Skip to main content

Ik kan met de afstandsbediening het geluid niet meer bedienen op mijn Samsung tv, model LE40A556, waar een Sonos soundbar op aangesloten zit, sinds de kpn monteur onlangs een nieuwe ontvanger heeft geplaatst. De instructies op kpn.com hebben geen resultaat. Heb een nieuwe afstandbediening gekregen maar daarbij hetzelfde verhaal.

Hoi Rbn, welkom op het forum. 

Heb je bij je nieuwe ontvanger ook een nieuwe afstandsbediening? Is dit een afstandsbediening met een Netflix knop erop? En heeft deze een witte of zwarte achterkant? Kun je de televisie nog wel aan en uit zetten met de witte afstandsbediening?

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


ik heb een nieuwe, met Netflix knop en met witte achterkant, via de post toegestuurd gekregen nadat het geluid met de oude afstandbediening niet meer te bedienen was. Met beide afstandsbedieningen kan ik verder alles bedienen behalve geluid en de mute knop.


En welk type ontvanger heb je gekregen?


Ontvanger betreft een Arris VIP2952


OK @Rbn 
Dan heb je een verkeerde afstandsbediening dat is n.l. de AB voor de 4K ontvanger en de 1952 is een HD ontvanger


@huistijger Ok, dank je wel. Dat zou het verklaren

@Alex_P Zou ik de correcte afstandbediening kunnen ontvangen?


De 2952 heeft geen bluetooth dus een gewone afstandsbediening moet je hebben dezelfde als je met die andere ontvanger gebruikt.


Dit klopt niet helemaal. De afstandsbediening reageert verder prima op de ontvanger, dit klopt? Nog even voor de duidelijkheid: je kunt met die afstandsbediening wel de tv aan en uit zetten? Maar het geluid niet bedienen? 

 


Dat klopt, kan er eigenlijk alles mee behalve geluid en mute. Dat was overigens ook met de oude afstandbediening het geval. Sinds de 2952 is geïnstalleerd (door monteur) werkt dit niet meer. De nieuwe afstandbediening maakt dus geen verschil.


Dan ligt dit niet aan de afstandsbediening, als je de tv wel aan en uit kunt zetten. Die is dan goed gekoppeld. Hoe het die soundbar geïnstalleerd? Op de televisie of op de ontvanger? Via HDMI of optische kabel? En is dat de Sonos Beam of Playbar of een andere?   


R, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Ha Alex, het gaat om een Sonos playbar die met een optische kabel aangesloten zit. Het maakt niet uit of ik die kabel op de tv zelf aansluit of op de ontvanger, met afstandbediening kan ik geluid niet regelen.


Nee dat klopt ook wel,…

De kpn afstands is universeel. Die is dus aan geen enkel apparaat gekoppeld.

 

Je zou eens in je sonos app kunnen kijken. Hierin staat een optie om de afstands te koppelen aan de sonos.