Skip to main content

Ik heb al jaren het alles in 1 pakket (internet/tv/telefoon) en een mobiel KPN abonnement. De vaste aansluiting gaat helaas nog via koper, dus geen supersnel internet. Nu ligt er wel een glasvezel (E-Fiber) in de straat, maar daarop is geen internet van KPN beschikbaar. En er is een mogelijkheid voor snel internet via de kabel via Ziggo.

Is het mogelijk om wel een tv en vaste telefoon abonnement via KPN af te blijven nemen zonder vast internet? In dat geval zou ik een overstap naar glasvezel internet kunnen overwegen en tv met vast bellen in combinatie met mijn mobiele abonnement (inmiddels ook contract vrij) wel gewoon bij KPN blijven houden. Ik neem aan dat in dat geval het al jaren gebruikte kpnplanet mail kan worden behouden.

@P76 nee dat gaat niet. Die diensten worden via internet geleverd dus u heeft altijd een internetabonnement nodig. Welke snelheid zou u moeten halen?


Ik kan me goed voorstellen dat je graag sneller internet wil via een andere partij, als kPN bij jou dat niet kan leveren. Zoals hierboven al wordt aangegeven, biedt KPN echter geen interactieve tv aan zonder internetaansluiting. 

Mocht je dus gebruik maken van bijvoorbeeld de glasaansluiting, dan zou ik adviseren om alles over te brengen naar een andere aanbieder. 


Ik kan me goed voorstellen dat je graag sneller internet wil via een andere partij, als kPN bij jou dat niet kan leveren. Zoals hierboven al wordt aangegeven, biedt KPN echter geen interactieve tv aan zonder internetaansluiting. 

Mocht je dus gebruik maken van bijvoorbeeld de glasaansluiting, dan zou ik adviseren om alles over te brengen naar een andere aanbieder. 

Ik ben mij al een beetje aan het oriënteren, maar ben er nog niet helemaal aan uit. Het nadeel is dat veel internet aanbieders via glasvezel tv via Canal Digitaal aanbieden, en de reviews die ik daarover heb gelezen zijn niet allemaal even positief. Dat word dus nog even verder puzzelen.
Verder zou het ook mooi zijn om ook mijn mobiele abonnement bij dezelfde aanbieder af te sluiten in verband met aansluitende korting of extra's. Nu heb ik een beetje korting op mijn mobiele abonnement bij KPN en een extra zenderpakket omdat ik alles bij KPN heb lopen.

 

@P76 nee dat gaat niet. Die diensten worden via internet geleverd dus u heeft altijd een internetabonnement nodig. Welke snelheid zou u moeten halen?

Volgens de site van KPN moet ik nu 200Mbit/s download en 59Mbit/s upload moeten halen.

De KPN Speedtest geeft 182.8 Mbit/s download en 53.5 Mbit/s upload aan.
Bij Odido kom ik een scherpe aanbieding tegen waarbij ik voor een lagere prijs (ook na de actieperiode) dan wat ik nu betaal tot 1Gbit/s aan up en download kan halen. Alleen kom ik op hun site niet tegen of zij ook Canal Digitaal voor tv gebruiken. En hun unlimited mobiele abonnementen hebben weer beperkte snelheden.
Ik wil dus eerst nog even de boel goed uitzoeken voordat ik de knoop door hak. Een positief punt is wel dat ik in al die jaren bij KPN nauwelijks een storing heb meegemaakt (op de 3 keer om moeten ruilen van een itv ontvanger na) terwijl Ziggo in mijn omgeving al wel voor de (on)nodige klachten heeft gezorgd. Die stabiliteit is uiteraard ook heel wat waard. Het gras is niet altijd groener bij de buren.


@P76

Je hebt glasvezel begrijp ik.

Is deze van KPN, Delta, of?

Indien van KPN, dan kan je het complete pakket via KPN afnemen.

KPN verzorgt alles, alles gaat vis KPN.

En via glasvezel is internet heel erg stabiel.

Laagste snelheid via KPN is 100/100 (via glasvezel)

 

Ik zie bij jouw een speedtest, dat is niet via glasvezel, maar waarschijnlijk Ziggo.

Alleen via glasvezel is de download gelijk aan de upload. 

 

P.S.

Ik ben dik tevreden over KPN.😉


@P76 Je schreef dat E-Fiber glasvezel bij jou aanlegt, dan is het niet via CanalDigitaal maar via E-Fiber. Bij

https://www.e-fiber.nl/providers/ zijn onder andere odido, youfone …

Ik was vroeger bij odido, en het TV-aanbod kwam van odido zelfs, heel verschillend van canadigitaal. Ze zijn heel stabiel en snel, alleen ze hebben geen Glas-Kanaal met 14Mbs zoals KPN


@P76

Je hebt glasvezel begrijp ik.

Is deze van KPN, Delta, of?

Indien van KPN, dan kan je het complete pakket via KPN afnemen.

KPN verzorgt alles, alles gaat vis KPN.

En via glasvezel is internet heel erg stabiel.

Laagste snelheid via KPN is 100/100 (via glasvezel)

 

Ik zie bij jouw een speedtest, dat is niet via glasvezel, maar waarschijnlijk Ziggo.

Alleen via glasvezel is de download gelijk aan de upload. 

 

P.S.

Ik ben dik tevreden over KPN.😉

Ik heb geen glasvezel. KPN komt via koper binnen. Wel heb ik de mogelijkheid om 1 van de providers te kiezen die via e-fiber beschikbaar zijn. Er is dus een optie tot glasvezel, maar KPN zit daar niet op.

Mijn speedtest is gedaan via mijn vaste KPN aansluiten, computer is bedraad aangesloten op de experiabox.


@P76 Je schreef dat E-Fiber glasvezel bij jou aanlegt, dan is het niet via CanalDigitaal maar via E-Fiber. Bij

https://www.e-fiber.nl/providers/ zijn onder andere odido, youfone …

Ik was vroeger bij odido, en het TV-aanbod kwam van odido zelfs, heel verschillend van canadigitaal. Ze zijn heel stabiel en snel, alleen ze hebben geen Glas-Kanaal met 14Mbs zoals KPN

E-fiber heeft hier inderdaad een glasvezelnetwerk. Daarop zijn verschillende providers beschikbaar, en een aantal van die providers leveren Canal Digitaal tv.

Odido heb ik ook gevonden en al beschreven (zie een paar berichten terug).


Hoi @P76 ,

De Mediabox Next van Ziggo is een hele prettige TV ontvanger en veel minder storingsgevoelig dan de oude XL. Wellicht is Ziggo een optie. Nieuwe klanten moeten dan wel het abonnement bestellen in een Ziggo winkel of de klantenservice en dan expliciet om een Next vragen. Anders krijg je de next mini en die ontvanger is n.m.m. een stuk slechter.

Qua storingen valt het doorgaans wel mee. Het is wel van belang dat je coax installatie binnenshuis op orde is. Mocht je toch onverhoopt problemen krijgen kun je die het beste melden op het Ziggo forum: community.ziggo.nl 

 

 

 

Â