Skip to main content

Er komt een extra tv in huis voor mijn dochter, nu moet ik dan een extra tv ontvanger bestellen. Maar ik moet dan ook kabels trekken. Welke kabel moet ik kopen. Kan ik dit zelf of moet de monteur dit doen?.

 

Die kunt u over al kopen ook IN bouwmarkten even vragen daar maar U moet ze zelf aan leggen 😉👍


Ligt aan de situatie. Moet je door de muur heen enzo? Kun je überhaupt wel een 2de of 3de decoder bij KPN afnemen? Want er moet daarvoor voldoende snelheid op uw adres beschikbaar zijn.

UTP kabel moet je hebben. Cat 5e is prima.


Zit er in die kamer een telefoon of een televisieaansluiting. Dan kan je door die buis waarschijnlijk nog wel een extra UTP kabel trekken met een trekveer. 

https://www.kabelshop.nl/image/ProCable_Trekveer_20_meter_Metaal_0147570_K100100501_big.jpg

 

Kan je het niet bel dan even met de helpdesk van KPN. Laat je geen powerline aansmeren. Ik denk dat KPN er nog heel veel heeft liggen. Kpn noemt het een kabelloze aansluiting. Maar het gaat over de stroomkabel. Je verliest er stopcontacten mee en als je dan meer aansluitingen wilt moet je een minder veilige verlengdoos kopen. Ook zijn heel veel  van hier gemelde storingen de oorzaak daarvan. 

Vraag of een KPN monteur het kan doen. Ze zijn relatief goedkoop en de monteurs van KPN zijn er over het algemeen heel goed in. 


Ik heb hier boven de kabel gewoon onder de vloerbedekking en onder de tapijttegels gestopt. Langs de muur, heb je geen last van en niemand die het ziet.


Hoi @FranciscaValthe, welkom hier. 

Wat leuk dat je een extra tv-ontvanger besteld voor je dochter. Deze kan je inderdaad aanvragen via Mijn KPN. Deze kan aangesloten worden met een kabel of draadloze adapters op het modem. Dit kan moet zelf zeker lukken zoals hierboven al aangegeven. Kom je er zo uit? 


Jazeker. Nu via marktplaats kon draadloze ontvanger gekocht en wachten.op het kastje. Dan kan ze tv kijken.

Tbc

 


Ah top. Veel kijkplezier gewenst.