Skip to main content

Ik heb deze week een KPN monteur in huis gehad. Die kon het probleem ook niet oplossen. 
ik kan geen enkele opname bekijken. Ik kan ook geen films kijken van Film 1, pluspakket  en Videoland. Films via de Netflix app, Primevideo app en YouTube app werken wel.    

admin: eigen topic aangemaakt

Hieronder mijn kosten per maand van programma's die op 2 van de 3 TV-ontvangers niet meer werken en de melding STB-zap-03/3 geven bij afspelen.

HD tv-ontvanger 5,00

HD tv-ontvanger 5,00

Film1 Pakket 14,99 

Videoland Pakket 8,99

Erotiek Pakket 12,99

 

Helpdesk medewerker  van KPN ging tijdens mijn telefoongesprek de foutmelding googelen  :-(

Alle mogelijke en genoemde oplossingen heb ik zonder succes uitgeprobeerd.

Het vreemde is dat Netflix wel werkt op alle TV-ontvangers. Maar dat verbaast mij eigenlijk ook weer niet. De softwareontwikkelaars van bovengenoemde programma's die niet werken, zouden wat meer  Netflix als voorbeeld moeten nemen en niet het wiel opnieuw proberen uit te vinden. En dat geld ook voor het KPN menu.


Ik begrijp dat jij die storing ook hebt? Een reset heeft geen uitkomst gebracht? Welk type ontvanger heb jij?

Gebeurt het bij bepaalde programma's ? Alle info is welkom.


Nee, mijn internetverbinding/snelheid is verdubbeld maar de oplossing voor de foutmelding had hij niet. Ik moest het nog maar tijdje aankijken. 


Dat vind ik maar vreemd. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb  mijn profiel aangevuld. voor zover ik het uit mijn hoofd wist  klantnummer kun je zelf wel vinden neem ik aan

 

 


@Polder73 : Ik zie nergens een ticket voor een monteur. Wat voor monteur is dat geweest en hoe heb je  die geregeld?


Ik ben door KPN gebeld dat ik in aanmerking kwam voor een verdubbeling van mijn internetsnelheid. Er kwam kosteloos een monteur van KPN langs. Donderdag 15 oktober tussen 12:00-14:00 is hij langs geweest. Hij heeft wat inde meterkast veranderd en in de woonkamer heeft hij de standaard telefoon aansluiting vervangen. Internetsnelheid is zeker verdubbeld.


Ik heb mijn profiel verder aangevuld.

Ik heb 3 TV ontvangers waarvan 2 foutmeldingen geven.

Ik kan geen opgenomen programma's bekijken.

Ik kan niet terug kijken.

Ik kan niet films kijken via het menu Plus pakket, Videoland en Film1

Ik krijg de foutmelding STB - zap - 03/3

 

De Apps in het menu; Netflix, YouTube en Prime Video werken wel. 

 

De TV ontvanger in de woonkamer doet het prima.


@Polder73 . Dank voor de info. Het kwartje valt nu bij mij.

Dat was inderdaad een pairbonding monteur en die hebben maar één opdracht (jouw snelheid vergroten). Nu snap ik waarom hij  niks met het itv probleem kon.

Die twee tuners die nu storen, die zijn gereset toch? (helemaal terug naar de fabrieksinstellingen).  Is de experiabox ook al herstart/gereset?

Zijn die twee storende tuners 'gewoon’ met een lange kabel aangesloten? Of zit er misschien een switch of een draadloze verbindingsset tussen? 

Als jij één van de problematische tuners verruild met de goed werkende, treed het probleem dan ook op?

 

(ik stel deze vragen om na te gaan of het met de tuner(s) te maken heeft of dat het probleem dieper geworteld is)


De twee tv ontvangers zijn meerdere malen herstart. Terug zetten naar fabrieksinsellingen ging wat moeizamer. De eerste keer bleef hij op 95% hangen. De tweede keer ben ik niet blijven wachten maar is het schijnbaar wel goed gegaan. De Experiabox is meerdere keren herstart maar heeft geen harde reset gehad. Dat moet ik een keer midden in de nacht doen als alle 4 thuiswerkenden/studerenden niet online zijn. (eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in)

De 2 TV ontvangers zijn aangesloten op een TP-Link Deco M9 (internetsnelheid 186.5 Mbps download en 58.8 Mbps upload, net getest)

1 van de 2 TV ontvangers heb ik aangesloten op de Experiabox en werkte toen perfect. 

 

Via Iphone of Ipad en Chromecast werkt de KPN iTV app perfect op 1e verdieping en op zolder. Ook de opnames zijn op die manier te bekijken.

 


Weet je ook of die TP-link IGMP snooping ondersteunt? Dat is namelijk essentieel om de diensten die het nu bij jou niet doen te kunnen gebruiken. Het staat vast in de specs van het apparaat. 

Mocht dit niet aanwezig zijn op deze switch, kun je wel een switch van mij krijgen. Die ondersteunt het in ieder geval. 


 

Erwin, Bedankt voor het geduld!

 

IGMP snooping nog nooit van gehoord :blush:

Inmiddels wat gegoogled en ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Dit probleem staat al 5 jaar op dit forum. (je moet het alleen wel weten te vinden)

Ik heb bij aanschaf nog getwijfeld om er twee switchen bij te kopen…. Uiteindelijk besloten dat eerst maar zonder te doen.

Op de webshop van Coolblue staan in de reviews van kopers dezelfde problemen genoemd. De best betrouwbare oplossing zou de Netgear GS105E ProSafe Plus zijn. Deze is ook te koop in de KPN webshop zag ik.

Je bood mij een switch aan. Ik zou het graag willen uitproberen.


Die van ons doet het doorgaans prima. Ik heb er eentje opgestuurd. Laat je weten hoe het afloopt?


Bedankt!

ik laat het weten als het werkt


Het werkt nu!

Het installeren van TP-Link Deco M 9 ging zo makkelijk en internet werkte perfect dat ik dacht dat het aan de TV ontvanger moest liggen.

Zaterdagnacht  keek ik nog eens verder op mijn Deco app op mijn Iphone. Onder  Router-instellingen staat nog een link naar geavanceerde instellingen. Tot mijn verbazing zag ik dat de Bedrijfsmodes standaard op Router staat. Daaronder staat de optie Access point. Acces point aangevinkt en alles werkt nu als een zonnetje. :blush::flushed:

Voel mij beetje een sukkel :smirk:

Erwin bedankt voor het meedenken!

Groet


Ik ben blij dat het nu werkt en graag gedaan!