Skip to main content

Ik heb 4 tv ontvangers thuis waarvan ik er 2 wil retourneren. Die worden niet gebruikt. Hoe meld ik dat via de Mijn KPN app zodat ook mijn maandkosten omlaag gaan?

En kan ik de ander 2 tv ontvangers omruilen voor de nieuwe versies? Is dat kosteloos?

mvrgr,

Ferry

Hoi @Fer67, welkom bij ons op het forum. Als je ontvangers hebt die niet worden gebruikt is het zonde om ze in huis te hebben en er voor te betalen inderdaad. Je kunt het abonnement via MijnKPN aanpassen, je kunt daar extra's uitvinken. In jouw geval zal je 2 van de 4 ontvangers daar kunnen uitvinken.

Of de andere ontvangers vervangen kunnen worden is afhankelijk van het type dat je hebt. Sommige modellen (zoals de Motorola VIP 1853 en oudere modellen) kunnen vervangen worden via deze pagina: Apparatuur controleren en omruilen. Als die pagina aangeeft dat het niet mogelijk is kan het niet.


Dankjewel Jasper. Ik heb vorige week ook telefonisch contact opgenomen met KPN. Ze zou me retourdozen sturen. Die heb ik nog niet. Verder heb ik problemen met de fritzbox. Die klapt er 48 keer per dag uit (volgens check xs4all). TV hapert, geen netwerk. Een telefoontje met Xs4ALL heeft ervoor gezorgd dat ik de nieuwste fritzbox heb ontvangen. Die ga ik morgen installeren. Mogen de tv ontvangers retour met de oude fritzbox?

Hoi @Fer67, welkom bij ons op het forum. Als je ontvangers hebt die niet worden gebruikt is het zonde om ze in huis te hebben en er voor te betalen inderdaad. Je kunt het abonnement via MijnKPN aanpassen, je kunt daar extra's uitvinken. In jouw geval zal je 2 van de 4 ontvangers daar kunnen uitvinken.

Of de andere ontvangers vervangen kunnen worden is afhankelijk van het type dat je hebt. Sommige modellen (zoals de Motorola VIP 1853 en oudere modellen) kunnen vervangen worden via deze pagina: Apparatuur controleren en omruilen. Als die pagina aangeeft dat het niet mogelijk is kan het niet.

 


Ik zou alles in aparte dozen doen, zodat u 3 retourbewijzen heeft. Misschien moet de fritzbox ook naar een ander adres dan de tv ontvangers? 


Ik hoop dat de nieuwe FRITZ!Box een verbetering kan geven @Fer67, als dat niet lukt kan je datzelfde nummer daar het beste opnieuw voor bellen.

Het terugsturen van de ontvangers zou ik inderdaad gescheiden doen van de FRITZ!Box, zodat je dat overzichtelijk houdt. Dat hoeft niet in een retourdoos van ons, elke doos die goed sluit kan je hiervoor gebruiken. Als je het adres er op schrijft zoals op de link in mijn vorige bericht wordt genoemd komt dat goed.


Ik hoop dat de nieuwe FRITZ!Box een verbetering kan geven @Fer67, als dat niet lukt kan je datzelfde nummer daar het beste opnieuw voor bellen.

Het terugsturen van de ontvangers zou ik inderdaad gescheiden doen van de FRITZ!Box, zodat je dat overzichtelijk houdt. Dat hoeft niet in een retourdoos van ons, elke doos die goed sluit kan je hiervoor gebruiken. Als je het adres er op schrijft zoals op de link in mijn vorige bericht wordt genoemd komt dat goed.

Helaas Jasper, de nieuwe FRITZ!Box 7590 heeft het niet opgelost. Stilstaand beeld TV en verbinding (zowel Wifi als vast) ligt er om de haverklap uit. Met XS4ALL gebeld vanmiddag. Er komt morgen een monteur langs. Men denkt dat het weleens aan de glasvezelkast kan liggen. Fingers crossed.


Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op de Fritzbox? Met een utp-kabel die uit 1 geheel bestaat? Er zit verder niets tussen? Geen draadloze verbindingset? Geen switch of andere kastjes ofzo?


Ik ga er vanuit dat die vragen telefonisch ook gesteld zijn Nick, en dat daarna besloten is om de monteur naar @Fer67 te sturen. Ik ga er vanuit dat hij/zij de volledige verbinding nakijkt en de oorzaak kan vinden.


