de afstandsbediening gespeeld, maar batterijen eruit en herplaatst ook geen oplossing. 

Wat nu?

Admin: Titel van topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @humpiearal,
Heb je de ontvanger al een harde reset gegeven? Menu → Instellingen → 2x gele knop afstandsbediening indrukken → Software verwijderen op JA zetten → Instellingen opslaan. De tv ontvanger gaat binnen 1 minuut herstarten en dit duurt tussen de 15-30 min. 


Beste @humpiearal 

Wat vervelend dat na de reset de TV ontvanger niet werkt. Welke TV ontvanger heb je? En heb je een harde reset eens uitgevoerd? Hoe dat moet lees je hieronder:

Maar ik begreep dat de afstandsbediening niet werkt, dan kun je het ook op de volgende manier resetten:

Ik hoop dat dit eventueel iets helpt. Mocht dit niet helpen, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze bij jou in het  systeem kijken, en dan kan KPN hierbij je verder helpen.


Hallo @humpiearal,
Heb je de ontvanger al een harde reset gegeven? Menu → Instellingen → 2x gele knop afstandsbediening indrukken → Software verwijderen op JA zetten → Instellingen opslaan. De tv ontvanger gaat binnen 1 minuut herstarten en dit duurt tussen de 15-30 min. 

@ChrisWissink gebruik er plaatjes bij, scheelt typen! :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::rofl:


Beste Dennis, Chris,

Dank voor de reacties. Uiteindelijk heb ik de instelling van mijn ontvanger op SD gezet en krijg de zenders weer.

Mvrgr,

Humpie


@humpiearal Hoi Humpie, wat gek dat je ineens alleen de menuschermen te zien kreeg, maar geen beeld. Ik lees dat het bij SD wel goed gaat. Heb je de getipte reset toevallig nog geprobeerd?

We horen het graag als je toch nog iets opmerkt of als je vragen hebt.


Het blijft al met al wat aanmodderen:

1)- af en toe, maar redelijk zelden, storingsvrije ontvangst

2)- meestal wel ontvangst maar haperend beeld/geluid.

Zoals eerder vermeld van Experiabox m.b.v. extender via stroommeter bekabeld naar iTV-ontvanger. Wellicht zit ‘m daar toch de kneep en moet er een geheel bekabelde aansluiting komen. Dit is mij door een chatmedewerker toegezegd, maar I.v.m. corona kan er dus even geen monteur langs komen!?


@humpiearal Niet fijn dat 't nog niet goed gaat. Dat klopt, de invloed van corona is heel groot. In verband met de gezondheid van zowel onze klanten als monteurs hebben we verschillende maatregelen genomen. Dat betekent onder andere dat monteurs op dit moment alleen bij de meest urgente storingen ingezet worden. 

Is het bijvoorbeeld mogelijk dat je nu tijdelijk een rechtstreekse kabel neerlegt en deze test? Ik ben benieuwd of tv kijken dan goed gaat, en als het goed werkt, dan heb je in ieder geval een tijdelijke oplossing. Ik hoor graag of het is gelukt. 


Beste Alexa,

Voor een (vaste) bekabeling heb ik toch wel een monteur nodig gezien de constellatie met de benodigde 10 + 15 m kabellengte ivm het verplaatsen van de Experiabox.

Wat ik gemerkt heb: hakkelige ontvangst van de lage zendernummers rb.v. NPO1 op 1] maar goede op hogere rNPO1 op 191]!

Is dat niet vreemd?