Skip to main content

Ik heb met regelmaat problemen dat de iTV app op mijn 2018 samsung 4K Q70R tv plots niet meer wilt opstarten en een foutcode geeft op het scherm dat een url niet werkt. Meestal loste dit na een dag weer op. 
 

helaas werkt het nu al enkele weken niet meer. 
 

Wie weet een oplossing?

 

Ik heb de iTV app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Welkom hier @Kevin713. Bedankt voor je vraag. Welke foutcode krijg je precies in beeld te zien? 
Goed dat je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt. Dit is inderdaad het eerste advies dat ik zou geven. 


 


Dankjewel voor de afbeelding @Kevin713. Dit is geen standaard foutcode, dus ik heb het even bij onze app ontwikkelaars neergelegd. Je hoort van me zodra ik een reactie ontvangen heb. 

 

EDIT: Ik heb nog één vraag. Welke firmwareversie van de app staat nu op de tv? Ga naar: ‘Instellingen’. Rechts onderin staat de firmwareversie abijv. 2.9.47]


@Kevin713 Ik heb een reactie ontvangen. De foutmelding duidt op een netwerkissue. Denk aan cache/DNS/instabiel netwerk. De melding komt in beeld als een bepaalde server niet bereikt kan worden.

Is de tv verbonden via de wifi? Vergeet het netwerk dan eens en verbindt de tv opnieuw. Als het mogelijk is, test eens of de app met een directe kabel verbonden aan het modem wel naar behoren functioneert.

Kun je ons daarnaast wat meer vertellen over je thuisnertwerk? Wat is er allemaal aangesloten op het modem? bv. versterkers, switch, draadloze verbindingssets, eigen router. Een firewall in eventuele routers kan deze melding veroorzaken namelijk. 

Er zijn gelukkig workarounds die je kunt proberen. De eerste heb ik zojuist al genoemd. Als dit geen succes oplevert, probeer dan het volgende:

  1. Haal de voeding een paar seconden van de tv wanneer je de foutmelding ziet. Hierna zal de app opnieuw -goed- herstarten.
  2. Zorg dat de tv draait op de laatste/nieuwste softwareversie die beschikbaar is voor de tv.
  3. Verwijder de app, haal opnieuw de voeding even een paar seconden van de tv, zet de tv weer aan en installeer de app opnieuw. 
  4. Last but not least: Nog steeds hetzelfde issue? Herstart elk netwerk apparaat in je thuisnetwerk. Begin bij het modem en loop zo alle apparaten bij langs. Met netwerkapparaat bedoel ik:  switches, modems, routers..

dankje voor ie uitgebreide antwoord en stappenplan.
 

Het betreft een kpn experia v10a modem zonder versterkers of extra firewall/modeminstellingen.

het modem is al meerdere malen gereset geweest en voorzien van de nieuwste update.

de tv is ook voorzien van de laatste update.

 

de firmware versies van de tv moet ik nog even controleren. Maar die is sowieso geupdate naar de laatste versie. 
 

 

op dit moment heeft het probleem zich plots weer opgelost! Dus dat is heel fijn. maar ik ben bang dat het snel weer terugkomt. Het is dus nog een raadsel waardoor dit frequent voorkomt. 
 

 

 


Reageer