Skip to main content

hallo allemaal,
Kan het zijn dat KPN in sommige gevallen streams met een lagere frame rate aanbiedt?

Ik keek vannacht via KPN TV+ (Live TV) naar diverse zenders, o.a. herhalingen van het NPO journaal en van de talkshow Nadia. 

NPO 1 en NPO2 gaven uitstekende beeldkwaliteit. Bij Nadia op NPO3 was het beeld niet 100% vloeiend.  Net alsof de frame rate gehalveerd was naar 10-15 beelden per seconde, alsof je kijkt naar een oude Disney tekenfilm. Het was duidelijk zichtbaar zelfs bij gezichten van pratende mensen, die dus maar een beetje bewegen. Kleine hoofdbewegingen bijv waren niet vloeiend. 

Dit was zowel via de KPN Expedia Box 12 als via eigen router, dat maakte geen enkel verschil. Wij hebben de KPN TV+ box. 

NB het was echt Live TV, niet terugkijken. De stream was 14,2 mbps continu, volgens traffic grafiek op eigen router. 

TV+ box staat op “beste beeldkwaliteit” via tandwieltje -> info -> onderste optie. 

Via Ziggo (dat we nog ernaar hebben) was dezelfde Nadia uitzending 100% vloeiend. 

 

Via KPN TV+ box met 7mbps stream gaf geen enkele verbetering. 

 

Iemand een idee?

 

Hoi @Bekabeld . Ik heb oprecht géén idee.

We hebben een soort ‘commando’ centrum waar alle content van de zenders binnenkomt.  Hieruit wordt het op ons platform verder gedistribueerd. 

Bij de eerste 10 zenders zal dit zoveel mogelijk in optimale kwaliteit zijn. We zijn echter ook afhankelijk van hoe het aangeleverd worden en het is tevens complexe materie waar soms wel eens iets fout gaat.

Mocht je het vaker merken dan zouden tijdstippen, zenders en programma namen zeer welkom zijn. Dan kan ik daarmee naar de ontwikkelaars en beheerders.