Skip to main content

Heb sinds 1 week een LG TV 2022 met bijpassende soundbar.
Wordt binnenkort omgezet van XS 4 all naar KPN.

Heeft KPN inmiddels een oplossing ala Ziggo opdat de client geen app hoeft te installeren of een universele ab hoeft aan te schaffen ?

De installateur kwam er ook niet uit. En bij bellen naar XS 4 all begreep men het ook niet.

TT (en dus ook 888) op de AB van KPN, geluid spoelen en stilzetten met de AB van LG. 
Wat is de simpelste oplossing?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Er bestaat wel een digitenne insteekkaart.Is dat wat je bedoeld?

Als je de KPN(xs4all nog wrs) afstandsbediening afstelt op de tv heb je die van LG niet veel meer nodig.


Heeft KPN inmiddels een oplossing ala Ziggo opdat de client geen app hoeft te installeren of een universele ab hoeft aan te schaffen ?

Welke "oplossing" van Ziggo doel je dan op?


Mijn zoon heeft een Samsung TV, Ziggo, een Smartcard en dus 1 afstandsbediening.

Als het bij Ziggo kan verwacht ik ook dat KPN het kan leveren. En dat we niet tot een app worden gedwongen of het aanschaffen van een universele AB van een ander merk. 

NB Als ik wel tot een universele AB besluit heeft iemand dan een tip welke het beste is? Zou de B&O AB erop passen?

Hiervoor had ik dus B&O en ging het prima over 1 AB (weliswaar XS 4 all, maar dat zou niet mogen uitmaken denk ik). De B&O moest worden vervangen, dacht met de nieuwste van LG geen problemen te krijgen. Dus niet….

Tot slot. Eerlijk is eerlijk, dat gedoe met al die instellingen is voor mij best ingewikkeld. Daarom dacht ik met het betalen van een installateur er simpel uit te komen. Maar hij kwam er niet uit en en de  vriendelijke man van de klantenservice XS 4 all/KPN begreep het ook niet (zei wel dat het voor KPN niet te doen is mee te gaan met alle nieuwtjes van de diverse Televisie-aanbieders). 

Vandaar dat ik overweeg over te stappen naar Ziggo , wellicht de meest simpele oplossing? 


Ik heb een Sony televisie en een Sony home cinema set.

Ik gebruik voor televisie kijken alleen de afstandsbediening van kpn.

De home cinema set gaat automatisch aan en uit met het aan en uit zetten van de televisie en ook het volume wordt vanuit de televisie ingesteld.

 

Daarnaast kunnen wij met onze Android telefoons de TV ontvanger, televisie en home cinema set bedienen.

 

 

Dit gebruiken we vooral om radio te luisteren zonder daarbij de televisie aan te moeten zetten.


@wjb , Die Android oplossing, hoe werkt die, gebruikt de smartphone infrarood ook heb je een hub?


@wjb, Die Android oplossing, hoe werkt die, gebruikt de smartphone infrarood ook heb je een hub?

Die loopt via een Harmony Hub waarbij de aansturing van de hub via het netwerk loopt. De hub stuurt de TV ontvanger via IR aan. De Sony televisie en Sony home cinema set worden door de hub via het netwerk aangestuurd.

Voor ons gebruik (radio luisteren) een prima oplossing. De gebruiksvriendelijkheid van de app laat echter wel te wensen over. Er zijn betere apps beschikbaar.

Wel hoop ik dat kpn ooit de bediening van de TV ontvanger via het netwerk mogelijk gaat maken o.b.v. de daarvoor beschikbare internationale standaarden zodat een Harmony Hub niet meer nodig is en integratie met domotica toepassingen mogelijk wordt.


Oke, dus hetzelfde wat ik heb, heb er alleen voor vrouwlief ook een AB bij.