Skip to main content

Ik heb een draadloze verbindingset aangevraagd bij kpn en aangesloten.

De eerste tv is een JVC en de tweede is een Philips tv.

De JVC tv heb ik gekoppeld aan een kpn afstandbediening.

Met welke afsandbediening moet ik de Philips tv bedienen?

Kan ik twee tv's koppelen aan één kpn afstandbediening of moet ik een tweede kpn AB aanvragen bij kpn?

Hallo @Helius ,

Per TV een aparte afstandsbediening. 
 

Je kunt via deze procedure een extra  afstandsbediening bestellen: 

 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 


Hallo @Helius als je op 2 tv's kijkt, heb je waarschijnlijk ook 2 tv-decoders in bruikleen van KPN en bij iedere decoder zit een afstandsbediening.

Of begrijp ik iets verkeerd?

 


Leek mij ook @JanD , maar @Helius geeft aan dat hij maar één KPN-afstandsbediening heeft. 


Ik heb de twee draadloze verbindingssets geïnstalleerd.

Het zijn twee DVS1200 kastjes die je in een stopcontact zet en dan verbind met de 2e tv en de experia box.

Daar zat geen ab bij.


Ik heb de twee draadloze verbindingssets geïnstalleerd.

Het zijn twee DVS1200 kastjes die je in een stopcontact zet en dan verbind met de 2e tv en de experia box.

Daar zat geen ab bij.

 

De draadloze (DVS) hebben zelf niets met de KPN tv decoder te maken en ook niet met de tv's.

De draadloze verbindingssets zijn om via het lichtnet Internet en IPTV te verzenden i.p.v. via een vaste kabel.

 

Over het algemeen zijn de AB hetzelfde.

Je moet de AB altijd richten op de KPN tv decoder.

Voor elke tv heb je een KPN tv decoder nodig. 

 

Je kan op de 2de tv (als deze Smart is en niet te oud) de KPN IPTV app installeren en de zenders kijken met de AB van de tv zelf.


Bedankt Joop.

Ik kreeg bericht dat het aansluitingspakket m.i.v. 28-12 geïnstalleerd wordt.

Zal t.z.t. jou beschrijving uitproberen.


Hoi @Helius, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt een tweede TV ontvanger te bestellen/aan te sluiten?


Ik heb de twee VDS1200 stekkers ontvangen.

De aansluiting wordt de 28e geactiveerd en het blijkt dat, tijdens dat er een opdracht loopt, ik geen ontvanger en AB kan bestellen.

Daarmee moet ik wachten tot de 29e.

Dit volgens chatter Matthijs van KPN.