Skip to main content

Kan ik de  Arris VIP2952 rechtsstreeks aansluiten op mijn radio.

Ik zie alleen een uitgang op mijn radio met audio in uitgang.

mvgr

j.dirkx

Hallo @Dirkx ,

Met IPTV heb je dezelfde ontvanger als voor de tv om radio-zenders te krijgen. Die radio/versterker die erbij in de buurt staat kun je er dus wel op aansluiten. Bv. via de aux met de bekende rood/witte stekkers.

Als je TV van KPN afneemt is je televisietoestel eigenlijk alleen een monitor geworden. Het echte signaal komt uit je decoder. Dat geldt ook voor radiozenders. Dus als je een versterker aansluit op je decoder krijg je het geluid van de decoder direct naar de versterker. Op de versterker zitten boxen aangesloten dus zo krijg je geluid uit de boxen. Omdat het geluid direct uit de decoder komt kan je de TV zelf dus gewoon uitlaten. 

Achterop de decoder zit een groene uitgang. Meestal zat er een kabeltje in de doos van de decoder. Die sluit je daarop aan. De andere kant van dat kabeltje heeft een rode en witte plug die je op een willekeurige ingang van je versterker aansluit (bv via  "video"). 

Voor de korte termijn is dit de goedkoopste oplossing mits je versterker dichtbij je decoder staat. Die kabeltjes zijn namelijk niet zo heel lang.


Goede middag,

Hartelijk dank voor de oplossing.

mvgr J.Dirkx


Graag gedaan :thumbsup_tone3:

 


Reageer