Skip to main content

Kan er een update komen zodat de geluidsterkte op elke zender hetzelfde is. 

Hallo @JDD de geluidsterkte regelt iedere zender voor zichzelf.

Veel tv-toestellen hebben bij de geluidsinstellingen wel de mogelijkheid om het enigszins gelijk te trekken, dit is gedaan omdat de reclame in de regel veel harder gaat dan de reguliere uitzendingen.

KPN heeft hier niets mee van doen.

 


Hallo @JDD de geluidsterkte regelt iedere zender voor zichzelf.

Veel tv-toestellen hebben bij de geluidsinstellingen wel de mogelijkheid om het enigszins gelijk te trekken, dit is gedaan omdat de reclame in de regel veel harder gaat dan de reguliere uitzendingen.

KPN heeft hier niets mee van doen.

 

Das niet waar KPN kan dit inregelen.

Dit kunnen ze in Hilversum doen.

Doet Ziggo namelijk ook daar zijn ze wel gelijk aan geluidssterkte.

 


Het tv gebeuren is niet meer in handen van KPN @MennoG78 , is/wordt overgedragen aan een andere firma las ik onlangs.


Het tv gebeuren is niet meer in handen van KPN @MennoG78 , is/wordt overgedragen aan een andere firma las ik onlangs.

Dat wij een 2 maanden terug in Hilversum waren hebben we die vraag nog gesteld en toen werd er verteld dat KPN dit wel kan gelijk trekken voordat het naar de klanten gaat.

Alle andere providers doen het namelijk ook nu moet ik wel zeggen dat het iets beter is geworden de afgelopen tijd maar nog niet 100% goed is.

Vanmiddag bij een maatje met Ziggo gekeken en daar zijn wel alle zenders zelfde niveau van geluid.


Hallo @MennoG78 , heb je het NOC en de toren ook bekeken, interessant hè?


Hallo @MennoG78 , heb je het NOC en de toren ook bekeken, interessant hè?

Ja zijn we toen allebei in geweest NOC was ik al eens geweest 20 jaar terug.

 

 


Ik ook bij het naderende einde van Telfort in 2020 @MennoG78 , ik was toen superuser daar bij TFT.


Heb Duitspakket ARD ,ZDF,WDR hebben geen reclame blokken de andere zenders wel maar op alle Duitse zenders is het geluid heel erg zacht. 


Misschien dat een moderator antwoord hierop kan geven?

hier is het geluid goed en vergelijkbaar met rtl4


Het tv gebeuren is niet meer in handen van KPN @MennoG78 , is/wordt overgedragen aan een andere firma las ik onlangs.

Dat wij een 2 maanden terug in Hilversum waren hebben we die vraag nog gesteld en toen werd er verteld dat KPN dit wel kan gelijk trekken voordat het naar de klanten gaat.

Klopt, we kunnen er wel iets aan doen, maar niet alles. Ik heb er in dit topic eerder iets over gezegd:

  

Het klopt dat de kanalen niet allemaal hun geluid op hetzelfde niveau hebben. Wij krijgen elk kanaal aangeleverd als een stream met video en audio. Elke stream heeft dan z'n eigen geluidssterkte. Wij bewerken alle streams door ze door een transcoder te laten lopen. Dit is een apparaat die de stream omzet naar een format dat door ons systeem uitgezonden kan worden. Hierbij proberen we om ze qua audio allemaal zo gelijkmatig mogelijk te krijgen.

We hebben verschillende transcoders. Maar we hebben alsnog heel veel meer tv kanalen. Hierdoor kunnen we niet voor elke stream individueel steeds de instellingen aanpassen. Dat is te veel werk voor de tijd die we hebben. Hierdoor is het onvermijdelijk dat er volumeverschil blijft. Als we dit wel steeds voor elke stream zouden aanpassen, zou dit ook de kosten erg omhoog brengen. Wat dan ook weer een effect zou hebben op de abonnementsprijs.

 

 

Het tv gebeuren is niet meer in handen van KPN @MennoG78 , is/wordt overgedragen aan een andere firma las ik onlangs.

Dat betreft DAB, zie ook dit artikel. TV blijft van ons. Of nou ja, van KPN Broadcasting.