Skip to main content

Beste @Erwin_ 
onze tv is nog geen 3 jaar oud en heeft dit probleem sinds een kleine maand. Geen signaal, ik haal de hdmi er even uit, weer terug en dan gaat alles op apparaat detecteren/resetten/opnieuw opstarten. Kan hevapparaat niet vinden.  

Waar kan dit aan liggen? Een softwareupdate van onze ontvanger of is de ontvanger te oud geworden? We hebben een arris, vip29 V2. 
 

Wat kunnen we hier aan doen? Ik wil het graag opgelost hebben. 
 

Met vriendelijke groet, 

Eva Janssen

@Eva201126

De Arris vip2952 V2 is nog een courante ontvanger. Gaat ook nog steeds naar nieuwe klanten.

Je kan nu helemaal geen tv kijken via de Arris 2952?

Ik heb een Samsung TV (2019) en die gaat het aangesloten apparaat detecteren. En komt dan of automatisch op KPN of ik moet het handmatig doen.

Wat is het merk en type van je televisie?


Hoi @Eva201126 . Heeft jouw tv meerdere HDMI ingangen en speelt het dan bij alle ingangen?

Heb jij ook nog een andere tuner die je op diezelfde tv zou kunnen testen?  


@Eva201126

De Arris vip2952 V2 is nog een coulante ontvanger. Gaat ook nog steeds naar nieuwe klanten.

Je kan nu helemaal geen tv kijken via de Arris 2952?

Ik heb een Samsung TV (2019) en die gaat het aangesloten apparaat detecteren. En komt dan of automatisch op KPN of ik moet het handmatig doen.

Wat is het merk en type van je televisie?

Hoi Peter, 

ik heb ook een (witte) samsung idd, ik schat 4 jaar oud. na de melding ‘geen signaal’ moet ik met de hdmi kabel rommelen en dan schiet ie in de reset modus of detecteren. Ik heb 3 hdmi ingangen waarvan nr.2 in gebruik is door de soundbar en nr.3 nog leeg is. 

 


Hoi @Eva201126 . Heeft jouw tv meerdere HDMI ingangen en speelt het dan bij alle ingangen?

Heb jij ook nog een andere tuner die je op diezelfde tv zou kunnen testen?  

Hoi Erwin, 

Er zitten 3 hdmi ingangen op waarvan nr.3 leeg is en die ik nog niet geprobeerd heb. 
Ik heb geen andere tuner die ik op de tv zou kunnen testen. Kan het aan de hdmi kabel liggen of aan de software vd ontvanger? 


Goedenavond @Eva201126, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u het me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?


Goedenavond @Eva201126, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u het me nog even weten of het gelukt is en of het geholpen heeft?

Heej wat goed! Ga ik meteen proberen zodra het probleem zich weer voordoet. Ik laat het weten met een reactie. 


Mocht dit niet werken, probeer het ook even in een andere HDMI poort en vervang desnoods even de HDMI kabel. Mocht je geen andere HDMI kabel hebben kan ik je er wel eentje sturen.


moet ik met de hdmi kabel rommelen

Aan welke HDMI stekker "rommel” je dan? Bij de TV of de ontvanger?
!! Een stekker mag alleen recht in en uit een aansluiting. Wrikken zal de aansluiting beschadigen !!


@fame29 @PeterG @Erwin_ 

ik had het probleem vanavond weer. Hdmi in ingang 3 gestoken, toen via kpn menu de software hersteld, hij is tot 2x toe opnieuw opgestart en alles werkt weer. Nu afwachten of het blijft werken en het probleem verholpen is. 
ik ben altijd voorzichtig met de hdmi/recht insteken etc. dat bedoelde ik met ‘rommelen’ Er uit en terug opnieuw erin. Mocht het zich nog een keer voordoen dan is een nieuwe hdmi nog wel het proberen waard ja. 
groetjes en dank voor jullie input. 


