Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik heb de reacties op het forum gelezen maar ik kom er niet uit. Ik heb een nieuwe JBL sound bar gekocht en aangesloten. Ik heb een optische kabel aangesloten van de sound bar naar de ontvanger maar ik krijg geen geluid van de radio van mijn tv als ik de tv uitzet.

Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet

Hans Roeling 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hans,

In het geval in het menu van de ontvanger en de televisie HDMI CEC (of iets dergelijks) in ingeschakeld, dan moet dat uitgezet worden, want anders zet je met het uitzetten (stand-by) van de TV, ook de ontvanger uit.

Is er in het menu van de ontvanger de mogelijkheid de geluidsuitvoer in stellen op ‘optisch’ of ‘spdif’? Dan moet je waarschijnlijk dat zo instellen. Ik weet niet welke JBL Soundbar je hebt. Het kan nog zijn, dat je daarop de geluidsinvoer moet instellen op de optische ingang. 

Als je soundbar een HDMI-ingang heeft: de ontvanger met de HDMI-kabel op de Soundbar aansluiten en dan vanaf de Soundbar een HDMI-kabel naar de televisie. Dan zou het ook kunnen werken, maar ook dan moet HDMI CEC uit staan.

Succes!

 

 

 


Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

De tv ontvanger moet natuurlijk wel aan staan, tv mag uit als de soundbar rechtstreeks op de TV ontvanger is aangesloten. 


Bedankt voor de tip.

Ik ga het uitproberen. 

 

Groeten Hans 


Hallo @Hans Anders Is het al gelukt of heb je nog hulp nodig?


Hallo Bart, het is gelukt. Het werkt.

Groet Hans