Skip to main content

Vanavond wordt de Johan Cruyff schaal op ESPN uitgezonden in UHD. Is hier bij KPN een apart kanaal voor op is dit standaard op ESPN 1?

Hoi Allemaal,

Och ja een Philips, de Rolls-Royce onder de tv's.
:grin:


Het is en blijft jammer dat KPN de keuze maakt om alles in een 4K pakket te stoppen. In mijn ogen hoort ESPN UHD gewoon in ESPN Compleet pakket. Als Ziggo Sport ooit in 4K komt, knallen ze die ook in 4K pakket 🧐 Film 1 of Eurosport in UHD? Hop in 4K pakket.

 

En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat je minder 4K kastjes krijgt en 4K niet te bestellen is 😅 Zeer slechte keuze van de ‘trotse sponsor’ van de Eredivisie.


Die HDR werkt nog niet perfect, beeld donker, HDR maar uitgezet. Dan wordt het beeld weer lichter, kijk toch wat beter. 


Het is en blijft jammer dat KPN de keuze maakt om alles in een 4K pakket te stoppen. In mijn ogen hoort ESPN UHD gewoon in ESPN Compleet pakket. Als Ziggo Sport ooit in 4K komt, knallen ze die ook in 4K pakket 🧐 Film 1 of Eurosport in UHD? Hop in 4K pakket.

 

En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat je minder 4K kastjes krijgt en 4K niet te bestellen is 😅 Zeer slechte keuze van de ‘trotse sponsor’ van de Eredivisie.

Ik denk dat het in het 4K pakket wordt gestopt omdat KPN hiervoor meer moet betalen dan voor de HD-versie? 🤔😉


Het is en blijft jammer dat KPN de keuze maakt om alles in een 4K pakket te stoppen.

Ik geef je 100% gelijk, KPN heeft geen 4K pakket meer, vanaf nu is het het "4K" pakket waarmee ik wil aangeven dat het geen echt 4K pakket meer betreft.

Dat KPN deze zender noodgedwongen in dat pakket stopt snap ik wel immers er is een TV ontvanger benodigd die HEVC (H.265) ondersteunt en dat zijn de 4K TV ontvangers van KPN. Het wordt daarmee wel tijd dat de naam van dat pakket gaat wijzigen want met deze naam ben je de abonnees puur aan het belazeren.


Als KPN geen 4K pakket meer heeft, dan zou iedereen die gewoon moeten kijken met een 4K ontvanger, mits dat er genoeg bandbreedte is op dat adres. Maar dat doet KPN niet, je moet nog steeds het ‘4K-pakket’ aanvragen, anders kan de klant deze niet bekijken. 


Nu blijft bij mij de vraag staan of bij een gewone HD-televisie met een 4K-Arris-tv-ontvanger de HDR op Auto moet staan of op Uit?

Piet.


Nu blijft bij mij de vraag staan of bij een gewone HD-televisie met een 4K-Arris-tv-ontvanger de HDR op Auto moet staan of op Uit?

Piet.

 

Op een 2K (HD tv) met 1920x1080 resolutie, zou ik hem uit zetten en de 4K decoder zou ik op 2K (HD) zetten.  HDR, er zijn 2K (HD) tv's die met HDR om kunnen gaan. Als dat bij jouw tv niet zo is, dan zou ik hem uit zetten. 


Als KPN geen 4K pakket meer heeft, dan zou iedereen die gewoon moeten kijken met een 4K ontvanger, mits dat er genoeg bandbreedte is op dat adres. Maar dat doet KPN niet, je moet nog steeds het ‘4K-pakket’ aanvragen, anders kan de klant deze niet bekijken. 

 

KPN heeft uiteraard 4K pakketten, maar KPN heeft onvoldoende 4K tv ontvangers momenteel. 


ESPN en is gratis voor alle KPN klanten.

Dat is natuurlijk niet waar, daar betaal zelfs ik, als voetbalhater, €2,50 per maand aan voetbaltax voor. Dat zie je natuurlijk niet terug op de factuur (zit in de basisprijs) maar dat is wel wat elke abonnee moet bijdragen aan dat achterlijke spelletje dat ze voetbal noemen.

 

Tja @wjb  welke reactie verwacht je hierop? 


KPN heeft uiteraard 4K pakketten, maar KPN heeft onvoldoende 4K tv ontvangers momenteel. 

