Skip to main content
Vraag

Kan het opname icoontje in de gids achter de naam van het programma komen?

• January 18, 2026
  • 9 reacties
  • 96 keer bekeken

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Vraag !

Kan het teken dat het programma gepland staat of opgenomen is niet achter de naam van het programma geplaatst worden , misschien dat hiermee de kans kleiner wordt dat deze uit het beeld verdwijnt , nu moet je horizontaal heen en weer scrollen om te zien of het programma gepland staat.

Of geef de achtergrond van het geplande c.q. opgenomen programma een andere kleurtje , jullie zijn gek op kleurtjes in de KPN+ box 😊.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

9 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Kan het teken dat het programma gepland staat of opgenomen is niet achter de naam van het programma geplaatst worden

Dat was ooit zo, maar is in mei 2023 veranderd:

het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

Gebruik hiervoor het centrale topic. Want dat wordt ook gevolgd door het tv team!

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 18, 2026

Gebruik hiervoor het centrale topic. Want dat wordt ook gevolgd door het tv team!

Ben jij niet abuis ?      De door jou genoemde link mocht toen der tijd alleen gebruikt worden als je een fout in de programmering zag , niet een fout in de werking van de EPG.

Niet wetende van deze topic het ik toen der tijd in de topic ‘’Is de DIW7022 bestand tegen een cobra’’ het manke van de EPG geschreven.

Vandaar dus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

Oh. Dan haak ik hier maar af. Met de door mij gebruikte zenders, een stuk of 25, werkt de epg prima.

En verder heb ik ook geen problemen met de box. Ik vind 'm veel prettiger dan m'n voorgaande Arris VIP2952. 

Dan heb je niks aan mijn bijdragen hier.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 19, 2026

Op vele verzoeken is juist het opname-icoontje voor de opname gezet
Wat veel duidelijker is en om het om die enkele lange titel weer te verplaatsen dan zijn we verder van huis.
Gebruik anders de minigids daar kun je het altijd wel zien. ​@Vrenh 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 19, 2026

Op vele verzoeken is juist het opname-icoontje voor de opname gezet
Wat veel duidelijker is en om het om die enkele lange titel weer te verplaatsen dan zijn we verder van huis.
Gebruik anders de minigids daar kun je het altijd wel zien. ​@Vrenh 

Was mij niet bekend dat het icoon verplaatst was.

De mini gids gebruiken om te zien wat er allemaal aankomende week op TV komt is wel heel veel werk maar bedankt.

Toch iets met een andere achtergrondkleur misschien , dat valt beter op en is zichtbaar al valt er maar een klein gedeelte net binnen het beeld van de EPG dat op het scherm staat.

10 Mensen = 10 verschillende gedachten = ook 10 verschillende manieren van het gebruiken van de KPN+ box.

Jasper van KPN
Moderator

Het icoontje is inderdaad verplaatst om het makkelijker zichtbaar te maken. Ik ben het met je eens dat er veel verschillende mogelijkheden zijn en er andere gedachten over mogelijk zijn. We geven alle ideeën door aan de ontwikkelaars, zodat zij het mee kunnen nemen en bekijken of het aangepast hoeft te worden.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • January 21, 2026

Ik begrijp de ontwikkelaars wel ​@Jasper van KPN maar krijg wel eens de indruk dat de ontwikkelaars aan het feit voorbij dat een zeker percentage KPN-klanten geen 20-30-40 meer zijn en zeer zeker geen toetsenbordridders.

Voorbeeld ;    Ik heb al eens aangekaart dat de cijfertjes van de tijd in de tijdsbalk van de EPG erg klein zijn , ik kan mij goed voorstellen dat dit voor de wat oudere mensen ons onduidelijk kan zijn.

Ik ben gelukkig in staat als ik niet via A bij mijn doel komt het dan via B wel lukt.

Maar 🙏 voor de reactie

Jasper van KPN
Moderator

Het moet voor iedereen te doen zijn inderdaad, dat is het streven. De kleine tekens in de EPG geven we nogmaals door, zodat de ontwikkelaars dat kunnen bekijken.

Dat het icoontje voor de tekst staat hebben we ook doorgegeven, dat wordt niet aangepast. Op deze manier is het het snelste te zien dat een programma ingepland is voor opname.