Skip to main content

ik heb de nieuwe tv ontvanger en ik merkte dat mijn Samsung one connect box warm wordt , heb samsung al geraadpleegd en het kwam er op neer dat de kpn ontvanger zorgde voor een erg warme achterkant van de one connect box aangezien die als enige was aangesloten , het gedeelte wat erg warm wordt betreft satellite sub.   satelitte main,  air/cable 

die worden niet gebruikt 

Samsung wil langskomen voor reparatie of vervanging , en de kosten zijn voor mij ….. dus even de vraag hier , kan het zijn dat dit euvel veroorzaakt wordt door de kpn ontvanger ? 

merk trouwens ook dat de ontvanger soms zijn eigen leven gaat leiden ……. dus absoluut niet tevreden 

Ik ben geen kenner van de One connect maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de tv+ box daar een rol in speelt. Als je de tv+ box van de connect box haalt, dan wordt de connect box niet meer warm?


klopt , dan blijft hij normaal van temperatuur ,  ik had er ook een soundbar er aan hangen maar die ook afgekoppeld , daar veranderd niets aan 

 


klopt , dan blijft hij normaal van temperatuur ,  ik had er ook een soundbar er aan hangen maar die ook afgekoppeld , daar veranderd niets aan 

 

Dan zou ik zeker pogen te achterhalen waarom de tv box dit veroorzaakt want anders heeft vervanging of reparatie van Samsung weinig zin. Je sluit alleen de HDMI kabel aan op die connect box?


dat bedoel ik , alleen de tv ontvanger zit met hdmi er op , haal ik die er uit is de warmte weg ,

als ik monteur laat komen en nieuwe box ben ik denk ik €200 kwijt …. en dan is het niet eens zeker of het de oplossing is 


dat bedoel ik , alleen de tv ontvanger zit met hdmi er op , haal ik die er uit is de warmte weg ,

als ik monteur laat komen en nieuwe box ben ik denk ik €200 kwijt …. en dan is het niet eens zeker of het de oplossing is 

Wellicht dat er hier nog iemand is die verstand heeft van HDMI. Want de kans op herhaling lijkt me erg groot. Kan Samsung ook onderbouwen waarom de tv+ box de oorzaak is?


samsung zelf geeft aan dat misschien de box kapot is , maar de aarzeling is groot , en aangezien verder de box alleen verder contact heeft met de tv ontvanger lijkt mij dat dat niet lekker verloopt …. ik kan nog gewoon tv kijken dus de nood is niet te hoog maar het voelt niet fijn als deze kwestie blijft bestaan….. 


Nee dat snap ik heel goed. Maar voor de duidelijkheid: denkt Samsung dat hun box kapot is? Heb je al eens een andere HDMI kabel ertussen gehad?

Om eerlijk te zijn denk ik eerder dat de Samsung box de oorzaak is. Tja, het is een dilemma om Samsung te laten komen.


ze vermoeden dat de box stuk is , en ik heb een nieuwe hdmi kabel gepakt met dezelfde uitslag , voor mij geen tv weer met een one connect box ….. je wordt op een gegeven moment gewoon op extra kosten gejaagd 

bedankt in ieder geval voor het mee denken 


Het lastige in deze is natuurlijk de discussie waar de oorzaak ligt. Samsung zal zeggen dat het aan de tv box ligt. KPN zal zeggen dat er met tv+ niets mis is.

Het vervelende is dat Samsung bij reparatie alles kan roepen. Het zou mooi zijn als de uitkomst is dat een andere connect box de problemen niet heeft. Gok of je dat wilt proberen.

Ik poog exoten te vermijden omdat er bij problemen altijd discussie zijn.

Ik hoop eigenlijk dat er nog iemand op het forum verstand heeft van deze materie en nog hulp en tips kan bieden.


Heb je hdmi extra uit gezet op de samsung box? Die heb je toch niet nodig.

(mits je een pc aansluit op de tv)

Misschien helpt dit.

Ik heb hem zelf ook uit staan.

 

ps Heb ook TV+ maar one connectbox wordt niet warm.


Heb je hdmi extra uit gezet op de samsung box? Die heb je toch niet nodig.

(mits je een pc aansluit op de tv)

Misschien helpt dit.

Ik heb hem zelf ook uit staan.

 

ps Heb ook TV+ maar one connectbox wordt niet warm.

Goede toevoeging @vankol

Wellicht dat het de topic starter helpt in de discussie met Samsung. Ik vermoed dat het echt een defect is aan zijn Samsung box. Je tip is ook het proberen waard 👍


Hoi Bertus,

Ik lees op andere community's ook dat de One Connect Box van Samsung bij anderen erg warm wordt. Zo erg zelfs dat hij zichzelf uitschakelt als de temperatuur te hoog wordt. Dus de verwijzing van Samsung dat het mogelijk komt door de KPN+ box is een beetje onder de gordel lijkt me. Ik lees van anderen dat ze de OCB op kleine steuntjes zetten en soms zelfs een USB-ventilator aanschaffen om extra te koelen. De kast waar de OCB in staat moet dus goed geventileerd worden. Kortom nogal wat gedoe om de temperatuur onder controle te houden. Ik heb geen idee hoe je dit anders kan oplossen. En ja, als je de OCB loskoppelt van je KPN+ dan wordt hij niet warm. Dat is nogal logisch want dan hoeft ie nauwelijks te werken.


dat heb ik ook gelezen Harry , te gek voor woorden dat de mensen thuis moeten zorgen voor extra koeling , mijn box ligt los bij de tv en heeft ruimte genoeg ,

ik merk wel dat mijn kpn ontvanger kuren krijgt , net of hij alle taken niet allemaal kan uitvoeren en steeds bericht van netflix dat er wat met het streamingsapparaat en dat die op nieuw opgestart moet worden , en doe ik dat dat kan ik weer verder kijken,  geluid is ook behelpen…. valt soms spontaan weg, weer opnieuw opstarten en het doet het weer …. al met al is het tv kijken met hindernissen 


Ik vind dit in ieder geval geen reclame voor Samsung als ik dit lees. Ik probeer het om deze reden zo simpel mogelijk te houden bij de tv. Treurig dat er kennelijk iets op de markt is gekomen wat op zijn minst niet heel erg goed ontworpen is. En ik denk bij warmeontwikkeling altijd hoeveel extra energie dat kost.

Overigens opmerkelijk omdat tv+ niet eens veel vraagt mijn inziens. Daar zou zo’n Samsung toch wel tegen moeten kunnen.


Bij ons wordt de Samsung Connect one al jaren warm in de kast, bij de oude tv ontvanger maar nu ook bij de tv+ box. Werkt de Samsung one Connect prima om.
 

Ander vraagje; bij de oude tv ontvanger kon ik met de afstandsbediening van Samsung van zender wisselen; vooralsnog lukt me dat niet; iemand toevallig tips/ dezelfde ervaring?


Bij ons wordt de Samsung Connect one al jaren warm in de kast, bij de oude tv ontvanger maar nu ook bij de tv+ box. Werkt de Samsung one Connect prima om.
 

Ander vraagje; bij de oude tv ontvanger kon ik met de afstandsbediening van Samsung van zender wisselen; vooralsnog lukt me dat niet; iemand toevallig tips/ dezelfde ervaring?

Sommige TV's hebben moderne snufjes aan boord dat ze veel functies kunnen overnemen. Met bepaalde LG's kun je je playstation, switch, tuner etc. allemaal besturen.

Dat hangt dus zeer van het type tv af.   De TV+ is gebaseerd op android en werkt dus sowieso met bijna alle afstandsbedieningen die met bluetooth overweg kunnen.