Skip to main content

Ik heb zaterdag de nieuwe KPN+ box mogen ontvangen. Het meeste werkt fantastisch, maar daar is dit forum niet voor opgezet 🙂
Het lukt mij alleen met geen mogelijkheid om Google Chromecast te verbinden met de ontvanger. Google assistant werkt wel, maar als ik via Google Chrome Cast van m’n iPhone naar m’n TV wil streamen krijg ik de melding dat de firmware van de box te oud is 😊. Leuk wanneer de box net uit is. 
Wat nu te doen?

Hallo, gaat het om een losse Chromecast? Die heb je in principe niet meer nodig, je kunt de telefoon met de ingebouwde Chromecast verbinden...als je op het Chromecast symbooltje klikt zou je daar DIW7022 moeten zien staan.


Nee, nee. Het gaat juist om de ingebouwde Chromecast die niet werkt. Ik ben technisch genoeg om het voor elkaar te boxen, maar tegen deze melding kan ik niet op. De KPN+ box wordt niet vertrouwd en dat zou kunnen komen door verouderde firmware staat te lezen wanneer ik op ‘casten’ druk. 
 

n.b.

ik heb m’n hele huis aan Google Home hangen, verlichting ed dus dat werkt allemaal perfect. Alleen wordt ook in Google home de box niet gezien. Wel kan ik via de TV een opdracht geven om iets uit te zetten in huis. Vreemd toch?


Heel vreemd, bij mij werkt het wel, ik krijg die melding niet (heb twee +boxen), nu ongeveer anderhalve maand in gebruik), maar goed, ik lees hier allerlei klachten die ik niet herken.…

Je zou het nog met een Android telefoon kunnen proberen.…

Hopelijk heeft iemand anders nog een oplossing.

 


Hi @ronvmeijer, wat vreemd. 

Zou je eens de KPN TV+ willen resetten


Heeft totaal geen zin, heb ik al eens gedaan. Andere leden van dit forum ook las ik, het haalt helemaal niks uit dan alleen maar de ergernis dat het voor niks was en je alles weer opnieuw moet invoeren.
De andere die ik dus eerst gebruikte onderging ook geen verandering na een “factory reset”. Ze kwamen allebei “nieuw uit de doos” en installeerde ook spontaan direct een firmware update. 

 

Ik heb heel erg veel gegevens ingevoerd en apps verwijderd die ik toch niet gebruiken ga op de KPN+ box die ik nu in gebruik heb, die ga ik dus even niet resetten omdat ik dan weer alles opnieuw moet doen. 


Heeft totaal geen zin, heb ik al eens gedaan. Andere leden van dit forum ook las ik, het haalt helemaal niks uit dan alleen maar de ergernis dat het voor niks was en je alles weer opnieuw moet invoeren.
De andere die ik dus eerst gebruikte onderging ook geen verandering na een “factory reset”. Ze kwamen allebei “nieuw uit de doos” en installeerde ook spontaan direct een firmware update. 

 

Ik heb heel erg veel gegevens ingevoerd en apps verwijderd die ik toch niet gebruiken ga op de KPN+ box die ik nu in gebruik heb, die ga ik dus even niet resetten omdat ik dan weer alles opnieuw moet doen. 

Snap ik, maar dit hoort te werken. Ik heb het hier zonet getest. 

Hoe is de box precies aangesloten? Rechtstreeks met een kabel? WiFi? Via een WiFi-versterker? 


Nee, als netwerkbeheerder weet ik dat je een dergelijke box aansluit met een UTP kabel. Alles, maar dan ook alles werkt, alleen de Netflix-app wil niet starten…dat heeft niets met de verbinding te maken. Ik kom geeneens bij het inlog deel. 


Zoals je kunt zien is er met de verbinding helemaal niks mis. Het controleren van de Netflix-servers alsmede de internetverbinding gaat als een speer. Nogmaals de Netflix app start op met de bekende “N” gaat dan over naar al die rechtopstaande kleuren en daardoorheen zie je al dat het niet gaat lukken 


Zou ik mogen zien wat je ziet als je Netflix opstart? 


Ik kan geen filmpje opsturen blijkt. 
Ik had het gefilmd voor je. 


 


Aa, die code herken ik, helaas. We gaan ermee bezig. 

Zou je een foto willen maken van onderstaand scherm en deze hier willen plaatsen? 

Menu / Instellingen / Apparaatvoorkeuren / Over / Netflix ESN nummer

 


Heb ik al gedaan, maar hier dan nogmaals.  
 

 


Ik zie het.  Even over het hoofd gezien.

 Ik sluit dit topic aangezien je daar alles hebt doorgegeven. Puur omdat het anders dubbel is.