Skip to main content

Ik heb drie DVS 650 in werking voor twee TV’s

Nu wil ik het uitbreiden met nog een DVS 650.

Lukt het om een vierde aan te sluiten? 

DVS 650 is niet meer verkrijgbaar. Kan ik dan zijn opvolger DVS 1200 gebruiken als vierde versterker? Of moet ik dan vier DVS 1200 aanschaffen?

Zie hier, dit is een veel betere oplossing voor u.

Werkt ook perfect via WIFI.

 

DVS geeft veel storing (lees problemen) en verbruiken heel veel energie (volksmond stroom).

Met de KPN TV+ heb je die ondingen niet meer nodig.


Dank voor je antwoord. Wat ik zoek is een draadloze verbinding tussen Omvormer van de zonnepanelen en het modem. Via een DVS 1200.

Je advies om veel te streamen zou ik graag opvolgen maar het is lastig om een keuze te maken wat ik dan daarvoor in de plaats krijg. Misschien word ik te oud, 77 .

 


Dank voor je antwoord. Wat ik zoek is een draadloze verbinding tussen Omvormer van de zonnepanelen en het modem. Via een DVS 1200.

Je advies om veel te streamen zou ik graag opvolgen maar het is lastig om een keuze te maken wat ik dan daarvoor in de plaats krijg. Misschien word ik te oud, 77 .

 

 

Dat gaat bij ons via WIFI.

Wij hebben de Emphase.

Welke omvormer heeft u?

 

En 77 jaar, ach je bent nooit te oud.

Ik ben ook al bijna 3 jaar met pensioen (was 66 en 4 maanden toen ik met pensioen ging).😉


Dank je. Ik heb een Growat omvormer die was met een dongen verbonden via wifi met het modem.

Twee weken na installatie viel de verbinding weg, volgens de installateur door een upgrade van het modem. De poort zou gesloten zijn. Voor mij allemaal nieuwe zaken. Deze man heeft uren geprobeerd om op mijn pc die poort weer open te doen. Niet gelukt! Toen met een vaste verbinding met kabels binnendoor in het huis was er wel verbinding. Maar met een DVS 1200 was er ook verbinding. Zonder al dat kabelgedoe.

Dus ik ben benieuwd of ik kan werken met vier DVS. Drie heb ik al DVS 650 en kan ik er een DVS 1200 bijzetten?


Ik bedoel : dongel

 


Kan je de UTP (CAT5E) kabel niet wegwerken via buizen en / of goten?

Een DVS verbruikt best veel energie (volksmond stroom), ook al heb je zonnepanelen is het toch zonder (ja toch?).

Erg vreemd dat het niet via WIFI kan.

Zie ook hier.

 

DVS zou ik kiezen voor de 1200, maar 4 beveel ik niet aan en of de 650 en 1200 samen kunen werken, weet ik niet. Maar ik dacht van niet.

En ze moeten op dezelfde groep zitten, als ik het goed heb.

 

Daarom mijn link naar de nieuwe KPN tv decoder.

Deze werken via WIFI en dan heb je maar 2 DVS's nodig voor alleen de Zonnepanelen. 😉


Hallo @zonnepaneel46 Volgens Devolo kun je tot maximaal 8 Devolo-adapters aansluiten.

Denk er wel om dat deze allemaal in een enkel stopcontact gebruikt mogen worden en niet in een meervoudig stopcontact waar ook andere apparaten op aangesloten zitten of zogenaamde snoercentrales, dus meervoudige verlengdozen met een kabel, want dat gaat storing geven.

Verder stelt KPN voor een storingsvrije ontvangst de adapters voor 1 doel te gebruiken, óf voor tv kijken óf voor internettoepassingen, niet gecombineerd. Als je dan storing op je tv krijgt hoef je niet bij KPN aan te kloppen.

 


Dank JanD voor je antwoord. Ik begrijp dat ik die wifi verbinding tussen omvormer en modem dan niet mag leggen via een DVS? IK heb wel verbinding gehad met een van de DVS -en , ik zag op mijn mobieltje plotseling een verbonden omvormer. Op dat moment net de TV aan gehad, dus weet niet of het stoorde. Hen je enig idee , de DVS 650 wordt niet meer gemaakt, of de drie DVS 650 willen samenwerken met de nieuwe DVS 1200?


Hallo @zonnepaneel46 ik zou niet weten hoe je een wifiverbinding via een DVS wilt maken, want een DVS zendt géén wifi uit.

De 650 en de 1200 werken wèl samen, maar op de snelheid van de 650, de langzaamste dus.

 


Hallo JanD, hier weet ik niks van helaas, vandaar mijn vragen hier. Maar onder de omvormer zit een zwarte ronde dikke stift met een kabeltje  dat ik in die DVS stak en toen was er verbinding. Ik zag de werking van de panelen op mijn mobieltje. Wat ie uitzendt , geen flauw idee. Maar het werkte. Ik had die DVS even geleend van mij TV. Toch proberen via een extra DVS en kijken of ze elkaar zien. Handshake.

 


@zonnepaneel46 

 

Ik heb al een paar keer een link naar de nieuwe KPN tv+ decoder vermeld.

Ik denk dat dit echt iets voor u is.

Want dan kan je de KPN tv+ decoders via WIFI aansluiten en de zonnepanelen met 2 DVS 650 of 1200.


Dank voor je antwoord. Wat ik zoek is een draadloze verbinding tussen Omvormer van de zonnepanelen en het modem. Via een DVS 1200.

Het wordt zeer ontraden om tv ontvangers én het gewone internet (voor die zonnepanelen) via één DVS systeem te laten lopen. Dan werkt niets meer goed: de tv ontvangers niet en het internet gebeuren voor de zonnepanelen. Die DVS en kunnen maar één ding te gelijk aan.

Wat wel kan is met de Devolo cockpit 2 DVS met één code koppelen en 3 anderen met een andere code. Dan heb je dus wel 5 DVS apparaten nodig.

Via die van 2 dan de zonnepanelen. En via die met 3 de 2 tv ontvangers.

Dat zal redelijk werken. Al gaan die signalen dan nog steeds beide via hetzelfde elektriciteitsnet. En dat is nooit gemaakt of bedoeld voor internet verkeer.


@PeterG

daarom adviseerde ik hem ook om de de nieuwe KPN tv+ te nemen.