KPN heeft geen 4K pakket meer maar een "4K" pakket. "4K" tussen aanhalingstekens omdat KPN het begrip 4K verkwanselt door ook een simpele HD-HDR zender (ESPN) in dat pakket te plaatsen. 

Vanaf heden zal ik alleen nog maar over het "4K" pakket spreken, net zoals ik spreek over HD-"Glas" en "super"WiFi.


KPN heeft uiteraard 4K pakketten, maar KPN heeft onvoldoende 4K tv ontvangers momenteel. 

KPN heeft geen 4K pakket meer maar een "4K" pakket. "4K" tussen aanhalingstekens omdat KPN het begrip 4K verkwanselt door ook een simpele HD-HDR zender (ESPN) in dat pakket te plaatsen. 

Vanaf heden zal ik alleen nog maar over het "4K" pakket spreken, net zoals ik spreek over HD-"Glas" en "super"WiFi.

 

???

Wel of niet tussen haakjes, vind ik niet belangrijk.

Sorry hoor. 

 

HD glas, mee eens, die naam geeft de verkeerde indruk.

Het is gewoon de originele stream.

Het verbaast me dat KPN nog steeds niet meer zenders in de originele stream aanbied.

 

En vroeger had je HIFI, ook zo'n term die eigenlijk helemaal niets zegt. 

Eigenlijk gewoon een goede geluidsinstallatie. Ja toch. 


???

Wel of niet tussen haakjes, vind ik niet belangrijk.

Sorry hoor. 

Snap je dan niet dat het "4K" pakket sinds 2 augustus nog maar voor 75% uit 4K zenders bestaat en voor 25% HD-HDR.

Wat mij betreft mag dat pakket die naam dus niet meer dragen immers het is geen pakket voor 4K zenders meer.

Formeel mogen ze die HD-HDR zender UHD noemen. Welnu, hernoem dan het "4K" pakket maar naar het UHD pakket, dan dekt het de lading tenminste weer. 


@wjb , weet je nog in de begindagen van HD?

Ik had in 2008 een HD pakket voor € 8,-- of meer per maand voor maar 4 HD zenders.

Pas na enkele jaren werd HD standaard en het pakket was toen weg.

Hopelijk wordt ook UHD snel de standaard, maar ik ben bang dat het nog even gaat duren.

 

En of ik snap dat er maar een paar UHD zenders zijn, ja @wjb , ik ben dom hoor.

Maar ondanks dat, hoeft het van mij echt niet tussen haakjes. 

Voegt helemaal niets toe, echt niet.

 

In de loop van dit jaar kopen wij een nieuwe TV

Ik denk LG Oled 48” , maar ik denk dat ik voorlopig geen 4K pakket bij KPN neem.  Wel Netflix 4K

En Netflix kijken wij altijd via de Smart app op de TV. 


@wjb , weet je nog in de begindagen van HD?

Ik had in 2008 een HD pakket voor € 8,-- of meer per maand voor maar 4 HD zenders.

Pas na enkele jaren werd HD standaard en het pakket was toen weg.

Hopelijk wordt ook UHD snel de standaard, maar ik ben bang dat het nog even gaat duren.

Maar je mag een pakket wat maar voor een deel uit 4K zenders bestaat natuurlijk geen 4K pakket meer noemen, dat is wat mij betreft misleidend.

Hoe goed het initiatief ook is en hoe noodzakelijk het ook is om een TV ontvanger met HEVC te gebruiken, je hebt te zorgen voor naamgeving van je pakketten die niet misleidend is. Dat betekent dat KPN het 4K pakket eigenlijk zou moeten hernoemen in UHD pakket en zolang dat niet gebeurt zal ik naar dat pakket verwijzen als "4K" pakket.

 

Het zal overigens nog jaren duren voordat het 4K aandeel in lineaire televisie enige omvang zal hebben.


@wjb , je hebt gelijk natuurlijk.

Wij weten beide wat er bedoelt wordt.

Ik ben bang dat veel klanten het verschil tussen de naam 4K en UHD niet kennen.

Ik denk ook dat dat de reden van KPN is.

 

Ik ken iemand die een 4K tv heeft en denkt dat hij 4K kijkt.

Heeft de Arris 2952

Ik laat hem in die waan, want iets zeggen of uitleggen is zinloos.

 

Voor veel mensen zijn het “technische” kreten.