Ik ga er vanuit dat die vragen telefonisch ook gesteld zijn Nick, en dat daarna besloten is om de monteur naar @Fer67 te sturen. Ik ga er vanuit dat hij/zij de volledige verbinding nakijkt en de oorzaak kan vinden.

Monteur is geweest. Zeer deskundig en behulpzaam en nam de tijd. Het is een combinatie van factoren geweest. De glasvezelkast is vervangen. Hierdoor zagen we direct verbetering. Maar er vielen de monteur nog een aantal andere zaken op; 1 van de 2 switches die gebruikte was kapot en had ik bij nader inzien helemaal niet nodig. Dus die heeft hij er tussenuit gehaald. En verder adviseerde hij me de 3 Devolo versterkers verspreid in het huis te vervangen voor 2 Fritz!Repeaters 2400. Devolo verstoord het signaal ontzettend volgens de monteur. Het onderwerp waarmee ik mijn vraag begon is dus iets breder geworden; van tv ontvangers naar modem, glasvezelrouter, switch, versterkers. Excuses daarvoor! 


@Fer67 , prima advies om Fritz!Repeateres te gebruiken. Echter, hou er rekening mee dat dit een verbinding via Wifi betreft terwijl het met Dovolo’s een ‘pseudo’ bedraad netwerk betreft.  Dat DVS (Devolo's ) kunnen storen klopt. Fritz!Powerline zijn van een betere kwaliteit en minder storingsgevoelig: https://fritzshop.nl/58-powerline


@Fer67 , prima advies om Fritz!Repeateres te gebruiken. Echter, hou er rekening mee dat dit een verbinding via Wifi betreft. 

 

Klopt Berrie_Kaas. Ik heb op de bovenste verdieping geen kabel. Bij de bouw van onze woning hebben ze verschillende loze leidingen volgestort met troep. Daar was geen kabel meer door heen te trekken 😒


@Fer67 , prima advies om Fritz!Repeateres te gebruiken. Echter, hou er rekening mee dat dit een verbinding via Wifi betreft. 

 

Klopt Berrie_Kaas. Ik heb op de bovenste verdieping geen kabel. Bij de bouw van onze woning hebben ze verschillende loze leidingen volgestort met troep. Daar was geen kabel meer door heen te trekken 😒

@Fer67, heb je op de bovenste verdieping ook een Coax? zo ja dan zou dit een oplossing kunnen zijn: MoCa MA32 Teleste coax adapter (of gelijkwaardig), draait hier al jaren probleemloos. 


@Fer67 , prima advies om Fritz!Repeateres te gebruiken. Echter, hou er rekening mee dat dit een verbinding via Wifi betreft. 

 

Klopt Berrie_Kaas. Ik heb op de bovenste verdieping geen kabel. Bij de bouw van onze woning hebben ze verschillende loze leidingen volgestort met troep. Daar was geen kabel meer door heen te trekken 😒

@Fer67, heb je op de bovenste verdieping ook een Coax? zo ja dan zou dit een oplossing kunnen zijn: MoCa MA32 Teleste coax adapter (of gelijkwaardig), draait hier al jaren probleemloos. 

Bedankt voor de tip! Wist geeneens dat dat bestond. Ik ga eens kijken.


@Fer67 , prima advies om Fritz!Repeateres te gebruiken. Echter, hou er rekening mee dat dit een verbinding via Wifi betreft. 

 

Klopt Berrie_Kaas. Ik heb op de bovenste verdieping geen kabel. Bij de bouw van onze woning hebben ze verschillende loze leidingen volgestort met troep. Daar was geen kabel meer door heen te trekken 😒

@Fer67, heb je op de bovenste verdieping ook een Coax? zo ja dan zou dit een oplossing kunnen zijn: MoCa MA32 Teleste coax adapter (of gelijkwaardig), draait hier al jaren probleemloos. 

Bedankt voor de tip! Wist geeneens dat dat bestond. Ik ga eens kijken.

