Skip to main content

Wij wilden overstappen op 4K. Nu ben ik verwonderd. 

In dit forum lees ik altijd dat 4K alleen kan op een Arcadia 5520 en nog een met een nummer beginnend met een 7

Nu gevraagd bij de KPN servicedesk naar een 4K abonnement, gezien de adviezen die ik hier constant heb gelezen. Antwoord van de servicedesk: “Wij zetten het 4K profiel op uw HBM 2260 en VIP2952”.

Betekent het nu dat deze ontvangers ook geschikt zijn voor 4K?

Persoonlijk vindt ik eigenlijk de VIP2952 de mooiste. 

Goedemiddag beste volgens mij is dat alleen maar met decoder 5202.Arris. die ikzelf zelf heb. Die ondersteunt 4k en HD.


@cornelis48 

Ja volgens mij ook zoals ik schreef, maar als bij KPN nu wordt gezegd dat 4K ook te ontvangen is met de HBM 2260 en de VIP 2960.

Zouden ze het kunnen en zijn we de hele tijd voor de gek gehouden (of misschien wisten ze het ook wel niet en zijn ze er net achter). 


@dommeke,

Die ontvangers ondersteunen beide geen 4K.Onzin wat de KS vertelde met dat profiel.

Enige die 4K ondersteunen zijn de Arris VIP5202, Sagemcom DIW7022 en ZTE ZXV8001.Beide ontvangers zullen ook omgeruild worden naar een van deze.


@Verse Muntthee. @cornelis48 

Hebben jullie getest of de HBM 2260 en de VIP 2960 niet geschikt is.voor 4 K  Ik ben al een tijdje forumcontributor dus ik weet ook niet beter. 

Maar de servicedesk van KPN zegt dat het hier gewoon op kan. Wat nu?


@dommeke

Op pagina vijf van de handleiding staat dat het om een HD-ontvanger gaat.

https://www.handleidi.ng/arris/2952-kpn/handleiding?p=5

 

 


4k is hardware wise alleen mogelijk op de 5202, de 8001 en de nieuwe TV+ box. Helaas zijn medewerkers van de KS niet altijd even kundig op dat gebied. Wat ook bedoeld kan zijn is dat jouw aansluiting qua snelheid geschikt is voor 4k en dat je daarom het 4k-abo kunt afnemen. Je zult dan dus wel nieuwe ontvangers krijgen en de oude moeten retourneren. Of dat in het licht van de recente ontwikkelingen ook betekent dat je voor 4k moet overstappen op de nieuwe abo-vorm met TV+ is mij ook niet helemaal duidelijk. 


Hallo @dommeke, de medewerker aan de telefoon, die heeft jou verkeerde info gegeven. Op zowel de HMB2260 als VIP2952 ontvangers kun je geen 4K zenders bekijken. Daarvoor is toch echt het type 5202 voor nodig of de nieuwe TV+ box. 


@Jeroen_dB 

Bedankt, dat wist ik natuurlijk wel, maar wachtte even de bevestiging van een moderator af. Je weet maar nooit. We wilden geen discussie aan de telefoon . Maar nu wachten we gezien jouw bericht waarschijnlijk toch wat de ontwikkelingen met de TV + box (plus 4K glad HD) zullen zijn en de reacties hierover.