Skip to main content

zet gewoon  HDR uit /aan mogelijkheid op de nieuwe update

kan geen tv kijken met me LG pfffffffffffffffffffff wat een arme zooi KPN

betaal ik daarom 145 euro voor tv internet en telefoon bar slecht

LG tv 2 jaar oud zeggen ze ligt aan tv moet ik een nieuwere kopen zeggen ze aan telefoon

fijn bedankt KPN

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@george78 Bedankt voor je bericht. Helaas is de update inderdaad niet bij iedereen goed bevallen. Hier zijn we van op de hoogte. Begrijp ik goed uit je verhaal dat je helemaal geen tv kunt kijken? Dat is namelijk geen bekend probleem. 


Bij LG werkt het inderdaad niet top.

Soms kun je wel TV kijken. Maar meestal niet.

TV aan, decoder aan. Als dit niet werkt even de HDMI-kabel los trekken en je kunt weer kijken.

HDR uit kan niet bij LG. Probleem ligt volgens mij meer in de "Deep color mode”. Als je die niet activeert op je HDMI input. Dan heb je gewoon beeld.

Alleen krijg je dan de hele tijd in beeld “herstart je tv om deep color mode te activeren”.

Ik heb de decoder gewoon vervangen door een oude decoder. En die werkt perfect.

KPN Moet dan wel even je oude ontvanger de-activeren.

***************

 

Dus KPN, stuur iedereen met een “te oude tv” gewoon een oude decoder op tot jullie de firmware onder controle hebben ;)

 

Ik probeer die “nieuwe decoder” wel weer over een half jaar ofzo. Misschien dat het dan werkt…

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


@george78 Kan ik nog iets voor je betekenen?
@thatsmej Fijn dat jij zelf een oplossing hebt gevonden voor het probleem met een oude ontvanger. Ik neem aan dat je dit als tip bedoelde voor george of niet?  Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen? 


@Lisa inderdaad als tip voor George (of andere mensen die net als mij via Google in dit topic terecht komen.). 


Laat door KPN de HDR op je 5202 uitzetten (software terugzetten). Alle info, zie hier.

@george78 


Ik heb de decoder gewoon vervangen door een oude decoder. En die werkt perfect.

KPN Moet dan wel even je oude ontvanger de-activeren.

***************

Wel jammer dat je dan een gestolen decoder moet “kopen” op Marktplaats, dat KPN deze gestolen decoder kennelijk nog activeert ook en dat er dan vervolgens KPN-medewerker @Lisa dit kennelijk wel een goede oplossing vindt….


 @jlthkoch Ik heb helemaal over de marktplaats link heen gelezen!:see_no_evil: Bedankt voor je reactie, want het is belangrijk dat dit rechtgezet wordt.

Het verkopen van onze apparatuur is absoluut niet de bedoeling. Het aanschaffen van een ontvanger via marktplaats is dan ook streng af te raden. De apparatuur wordt aangeboden als bruikleen en dient dus na gebruiksperiode teruggestuurd te worden naar ons. Heb je problemen met je ontvanger en is een oudere variant (volgens jou) de oplossing? Vraag dit dan altijd aan ons, dan kunnen wij eventueel  een oude ontvanger toesturen, (mits we deze op voorraad hebben natuurlijk). 

Het activeren van deze (in dit geval, via marktplaats gekochte ontvanger) kan gewoon. Het gaat immers om een reeks serienummers die ‘geaccepteerd’ wordt op ons netwerk. 

 

 


Het activeren van deze (in dit geval, via marktplaats gekochte ontvanger) kan gewoon.

En vervolgens staat ie op jouw abonnement en betaal je er € 5 per maand voor… Kan je er beter gewoon eentje bij KPN aanvragen. Heb je de “aanschaf” van iets wat niet jouw eigendom is/wordt niet.


 ​​​Het activeren van deze (in dit geval, via marktplaats gekochte ontvanger) kan gewoon. Het gaat immers om een reeks serienummers die ‘geaccepteerd’ wordt op ons netwerk. 

Hoe moeilijk kan het zijn? En klant belt om een decoder te activeren, medewerker kijkt in het systeem (dat gebeurt neem ik aan toch al op dat moment) en ziet daar de serie / mac van de eventuele geregistreerde bruikleen decoder(s). Vervolgens wil klant een nieuwe decoder activeren, klant geeft mac- en of serienummer, medewerker ziet in het systeem dat deze niet aan deze klant is opgestuurd, maar aan een andere klant.

Decoder is niet te registreren en de klant die de decoder van KPN heeft gestolen (de verkoper) krijgt een brief thuis met het verzoek de decoder in te leveren. Doet men dit niet, dan zal er afgerekend moeten worden.

Op die manier neem je dit soort illegale handel de wind uit de zeilen, want aan een site als Marktplaats hoef je het niet over te laten, die interesseert het niets als er gestolen waar wordt aangeboden, maar verwijderd liever advertenties als je 3 oude computers aanbiedt, omdat je dan een handelaar zou zijn. Meldingen doet men niets mee. En er is daar niets veranderd nu er zelfs een ex-Tele2 man aan het hoofd staat.

Maar ja, als ik zie hoe consequent KPN is met het terugvragen van apparatuur, dan zou daar ook wel wat verbeterd kunnen worden.


Reageer