Skip to main content

Hallo, moet de tv ontvanger bij de tv geplaatst worden ivm contact afstandsbediening of mag hij ook 3 meter uit het zicht geplaatst worden?

Hallo @Tv ontvanger plaatsen ,

In de buurt van de TV. Want je richt de afstandsbediening op de ontvanger (de ontvanger vangt het signaal op van de afstandsbediening) en de meeste mensen hebben de neiging om de afstandsbediening naar de TV toe te richten. 


De DIW7022 (en ook de VIP5202) kunnen inderdaad uit het zicht. Bij deze werkt de afstandsbediening via Bluetooth. Maar beter geen 3 meter van de tv want dan heb je ook een HDMI kabel nodig van wat meer dan die lengte. En een HDMI zou ik geen langere kabel dan 2,5 meter (willen) gebruiken.

De VIP2260 en VIP2952 zou ik wel onder of net naast de tv plaatsen. Die werken met IR. En zoals Noordzee al opmerkt, je bent geneigd op het tv toestel te richten.


Hallo @Tv ontvanger plaatsen je kunt de ontvanger met het meegleverde klittenband tegen de achterkant van je tv-toestel plakken. Dan is deze ook uit het zicht en toch goed bereikbaar.

 

 


Hallo, moet de tv ontvanger bij de tv geplaatst worden ivm contact afstandsbediening of mag hij ook 3 meter uit het zicht geplaatst worden?

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

 

@JanD 

Ik had geen klittenband bij de Sagacom DIW7022 ontvangen (in mijn geval ook niet nodig)😉😊