Skip to main content

ook ik heb een dergelijke ervaring. ik kan wel bbc kijken op mijn vaste windows pc met windows 11. ook op mijn windows 11 laptop. maar niet op mijn windows, windows 10 tablet. daar krijg ik de melding dat ik de zender niet live kan kijken op de tablet. ik kijk, of probeer, telkens via edge. alle updates zijn geïnstalleerd. wat kan er mis zijn?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

@JLC Ben je wel verbonden met je thuisnetwerk ? Via 4G of 5G gaat het niet lukken.


ik ben via wifi verbonden met mijn kpn modem. dat geld voor alle gebruikte pc's. 


En het is echt alleen BBC wat niet wil starten, of ook de andere zenders ? Zit je soms aan je max van 3 apparaten tegelijk kijken ?

 


Ik heb alleen BBC 1 gebuikt. nu even gekeken. nu krijg ik ook de mededeling dat ik die alleen thuis kan kijken naar die zender. ik ben thuis!!!!!. Krijg de melding ook bij Canvas en VRT. BBC First zie ik wel.

 


nog een aanvulling ik heb nu alleen onze TV aan. verder geen andere apparaten. 


Via deze website Zenderoverzicht: TV zenders van Interactieve TV | KPN kun je zien dat de door jouw genoemde zenders niet te zien zijn, als je "online tv kijken onderweg"” aanklikt. Hier gaat iets niet goed, dus misschien uit - en opnieuw inloggen met je gegevens ?


“HansaanZet” Dank voor de link. Inderdaad lijkt het er op dat mijn Surfacetablet gezien wordt als niet thuis, terwijl ik net zoals op mijn pc en laptop op de zelfde locatie ben namelijk thuis.

NU we mogelijk hebben vastgesteld wat er is, komt bij mij de vraag wat kan ik er aan doen om het op te lossen?


@JLC Je hebt geen VPN verbinding aanstaan toch ? Dan de app verwijderen van je tablet, herstarten en de app opnieuw installeren. 


@JLC Je hebt geen VPN verbinding aanstaan toch ? 

Beste Hansaanzet. Dit was de juiste opmerking. Ik heb op mijn tablet inderdaad VPN aanstaan. Die heb ik na jouw tip uitgezet en  . ……..  ik kan nu ook de BBC enz  weerz ien op mijn tablet.

Waarom het zo is? geen idee.

Dank voor je tip.


@JLC Je hebt geen VPN verbinding aanstaan toch ? 

Beste Hansaanzet. Dit was de juiste opmerking. Ik heb op mijn tablet inderdaad VPN aanstaan. Die heb ik na jouw tip uitgezet en  . ……..  ik kan nu ook de BBC enz  weerz ien op mijn tablet.

Waarom het zo is? geen idee.

 

Omdat je met een VPN verbinding een ander publiek IP adres krijgt en dat is dan dus niet meer het publieke IP adres van jouw thuisnetwerk. Het TV platform "denkt" dan dus dat je buitenshuis bent. De zender BBC en een aantal andere zenders kunnen echter alleen op het thuisnetwerk gekeken worden.