Skip to main content

in Spanje werkt onze internet tv via Chromecast, type TIDI plus.

verbinding met laptop en wifi is correct.

Netflix heeft goede verbinding.

KPNITV heeft verbinding via de Chromecast, maar blijft steken bij het de mededeling…..verbonden en geeft het startscherm van KPNITV.

wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem.

Welkom op het forum @Baton! De app hoort ook gewoon binnen Europa gebruikt te kunnen worden. Zou je kunnen aangeven met welk netwerk je hiervoor verbonden bent? Lukt het daarnaast wel om via iTV online op de laptop te kijken? Als laatste zou ik je willen vragen of het wel lukt om bijvoorbeeld vanaf een mobiel toestel naar de Chromecast te streamen. Laat het even weten en dan kijken we samen of we alles weer werkend kunnen krijgen.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!


dank voor de reactie!

de ontvangst van KPNITV is wonderwel enorm verbeterd.

enige nadeel is dat bij opstart en tussentijds veranderen van zender of programma het meerdere minuten duurt voordat uiteindelijk het betreffende programma zichtbaar en operationeel wordt.

op de laptop zelf hebben we een snelle verbinding. 

de tv is een philips smart tv uit 2013.

 


@Baton goed om te horen dat er in ieder geval vooruitgang is! Wat betreft de traagheid bij opstarten, gaat deze uit zichzelf na enige momenten weer weg of blijft het van zender wisselen traag gaan? Zou je voor de zekerheid nog kunnen proberen met een ander apparaat de Chromecast aan te sturen?


op dit moment is de traagheid alleen bij het opstarten en/of bij zender/programmawisseling.

denk hierbij aan wachttijden van >3 minuten tot geen verbinding.

nogmaals wanneer de verbinding tot stand is gekomen is er op dit moment bijnA geen sprake meer van buffering o.d.

ik ben intussen moedeloos bij het proberen van mogelijke alternatieven, hoewel de suggestie hout snijdt.

vorig jaar heeft dit probleem ook geleid tot een onverkwikkelijke discussie met canaldigitaal.

ook zij konden toen geen ongestoorde verbinding leveren. ongestoord is...zonder de hinderlijke buffering.

het blijft dat wanneer wij netflix of you tube  aansturen er een directe en altijd ongestoorde verbinding is !

ik zou wel eens weten wat ervaringen zijn de gebruikers en welk aantal, in deze groep over dit onderwerp.

nogmaals wel dank voor de gegeven reactie.


@Baton is het wel zo dat het van zender wisselen op de laptop zelf wel goed gaat? Zou je anders ook eens kunnen proberen met een ander apparaat de Chromecast te bedienen? Ook zou je nog kunnen proberen de Chromecast zelf een reset te geven. Nadeel daarvan zou wel kunnen zijn dat dit wat langer kan duren en dat je opnieuw met de Chromecast met de wifi moet verbinden.


ik heb de chromecast gereset. resultaat blijft dat kpnitv bij het opstarten en bij zender- of programma wisselingen het systeem eerst gaat bufferen 1-3 minuten.

nogmaals dit probleem doet zich niet voor bij netflix, you tube etc

toch bedankt voor de suggesties

@Baton is het wel zo dat het van zender wisselen op de laptop zelf wel goed gaat? Zou je anders ook eens kunnen proberen met een ander apparaat de Chromecast te bedienen? Ook zou je nog kunnen proberen de Chromecast zelf een reset te geven. Nadeel daarvan zou wel kunnen zijn dat dit wat langer kan duren en dat je opnieuw met de Chromecast met de wifi moet verbinden.

 


Ik heb hetzelfde probleem alles streamed goed Netflix youtube en zelfs jaja de concurrentie ziggo doet het goed. Wat is het probleem  nu. Wie geeft de oplossing voor ik overweeg om over te stappen dit gaat nergens over 


Gebruik na de reset de chrome cast dagelijks. Het probleem van een haperende straming is nog aanwezig, voornamelijk bij het opstarten. Kan 2 tot 15 minuten duren! Tussentijdse stops zijn seconden draaglijk. Ik ga bij een lange wachttijd naar een programma wat ervoor zit en je kan terugkijken. Meestal is er dan een korte opwarmtijd en scholen het programma door tot bijna einde wanneer het inhet live programma naadloos overgaat. Dan is het eenvoudig naar het gewenste programma over te gaan. Blijft vraag toch hangen waarom kpnitv ze een slechte performance heeft.