Skip to main content

Beste @Erwin_ 
onze tv is nog geen 3 jaar oud en heeft dit probleem sinds een kleine maand. Geen signaal, ik haal de hdmi er even uit, weer terug en dan gaat alles op apparaat detecteren/resetten/opnieuw opstarten. Kan hevapparaat niet vinden.  

Waar kan dit aan liggen? Een softwareupdate van onze ontvanger of is de ontvanger te oud geworden? We hebben een arris, vip29 V2. 
 

Wat kunnen we hier aan doen? Ik wil het graag opgelost hebben. 
 

Met vriendelijke groet, 

Eva Janssen

@Eva201126 : dus als ik het goed begrijp is de aansluiting ín de tuner opgerekt waardoor de hdmi kabel geen goed contact meer maakt?


In de tuner, je bedoelt de ingang van de ontvanger, het zwarte kastje? Ja, die bedoel ik. Daar wiebelt en waggelt de hdmi kabel een beetje.


ander probleem dat we al sinds lange tijd hebben is de wifi ontvangst boven. Klein huisje, maar bereik tot aan de overloop, op de kamers is het  slecht. De wifi van de overburen met 2 tuinen er tussen geeft meer streepjes dan ons modem beneden. Een wifi versterker van de action deed niet veel en zorgde voor ergernis dat hij niet automatisch overschakelde op eigen wifi beneden zodra je weer beneden bent. We hebben ons modem al op verschillende plaatsen gehad in huis, maakt niet heel veel verschil. Hebben jullie ondertussen modems met sterkere signalen of een wifi versterker waar wel goede ervaringen mee zijn gehaald? 

 


Laten we dit even doorspreken. Kan ik jou bellen?


Ja graag! Ik ben morgen (donderdag) bereikbaar. 


Leuk je even gesproken te hebben. Ik regel een nieuwe tuner voor jou. Je krijgt binnen een paar dagen een SMS met logistieke informatie.

Wat je wifi probleem betreft kan ik jou twee Experia Wifi's aanbieden. Die moeten dan bekabeld aangesloten worden en nemen het wifi signaal van de v10 over. Op termijn komt er een firmware update waardoor de v10 ook deel gaat nemen aan de ‘mesh’. Ik lees wel of je hier iets voor voelt.

 


Insgelijks, bedankt voor de prettige service! Het nieuwe kastje inmiddels in gebruik en het leek er op dat we nog steeds die no-signal melding kregen maar volgens mij had dat meer met de eerste installatie te maken, vooralsnog werkt alles nu. 

Ik zou graag de 2 experia wifi’s willen uitproberen. Zijn deze ook in een kpn-winkel op te halen of gaat dat alleen per post?


Ik ga je twee Experia Wifi's sturen. Als je woensdag nog geen SMS hebt gehad met logistieke info, laat het even weten. :-)


Top, ik heb de sms binnen, levering as maandag.

Fijn! 


Succes met aansluiten. Als daar vragen over zijn, weet je mij te vinden.


Dag Erwin, 

we hebben de 2 wifis aangesloten en de ontvangst is boven flink verbeterd! 
nu doet zich het volgende probleem voor dat onze wifi verbinding niet constant is. Ik zie op mijn iphone dat de verbinding verbroken wordt en dat hij opnieuw moet aanmelden. Erg vervelend want zonder erg zit je dus zo op je mobiele data te surfen. 
hoe kunnen we dat oplossen? 
grtjs Eva 


Heb je, nadat je de versterkers hebt aangesloten ook de bestaande draadloze verbindingen uit je telefoons/tablets etc verwijderd en opnieuw opgezet?

Zo niet, zou je dit willen proberen? Vaak zorgt die ‘nieuwe’ connectie voor stabiele verbinding. 


ah nee. Gaan we doen!