Skip to main content

Geacht Forum,

Vanuit mijn Experia box aangesloten op glasvezel heb ik in de meterkast een cat-6 kabel lopen naar een eerste TP-link TL-SG-105E switch voor een eerste verdeling van de interactieve TV over de woon en slaapkamers.

Vanuit deze switch loopt weer cat-6 bekabeling ook naar de woonkamer.

In de woonkamer zorgt een andere switch TP-link TL-SG105 (zonder E) voor de verdeling naar diverse TVs.

Ook in de woonkamer is de bekabeling van CAT-6 categorie.

Is dit toereikend om 4K beeld en Dolby Digital+ of misschien later Dolby Atmos e.d. te kunnen (blijven) ontvangen? 

Met vriendelijke groet,

Carl.

Ja zeker mits je wel IGMP stopping aanzet op je switch

Je bedoelt IGMP Snooping?

Volgens TP-Link staat IGMP snooping standaard aan op zowel de TL-SG105 als de TL-SG105E en kan niet uitgezet worden.

Volgens TP-Link staat IGMP snooping standaard aan op zowel de TL-SG105 als de TL-SG105E en kan niet uitgezet worden.

Klopt dat zeggen ze ik heb het toch aantal keer mee gemaakt dat het niet zo was dubbel checken is beter.

Klopt dat zeggen ze ik heb het toch aantal keer mee gemaakt dat het niet zo was dubbel checken is beter.

Vooral de switch TL-SG105 zonder E heeft in de regel geen IGMP snooping, dat is op zich niet erg, zolang er maar geen tv-decoder van KPN op aangesloten wordt ​@cartlusha99 

Reageer