(oeps, sorry voor de haakjes)


@wjb bij KPN moet je nog steeds aangeven of je 4K wilt of niet:

Dus het kan nog steeds ‘aan’ en ‘uit’ gezet worden. En er wordt nog steeds gesproken over 4K pakket: 

 


Klopt, bij KPN moet je voor het "4K" pakket kiezen om die HD-HDR zender te kunnen kijken. Dat zal vast ook niet gaan veranderen, KPN zal vast en zeker de naam van dat pakket niet gaan wijzigen naar UHD pakket. 


Klopt, bij KPN moet je voor het "4K" pakket kiezen om die HD-HDR zender te kunnen kijken. Dat zal vast ook niet gaan veranderen, KPN zal vast en zeker de naam van dat pakket niet gaan wijzigen naar UHD pakket. 

 

Thanks wjb. 

Om die reden ga ik in de loop van het jaar (als ik een 4K tv koop (ik denk aan de Oled LG 48")) geen 4K pakket nemen.

Wel Netflix in 4K (via de tv app uiteraard), als ik het goed heb is dat dan wel 4K.

Ben wel benieuwd of ik straks het verschil ga zien.


...ik denk aan de Oled LG 48"...

Als ik je mag adviseren: Ga een maatje groter.


...ik denk aan de Oled LG 48"...

Als ik je mag adviseren: Ga een maatje groter.

 

Beste wjb, zal ik heel graag willen, maar dan past hij niet in de tv kast. En die mag van mijn vrouw niet weg. De ruimte is 118 cm en de 48” Oled is 107 cm breed.  De 55” is 123 cm breed.  En 123 is helaas net iets te breed.

 

De tv kast heeft romdom de TV vakjes en daar zitten veel Kattenbeeldjes in.

Onder zit ruimte voor o.a. Blu-Ray en switch en CD's en rechts en links ook vakjes voor dingen. 

 

Groetjes,

Joop


...ik denk aan de Oled LG 48"...

Als ik je mag adviseren: Ga een maatje groter.


Waarom groter? Als mijn oudje het begeeft word het maximaal een 43” al een stuk groter dan mijn huidige dacht 32 inch die er nu hangt, en die vind ikzelf al groot zat.

Groter is niet altijd beter, de meesten zitten er te dicht op om lekker te kunnen kijken.


...ik denk aan de Oled LG 48"...

Als ik je mag adviseren: Ga een maatje groter.


Waarom groter? Als mijn oudje het begeeft word het maximaal een 43” al een stuk groter dan mijn huidige dacht 32 inch die er nu hangt, en die vind ikzelf al groot zat.

Groter is niet altijd beter, de meesten zitten er te dicht op om lekker te kunnen kijken.

De ideale kijkafstand is bij 4K een stuk kleiner van bij HD.

Zie bijvoorbeeld deze pagina.


Beste @Doornekamp33 , momenteel heb ik 46” en de afstand van kijken is ongeveer 4 meter.

De TV is nu ongeveer 8 jaar oud.

En een Oled van 48” past in onze kast en 55” helaas niet.

Het ligt aan de kijkafstand, dat is bij HD ongeveer 3 x beelddiagonaal en bij UHD (4K) 2 x beelddiagonaal. ( als ik het goed heb). 

32” hebben wij in de slaapkamer.

Wel grappig is dat we begin deze eeuw een dikke jongen van 32” breedbeeld van Philips hadden (was toen nog een goed merk) en nog SD in die tijd.  Loodzwaar toestel en we waren er toen blij mee.

Daarna in 2008 40” (Sony, had vrij snel een irritante balk rechts in beeld) en begin 2013 46”  (Samsung LED) best wel een mooi beeld om eerlijk te zijn. 


@wjb , Hoeveel kijk je nu in 4k, jaren geleden werd dit gepromoot als de opvolger van HD, we hebben bij KPN nu 3 echte 4k en 1 pseudo 4k zender, en dat na vele jaren, mijn volgende TV zal ook wel op zijn als 4k volledig ingeburgerd zal zijn, zelfde met 8k, is al zo’n 10 jaar geleden aangekondigd, nog niks nada noppes in 8k.

Mijn 32 inchje is mij groot zat, misschien ook omdat er nog een dikke lijst omheen zit en er links en rechts dikke speaker balken hangen, als ik over ga op 43 inch is de TV op buiten maat hetzelfde, en dat is al opvallend genoeg, en kwa beeld meer dan groot genoeg.