@fame29 @PeterG @Erwin_ 

ik had het probleem vanavond weer. Hdmi in ingang 3 gestoken, toen via kpn menu de software hersteld, hij is tot 2x toe opnieuw opgestart en alles werkt weer. Nu afwachten of het blijft werken en het probleem verholpen is. 
ik ben altijd voorzichtig met de hdmi/recht insteken etc. dat bedoelde ik met ‘rommelen’ Er uit en terug opnieuw erin. Mocht het zich nog een keer voordoen dan is een nieuwe hdmi nog wel het proberen waard ja. 
groetjes en dank voor jullie input. 

Graag gedaan @Eva201126! Hopelijk gaat het vanaf nu goed!


@Erwin_ 

Helaas, gisteravond weer hetzelfde probleem. Terug in hdmi 1 gestoken, apparaat detecteren, bij handmatig of annuleren klik ik op annuleren en dan geeft hij weer signaal. Zou je mij een nieuwe hdmi kabel willen sturen? Ik krijg toch zwaar het vermoeden dat het misschien aan de kabel ligt. 


@Eva201126 . Dat wil ik graag voor je doen. Kun je jouw profiel invullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


@Erwin_ 

Gedaan


@Eva201126 . Gelukt. Er is een andere kabel onderweg. Ik lees graag of dit het probleem oplost. 


Geweldig! Ik kreeg een smsje van KPN inderdaad. Ik ga het meteen proberen en ik laat je wat eten. Bedankt alvast voor de service, top!


Hoi @Eva201126 Is het probleem daarmee opgelost?


Hallo @Erwin_ 

ik heb de nieuwe kabel in gebruik sinds de laatste storing. Daarna kreeg ik nog een keer de storing en dacht ik dat het probleem niet was opgelost. Maar dat is alweer een tijdje gelden. Het ziet er naar uit dat het nu goed gaat! De storingsfrequentie van eerder is er in ieder geval uit.
Hartelijk dank voor de goede service, fijne feestdagen alvast! 


Goed om te lezen. Ik wens jou ook fijne feestdagen en hopelijk wordt 2021 het jaar waarin we van die corona ellende af komen. 


Hallo Erwin, 

ik merk dat de tv nog steeds de bovengenoemde foutcode blijft geven, hoewel het nu wel stukken minder is. Gister was aan en uitzetten van tv en ontvanger voldoende en hoefde ik niet aan de hdmi kabels te zitten. 

Ligt dit nu aan de ontvanger dat de tv geen signaal krijgt? Moet er een nieuw kastje komen? 

 

Groetjes, Eva 


Vervelend dat die storing nog steeds niet is opgelost. Heb je ook nog andere spullen op de tv aangesloten? ( mediaplayer? Spelcomputer o.i.d. ?)

Zo ja, blijft het signaal dan wel goed?


Ja jammer.
We hebben alleen een sound bar op de tv aangesloten. 
gr Eva 


Heb je een laptop? Kan je die eens met HDMI met je tv verbinden. Krijg je dan wél het beeld (en evt. geluid als je bv een stream aan hebt) van de laptop op je tv?


@Eva201126 Het doel van onze vragen is uiteraard om uit te sluiten dat het iets met die ingang van je tv te maken heeft.

Als we dat redelijk zeker weten kunnen we overwegen om die tuner om te ruilen maar ik wil graag zeker weten dat het niet met jouw tv te  maken heeft. 


PeterG, 

ik heb een apple zonder HDMI aansluiting, dus dat gaat helaas niet. De soundbar is aangesloten op HDMI2. De ontvanger op HDMI1. Ik heb de foutmelding niet meer zo vaak gezien als in het begin toen ik deze topic startte. “Kan apparaat niet detecteren” en bij de HDMI1 staat dan een rood bolletje. 

Laten we het nog even aankijken, zodra de storing zich weer voordoet, meld ik mij opnieuw. 

 


Hallo @Erwin_ 

ik heb afgelopen tijd nog steeds af en toe last van uitval, geen signaal en nu heb ik het probleem gevonden! De HDMI kabel heeft een losse aansluiting in het kastje, de ontvanger. Dus daar zit het probleem, we hebben het goed getest nu. Ik dacht dat het aan de tv lag. Wat kunnen we hier aan doen? 

Met vriendelijke groet, 

Eva Janssen