Skip to main content

Ik heb een kabel doorgetrokken naar de slaapkamer. Mijn tv aangesloten op de tv ontvanger en de kabel aangesloten. Kabel aangesloten op de modem. Nu rechtstreeks verbonden met de Experia V10a. Bij het installeren krijg ik steeds code 842 te zien. Al 3 keer aansluitplug vervangen. 

Weet het niet meer


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom bij ons op het forum @Oberon, je hebt een hardnekkige foutmelding begrijp ik! Je hebt het specifiek over de slaapkamer, heb je alleen daar de foutmelding en op andere tv('s) niet? Als je de tv-ontvangers van plek ruilt, gaat de foutcode dan mee met deze ontvanger of blijft het op dezelfde plek? Als het met de ontvanger meegaat lijkt het er meer aan het kastje zelf te liggen dan aan de kabel, als het op dezelfde plek blijft is het toch meer de kabel waar je je op kunt richten. Ik hoor graag hoe het dan gaat.


Ligt dus aan de kabel want de ontvangers werken niet als deze kabel wordt aangesloten. Heb inmiddels 5 keer de aansluitplug vervangen. Kleurcodes gecontroleerd. Blijf het proberen. Het is een nieuwe kabel en ligt straks getrokken zonder kink.


Kabel kan ook gebroken zijn, maar zou even een utp tester halen bij de gamma of praxis,

anders kom je er niet uit.


Ligt dus aan de kabel want de ontvangers werken niet als deze kabel wordt aangesloten. Heb inmiddels 5 keer de aansluitplug vervangen. Kleurcodes gecontroleerd. Blijf het proberen. Het is een nieuwe kabel en ligt straks getrokken zonder kink.

Welke volgorde van kleuren houd u aan bij het monteren van het stekkertje?


Even spieken bij een werkende kabel, al is het maar om te zien of je het niet in spiegelbeeld doet.


Even spieken bij een werkende kabel, al is het maar om te zien of je het niet in spiegelbeeld doet.

Of ff googlen…

 


Jahaaa, maar dan kun je dat nog steeds verkeerd om zien.

Ik heb ik mijn vakkendoos met pluggen en tangen en afgeknipt einde zitten.

En op zich maken de kleuren niet uit als je maar de paren op de juiste pennen zet.


Ligt dus aan de kabel want de ontvangers werken niet als deze kabel wordt aangesloten. Heb inmiddels 5 keer de aansluitplug vervangen. Kleurcodes gecontroleerd. Blijf het proberen. Het is een nieuwe kabel en ligt straks getrokken zonder kink.

Dat lijkt dan inderdaad aan de kabel te liggen. Heb je de tip die de anderen gaven om een volledig andere kabel te testen al kunnen proberen?