Skip to main content

Voorheen geen probleem met ontvangst maar sinds enkele weken kan ik alleen op de 2e TV tv kijken als deze op dezelfde zender staat als de 1e (radio is geen probleem). Ik neem aan dat het een probleem van snelheid is? Hoe is dit op te lossen? En hoe kan het dat ik daar heel lang geen last van had?

Ik heb alles al geprobeerd dat ik gevonden heb op forum en internet niets werkt…..

Welkom op het forum.

 

Wat is jouw download snelheid?

Welke ontvangers heb je?


dank voor de reactie!

Ontvangers zijn standaard KPN kastjes merk Arris

Download snelheid weet ik niet maar, zoals aangegeven, had ik voorheen geen enkel probleem dus begrijp ik niet goed waarom dat nu ineens een issue kan zijn?


Switch in gebruik?


Geen idee of ik de switch in gebruik heb? Heeft iedereen een switch? Sorry ben een beetje een digibeet :-(


Zoiets?

Of zijn beide ontvangers rechtstreek met de Experiabox verbonden? 


Nee niet rechtstreeks met de experiabox verbonden 


Het maakt het met leestekens duidelijker. Ofwel ik neem aan:

Nee niet. Rechtstreeks met de experiabox verbonden.

Ik vrees dat het toch een bandbreedte probleem is. Waarschijnlijk zat je op het randje.
Het zal i.i.g. helpen één van de ontvangers op kwaliteit SD te zetten (beeldinstellingen).

Verder ben ik heel benieuwd hoeveel datasnelheid hier vermeld wordt.

kpn.com/speedtest

Postcode checker invullen. Dan wat er staat onder Maximale internetsnelheid op jouw adres

...en doe ook eens de speedtest bovenaan die pagina (met de ontvangers op standby)

Heb je je gegevens al in je forumprofiel gezet? Daar zijn ze niet openbaar. Dan zal een KPN moderator ook even meekijken zodra ze hier komen.


Bedankt hiervoor! De snelheid is 7,8 Mbps. Lijkt idd te langzaam. 
nogmaals bedankt. Zal mijn Forumprofiel aanvullen. 


Bedankt hiervoor! De snelheid is 7,8 Mbps. Lijkt idd te langzaam. 
nogmaals bedankt. Zal mijn Forumprofiel aanvullen. 

Bekabeld gemeten? Niet via wifi dus?


Hoi Philip, welkom! Als dat jouw bekabeld gemeten snelheid is, dan vermoed ik dat die ook de oorzaak is. Met een dergelijke bandbreedte kun je eigenlijk alleen op SD kwaliteit goed kijken. Maar wellicht dat een van de ontvangers op HD is komen te staan. Dan kun je, vanuit het profiel dat wij dan op je verbinding actief hebben, dit krijgen. Je kunt deze instelling controleren, en aanpassen, via Menu - Instellingen - Beeldscherm en dan de optie ‘Best mogelijke kwaliteit op deze ontvanger’.  Zorg dat die op beide ontvangers op SD staat, en probeer dan eens opnieuw of je wel weer verschillende dingen kunt kijken. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten, dan duik ik hier het systeem even in.


Hoi Philip, welkom! Als dat jouw bekabeld gemeten snelheid is, dan vermoed ik dat die ook de oorzaak is. Met een dergelijke bandbreedte kun je eigenlijk alleen op SD kwaliteit goed kijken. Maar wellicht dat een van de ontvangers op HD is komen te staan. Dan kun je, vanuit het profiel dat wij dan op je verbinding actief hebben, dit krijgen. Je kunt deze instelling controleren, en aanpassen, via Menu - Instellingen - Beeldscherm en dan de optie ‘Best mogelijke kwaliteit op deze ontvanger’.  Zorg dat die op beide ontvangers op SD staat, en probeer dan eens opnieuw of je wel weer verschillende dingen kunt kijken. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten, dan duik ik hier het systeem even in.

 

Hi Erik,

beide ontvangers op SD gezet. Dit werkt inderdaad. Hartelijk dank hiervoor. Als een van de ontvangers op HD staat ontstaat het probleem. 
is het overigens mogelijk genoeg snelheid bij te kopen bij KPN?

 


is het overigens mogelijk genoeg snelheid bij te kopen bij KPN?

Nee. U heeft een abonnement voor "tot 50 mbit". Dat is ruim voldoende voor 2 tv ontvangers. Maar omdat u helemaal aan het einde van de antieke koperdraadje zit, krijgt u maar 7,8 mbit. Dat is maar op 1 manier op te lossen: glasvezel. 


Zoals Nick al aangeeft is het in dit geval helaas niet mogelijk om je snelheid te verhogen. Wat je nog kunt doen is op www.kpnnetwerk.nl je aanmelden voor updates. Als er dan een netwerkupgrade gepland wordt voor jouw adres krijg je daar bericht van. Maar, of dat dan ook gaat komen, en op welke termijn is helaas niets over te zeggen.