Skip to main content

Wij hebben sinds enkele weken een Sonos Beam aangesloten op onze Sony Bravia TV. Het valt ons daardoor nog meer op dat er veel verschil in het volume / geluid van verschillende zenders zit. Als we schakelen tussen bijv AT5 en BBC1 os dat verschil goed merkbaar. Bij overschakelen van AT5 naar BBC dan knalt het geluid er op eens uit. Het lijkt er op dat de zenders vwb het geluidsniveau / volume allemaal een verschillend uitgangsniveau hebben. Dat is erg vervelend en zorgt er voor dat je als kijker continu het geluidsvolume moet bijstellen naar hoger of lager. Kan KPN eens kijken of daar iets aan gedaan kan worden ?. Het zou mooi zijn als het geluidsniveau van alle zenders enigszins gelijk wordt geschakeld. Dat scheelt een hoop irritatie. 

Dit is ook als je naar muziek overschakelt…..


Hoi @HansBakker 
Meestal kun je dat in het menu van de TV instellen, maar dat hangt helemaal van het merk af.
Op mijn Philips TV heb ik daar geen last van alles dezelfde geluidssterkte.

En ​​​@harry49 of dat met muziek ook zo is weet ik niet, ik gebruik geen radio, ik loop zelfs de supermarkt uit als daar de radio hard aan staat. 😎


Uhm,.. Hoe heb je dit geluid getest met of zonder aangesloten beam? Ervaar je dat in beide situaties? Welke geluidsbron heb je ingesteld via de tv en welke bron op de kpn ontvanger? 

Is de beam aangesloten op de eArc poort van de Bravia? Is de Bravia ingesteld met geluidsbron als 'audiosysteem'? Heb je de eArc poort ook toegewezen aan de beam via instellingen?

Zo ja, dan mag je geen geluidsbron verschillen opmerken. Beam zou dat moeten kunnen compenseren. Indien die dat niet doet dan ben jevoor de rest afhankelijk van de geluidsbron die de zenders meesturen. Daar kunnen verschillen inzitten. Hier kan weinig aan worden veranderd. Zorg eerst dat alles goed op elkaar is afgestemd. 


Hoi @HansBakker en bedankt voor je berichtje :)

Ik zie dat onze community je al van de nodige input heeft voorzien en ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt! Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!