Skip to main content

Sinds een paar weken kijk ik TV via de vip5202 TV ontvanger, eerste weken zonder probleem nu bijna niet meer te gebruiken i.v.m. error stb-nmc-400. Hier voor had ik de ZTE ZXV8001 ontvanger.

Met de oude ontvanger nooit geen problemen gehad. Ter informatie in beide gevallen maak ik gebruik van  devolo dLAN 650+ netwerk adapter met hier achter een netwerk switch.

De vip5202 heeft een actieve internet verbinding TV kijken via internet (UTP aansluiting TV)

werkt normaal.

Alle standaard oplossingen verhelpen het probleem niet en via een UTP kabel koppelen is geen optie.

Hoor graag of iemand ook een vergelijkbaar probleem heeft of mogelijk een oplossing hiervoor.

 

 

Wat is het merk en type van de switch? 


#Nick83 Dat is een NetGear GS605 ook al jaren in gebruik .

Persoonlijk vermoed ik dat beide 4k ontvangers verschillend reageren op een verschil in data verkeer/snelheid.


Sinds een paar weken heb ik de vip5202 TV ontvanger, een paar weken heeft dit goed gewerkt.

Nu constant een stb-nmc-400 error.

Hier voor jaren lang de ZTE ZXV8001 gebruikt zonder problemen.

Er zijn geen andere wijzigingen aan met netwerk gedaan.

Mijn vraag is, is de vip5202 gevoeliger voor netwerk schommelingen dan de ZTE ZXV8001.

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Een keer is genoeg


Je hebt hier al een topic over gemaakt.  Overigens zal het allemaal niet zoveel uitmaken.  Om alles goed te laten werken moeten de ontvangers met een kabel aangesloten worden aan het modem en als je een switch gebruikt moet die Igmp snooping ondersteunen.  Deze switch doet dat.

 

Admin: meeverplaatst


Helaas geen antwoord op mijn vraag vip5202 versus ZTE ZXV8001.

Ook zonder de switch treed het probleem op.

Heeft een aantal weken correct gewerkt en jaren met de ZTE ZXV8001.

Zoals gemeld is een kabel geen optie.

 


Dan houdt het gewoon op. Het idee dat alles maar draadloos kan moet u kwijt zien te raken en het electriciteitsnetwerk is gewoon niet geschikt voor transport van data. Dat kon vroeger maar binnen een paar jaar is dat gewoon helemaal niet meer mogelijk. 


#Joep1965 Een beetje kort door de bocht opmerking.

Geeft mij dan de reden waarom het het oude type TV ontvanger wel normaal werkt.

Dit was trouwens ook de vraag die ik stelde vip5202 versus ZTE ZXV8001..

Mogelijk dat een technische man van KPN mij een verklaring kan geven.

 


Hallo @Ronald_1959 

heb je de oplossing via onderstaande link al geprobeerd:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/

 


Hoi @JanD 

Bedankt maar dat is al meerder keren uitgevoerd.

Geeft niet het gewenste resultaat.

Het blijft spontaan optreden, het ene moment werkt het normaal dan weer een dag niet.


Hoi @Ronald_1959, goed om te zien dat er hier al met je mee gedacht is. 

De foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het betekent dat de tv-ontvanger geen goede verbinding met je modem heeft. In de meeste gevallen heeft het te maken met andere apparatuur, zoals een router of switch, die de verbinding tussen tv-ontvanger en modem in de weg zit. Het kán ook door de verbinding via het stroomnetwerk komen als je poweradapters gebruikt. 

Ik hoop dat je daarom toch kans ziet om de hier gedeelde tips en informatie uit te proberen. Het beste is om de tv-ontvanger, eventueel tijdelijk, rechtstreeks met een kabel op je modem aan te sluiten.


Hoi @Alexandra 

Bedankt voor je antwoord. 

Helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag of de vip5202 anders reageert dan de ZTE ZXV8001 bij een mindere verbinding door bv gebruik poweradapters.

Zoals gemeld, jaren zonder problemen met de  ZTE ZXV8001 gewerkt in dezelfde netwerk omgeving.

Nu met de vip5202 gaat soms weken goed en dat weer tijden dat het drama is.

Jammer dat tot nu toe nog niemand een verklaring geeft waarom het in de oude situatie gewoon goed ging en met de vip5202 niet.

Natuurlijk is een UTP kabel de beste verbinding, maar niet altijd wenselijk of mogelijk.


Helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag of de vip5202 anders reageert dan de ZTE ZXV8001 bij een mindere verbinding door bv gebruik poweradapters.

@Ronald_1959 Om specifiek je vraag te beantwoorden, er is geen verschil in de werking tussen de oudere en nieuwe tv-ontvangers. Dus kort gezegd nee, daar zit geen verschil in.

De foutmelding geeft aan dat de tv-ontvanger geen goede verbinding met je modem heeft. Dat komt vaker voor bij gebruik van poweradapters, deze leiden de verbinding om via je stroomnetwerk in huis. En dat is gevoelig voor verstoringen door andere apparatuur dat ook gebruik maakt  van het stroomnetwerk. Ook het stroomnetwerk wordt steeds meer belast met verschillende apparaten, vandaar de uitleg en het advies van @Joep1965. Vandaar dat 't zomaar kan dat het jaren goed gewerkt heeft maar inmiddels niet zo ideaal meer is, en dus storingen veroorzaakt.