Skip to main content

Hallo,

Sinds de laatste update blijft mijn K4 ontvanger steeds hangen als ik de radio gebruik met mijn receiver/versterker. Al ik de radio beluister via de tv is er niks aan de hand.

Moet dus dagelijks steeds de ontvanger resetten en daarna werkt deze weer goed. KPN al diverse keren hierover gebeld maar helaas is er blijkbaar geen oplossing voor dit probleem. Ik heb wel gevraagd om een nieuwe ontvanger maar dat is blijkbaar een heel moeilijk item…….

Resetten, nieuwe software etc etc heeft allemaal niks geholpen. Kan iemand hier iets aan doen svp?

Hoi @Louis48 . Leuk je gesproken te hebben. :-)

Heel apart issue. De meest praktische oplossing is een nieuwe tuner. Die is onderweg.

Heb jij de SMS met logistieke info ontvangen?


Ben blij met de oplossing, het is inderdaad een vreemde storing. Heb vanmiddag een sms ontvangen, ik krijg morgen de nieuwe ontvanger. Ik heb wel gezien dat deze een optical-aansluiting heeft voor de receiver.

Helaas heb ik niet zo'n aansluiting op mijn receiver, deze heeft nog de gewone tulpverbindingen. Is hier een oplossing voor bedacht?


Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden.  Er zijn converters te krijgen maar helaas niet via KPN.

https://www.onlinekabelshop.nl/digitaal-naar-analoog-audio-converter-dac?gclid=CjwKCAiA17P9BRB2EiwAMvwNyLi5kGsWx0ETUVJz_Ghm6nYS5rXxhnP0LdY3_12NdPic3i5iQoJiLhoCStsQAvD_BwE

Ik ben best bereid om zo'n omvormer te vergoeden. De prijs moet dan wel rond de 20 euro blijven maar daar zijn ze voor te krijgen.

 


Ik heb gisteren direct zo'n omvormer via bol.com besteld. Was een compleet setje met kabeltjes etc.

Kost 24,95, hoop dat alles gaat lukken. Bedankt voor het meedenken. Zal een berichtje achterlaten als het allemaal goed is gegaan!


Laten we even afwachten of dit goed werkt. Zo ja, is het geen probleem en lees ik het wel :-)


Vandaag heb ik de converter ontvangen. De inhoud is precies wat ik nodig had en bevat:

  1. de convector
  2. usb voedingskabeltje
  3. toslink kabel van 1 meter.

Het USB voedingskabeltje kun je aansluiten op de achterzijde van de tv ontvanger. Voordat je de toslink kabel aansluit eerst de plastic dopjes verwijderen. Kabel goed aandrukken bij montage.

Ook moet je niet vergeten om in het menu van de ontvanger bij instellingen op geluid te klikken, staat standaard op HDMI, dit wijzigen naar toslink.

Alles werkt nu perfect, geluid is ook beter dan voorheen. Ook de gekke storing is met de nieuwe ontvanger verholpen.

O ja, de handleiding is niet aangepast op de nieuwe ontvanger wat betreft aansluiten op receiver/versterker. Scheelt jullie veel telefoontjes.

Beste Erwin, zeer bedankt voor je hulp!!

 


Fijn om te lezen! Ik heb het aanschafbedrag van die converter gecrediteerd. Dat wordt op de komende factuur in mindering gebracht. 

Mocht er ooit iets anders zijn, weet je mij te vinden!