@Fer67, heb je al wat gevonden? anders kijk hier eens:

 https://www.hirschmann-multimedia.com/nl/artnr/695020579/inca-1g-white-set-shop

https://www.cablers.nl/Footer-navigatie/Oplossingen/MoCA-veel-gestelde-vragen/


Hoi @Fer67, welkom bij ons op het forum. Als je ontvangers hebt die niet worden gebruikt is het zonde om ze in huis te hebben en er voor te betalen inderdaad. Je kunt het abonnement via MijnKPN aanpassen, je kunt daar extra's uitvinken. In jouw geval zal je 2 van de 4 ontvangers daar kunnen uitvinken.

Of de andere ontvangers vervangen kunnen worden is afhankelijk van het type dat je hebt. Sommige modellen (zoals de Motorola VIP 1853 en oudere modellen) kunnen vervangen worden via deze pagina: Apparatuur controleren en omruilen. Als die pagina aangeeft dat het niet mogelijk is kan het niet.

Jasper, waar het allemaal mee begon. Ik heb de retourdozen nog niet ontvangen. Maar heb inmiddels wel zelf een doos geregeld. Kan ik nu gewoon de 2 tv ontvangers retourneren en worden die dan na ontvangst in mindering gebracht op mijn maandabonnement?


Niet helemaal @Fer67, het terugsturen zorgt niet voor het in mindering brengen. Dat moet je zelf aangeven in MijnKPN, zoals ik eerder noemde:

Je kunt het abonnement via MijnKPN aanpassen, je kunt daar extra's uitvinken. In jouw geval zal je 2 van de 4 ontvangers daar kunnen uitvinken.

Daarna zullen ze in mindering worden gebracht en kan je ze terugsturen.


Niet helemaal @Fer67, het terugsturen zorgt niet voor het in mindering brengen. Dat moet je zelf aangeven in MijnKPN, zoals ik eerder noemde:

Je kunt het abonnement via MijnKPN aanpassen, je kunt daar extra's uitvinken. In jouw geval zal je 2 van de 4 ontvangers daar kunnen uitvinken.

Daarna zullen ze in mindering worden gebracht en kan je ze terugsturen.

sorry hoor, maar ik kan dat nergens vinden op MijnKPN. Er staat het volgende: “Je kunt je abonnement tussentijds aanpassen. Bijvoorbeeld als je een hogere internetsnelheid wilt nemen, of juist lagere snelheid. Ook kun je losse diensten als KPN Service Plus of KPN Veilig elke maand aan- of uitzetten. Het aanpassen van je abonnement doe je eenvoudig in MijnKPN”. Maar waar ik die tv ontvangers uit kan vinken, geen idee.


Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor @Fer67 🙂

In de MijnKPN app kan je dat vinden door deze stappen te volgen:

  • TV (bovenaan)
  • Meer opties bekijken
  • Onderste menu met kopje Beheer
  • 'TV ontvangers'

Daar kan je er 2 uitvinken, dan zullen ze per dit datum van de factuur verdwijnen.


Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor @Fer67 🙂

In de MijnKPN app kan je dat vinden door deze stappen te volgen:

  • TV (bovenaan)
  • Meer opties bekijken
  • Onderste menu met kopje Beheer
  • 'TV ontvangers'

Daar kan je er 2 uitvinken, dan zullen ze per dit datum van de factuur verdwijnen.

Het zal wel aan mij liggen Jasper. Ik zie in de MijnKPN app nergens de optie om er 2 uit te vinken. Echt niet. De enige TV optie met een vinkje is “opnemen”. Ik zie dat alle TV ontvangers nog in de factuur vermeld worden. Ik heb 22-1-2023 de 2 TV ontvangers geretourneerd. Ik wil de derde nu ook retourneren. Zodat ik nog maar 1 TV ontvanger heb.


@Fer67 , hier in de KPN app (zie afbeelding)  kun je door + en - het aantal gewenste tv-ontvangers instellen. Zoals je ziet heb ik er twee.

 


Top! Nou begrijp ik het (blond hè 😏).  Die staat al een tijdje op 1 TV. Dus dat is goed. Maar even de factuur in de gaten houden want daar staan nog 3 extra tv-ontvangers op. Bedankt voor jullie hulp! 👍🏻
 

 


@Fer67 , denk er wel om dat bij slechts één ontvanger het gratis opnemen komt te vervallen.

Gelezen: Wat kost het Opnemen Pakket? Het Opnemen Pakket kost normaal 4,99* euro per maand. *Met een Hussel Internet en TV abonnement, is het Opnemen Pakket gratis als je 2 of meer iTV-ontvangers hebt.