Skip to main content

Enkele maanden geleden heeft een KPN monteur een kabel getrokken van mijn glasvezelkastje in de meterkast naar de huiskamer. Aangesloten op het zenderkastje en perfect beeld. De monteur zorgde ervoor dat mijn tv (op wieltjes) wendbaar bleef door twee meter extra uit te laten steken. Ik vermoed dat in dat stuk nu een kabelbreuk zit. Geen verbinding meer. Hoe los ik dat op? KPN, zien jullie deze vraag? 

Voorlopig ben ik uit de problemen omdat ik nog een oude stekker had, waarmee ik verbonden ben met het net via een kabeltje en aparte zender in de stekker. Maar daarmee is de kwaliteit beduidend minder en ik betaal voor glasvezel.

Groeten,

 

Andre Jansen

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hoi André,

Tjsaaa,Ik weet niet of kpn daar heel veel aan kan doen.Als die kabel opnieuw getrokken moet worden moet er een (kpn)monteur komen,Of je doet het zelf natuurlijk.Maar daar zijn wel kosten aan verbonden,Dan kijk ik @NHendriks even aan wat de precieze kosten daarvoor zijn.

Kpn leest wel mee,Alleen kunnen ze denk ik vrij weinig doen.

Heb je al een laptop er op aangesloten om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?


Loopt de kabel door de muur? En komt de kabel achter de tv zo uit de muur en loopt gelijk naar de tv?


Hoi André,

Tjsaaa,Ik weet niet of kpn daar heel veel aan kan doen.Als die kabel opnieuw getrokken moet worden moet er een (kpn)monteur komen,Of je doet het zelf natuurlijk.Maar daar zijn wel kosten aan verbonden,Dan kijk ik @NHendriks even aan wat de precieze kosten daarvoor zijn.

Kpn leest wel mee,Alleen kunnen ze denk ik vrij weinig doen.

Heb je al een laptop er op aangesloten om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?

Me directe collega @NHendriks heeft geen zin vandaag... :wink:

De kosten voor een monteur op verzoek zijn €60,- en dit is voorrijkosten en max 45 min werk, dat moet wel lukken met een kabeltje, verder nog wat materiaalkosten voor de kabel, 4 euro per 5 meter dus dat zijn de kosten niet.

Al met al kom je dus rond €70 uit. 

uiteraard aanzienlijk voordeliger om het zelf te doen, maar gemiddeld installatiebedrijf kost je 2x zoveel :open_mouth:


Hoi André,

Tjsaaa,Ik weet niet of kpn daar heel veel aan kan doen.Als die kabel opnieuw getrokken moet worden moet er een (kpn)monteur komen,Of je doet het zelf natuurlijk.Maar daar zijn wel kosten aan verbonden,Dan kijk ik @NHendriks even aan wat de precieze kosten daarvoor zijn.

Kpn leest wel mee,Alleen kunnen ze denk ik vrij weinig doen.

Heb je al een laptop er op aangesloten om te kijken of je dan wel verbinding krijgt?

Me directe collega @NHendriks heeft geen zin vandaag... :wink:

 

Een dagje vrij moet natuurlijk ook kunnen :sunglasses:

Ik had ook alle monteurs wel kunnen noemen maar daar heb ik dan weer geen zin in:yum:

 


Me directe collega @NHendriks heeft geen zin vandaag... :wink:

 

Hey, niet zo he 😅

 

Verder inderdaad weinig toe te voegen aan het verhaal van Laurens. Enige wat nog een mogelijke optie is, indien er een lasdoos in de muur zit is om een RJ45-inbouwplaat te laten plaatsen als de monteur er is. Dan zal de kabel in de muur niet vervangen hoeven worden als er weer een kabelbreuk ontstaat en hoef je enkel een nieuwe kabel tussen de aansluiting in de muur en de tv-ontvanger te plaatsen. Scheelt een hoop gedoe 😉


@NHendriks zeg dan ook even dat dit RJ45 inbouwdoosje €12,- is dan zijn we geheel compleet...


Een dagje vrij moet natuurlijk ook kunnen :sunglasses:

Ik had ook alle monteurs wel kunnen noemen maar daar heb ik dan weer geen zin in:yum:

 

Vrij... VRIJ ??  werken mot die..:joy::joy::joy::joy:


Vrij... VRIJ ??  werken mot die..:joy::joy::joy::joy:

Dan mag ik hopen dat hij het leuk werk vind(wat ik wel vermoed aangezien hij op dit forum actief is):wink: