Skip to main content

Ik wil een glasvezel kabel trekken van de meterkast naar de slaapkamer, voor een extra TV kan ik hem aansluiten  op het kastje in de meterkast, maar de modem staat in de kamer ,

 

Titel restant: kan hij daar aangesloten worden ophet kastje in de meterkast, de modem staat in de kamer,ik wil geen losse kabel in mijn huis van de kamer naar de slaapkamer

Admin: titel ingekort voor de duidelijkheid

 

 

Hallo @trompie1947 , ik begrijp dat je een glasvezelverbinding hebt, waarvan het glasvezelkastje in de meterkast hangt en je modem in de woonkamer.

Er loopt nu dus een LAN-kabel van de glasvezelkast naar de modem in de huiskamer en op het modem in de huiskamer moet een kabel aangesloten worden voor een 2e tv, dat kan niet rechtstreeks op de glasvezelkast.

Een oplossing is, als je geen 2e kabel wilt trekken van een powerlineset gebruik te maken, dan het je als het ware een netwerkkabel via je stroomnet. de 1e sluit je aan op het modem in de huiskamer en de 2e op de plek waar je de 2e tv-decoder hebt staan.

 


Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de ExperiaBox direct in de meterkast aan te sluiten op het glasvzelmodem. De Lan-kabel van de meterkast naar de woonkamer kun je dan gebruiken om de tv op aan te sluiten. Vervolgens kun je en Lan-kabel van de EB in de meterkast naar de slaapkamer trekken. Dat is de meest voorkomende manier van aansluiten en te prefereren boven een powerline adapter. 


Idd ja. Zet die Experiabox in de meterkast naast je glasvezel modem. De lankabel naar de woonkamer sluit je dan je tv kastje op aan. En een andere lankabel naar de slaapkamer sluit je daar je tv kastje op aan. Als je vervolgens onvoldoende wifi in de woonkamer hebt, dan schaf je een accespoint aan die je in de woonkamer plaatst.