Skip to main content

Waarom zorgen jullie er niet voor dat de tijden in de tv gids juist zijn.  Nu al 3 dgn op een rij het slot van opgenomen uitzending v Jinek niet kunnen zien! Laatst opgenomen films van de VRT zitten kijken.... óók geen slot kunnen zien.  Contact opgenomen met de VRT en hun reactie is dat het programma ervoor wel eens uit kan lopen maar zij de providers altijd informeren maar jullie er dus blijkbaar niets mee doen! Erg vervelend en slordig dit. 



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De EPG informatie wordt gemaakt door het station (zender), KPN (ea) geven het alleen door. Wat ik me wel afvraag is hoe dat gaat, is het mogelijk om naderhand, kort vtv wijzigingen door te voeren van uit het station of wordt het eenmalig vtv door gegeven ?

Wbt Jinek, dat gaat vaak mis de laatste tijd, de herhaling op de middag de volgende dag gaat wel goed.


Hoi @Donderwolkje, welkom op het forum!

Ik snap je vraag, het kan namelijk behoorlijk irritant zijn als de tv gids niet klopt! Het antwoord van @KeesYagi klopt wat dat betreft: de informatie in de tv-gids wordt gemaakt door de zenders zelf en wij regelen de doorgifte daarvan. :wink: We gaan dus niet over de inhoud, we zorgen er alleen voor dat het voor jou zichtbaar wordt in de tv-gids. 

Om door te gaan op jouw vraag, @KeesYagi. Als er kort van te voren eventuele wijzigingen plaatsvinden, dan wordt dit ook door de zenders doorgegeven aan de EPG leverancier. De leverancier stuurt vervolgens een nieuwe versie van de tv-gids naar ons. Dit gebeurt alleen maar zo'n twee keer per dag, dus als een bepaalde wijziging na die tijd wordt gedaan is het te laat en kunnen wij de doorgifte daarvan niet meer regelen.

Ik hoop jullie zo beide voldoende geïnformeerd te hebben! :blush:


Reageer