Skip to main content

Ik zou graag mijn tv laten opstarten met de Kpn tv app, nu moet ik een heleboel stappen doen voor ik bij app ben.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Goedenavond @gert.visser50 en dank voor jouw bericht :)

Naar mijn weten is dit niet mogelijk, dat zeg ik wel met een kleine slag om de arm hoor. Maar het is bijvoorbeeld ook niet mogelijk om ervoor te zorgen dat je tv direct naar Netflix gaat zodra je de tv inschakelt, datzelfde geldt (in principe) voor alle apps die beschikbaar zijn. Welk type tv heb je precies? Ik heb zelf een Samsung QLED en heb eens gekeken maar vind zo geen mogelijkheden om het zo in te stellen zoals je het in je bericht voorstelt.


Goedenavond JanZ,

mijn televisie is een Philips android en ik heb dezelfde vraag gesteld aan Philips maar daar komt geen antwoord op


Nee, dat gaat niet lukken. 

Zowel bij de Philips van mijn moeder als mijn Samsung moet na het aanzetten van de televisie op het "huisje " gedrukt worden en via de favoriete apps KPN ITV geselecteerd worden. 

Maar uiteraard gebruik je op het woonkamer toestel een ontvanger. Beter beeld (!) en direct te gebruiken!


Goedenavond JanZ,

mijn televisie is een Philips android en ik heb dezelfde vraag gesteld aan Philips maar daar komt geen antwoord op

Als @PeterG zegt dat het niet kan dan moet ik me daar zoals verwacht bij aansluiten. Wie weet dat zoiets in de toekomst ooit mogelijk wordt en je kunt het bij de ontwikkelaars zoals Philips altijd eens aankaarten! Of ze hier op korte termijn daadwerkelijk iets mee doen is natuurlijk afwachten maar een signaal afgeven kan geen kwaad. 


Iedereen bedankt, zullen gewoon de procedure moeten volgen.

Fijne avond


Iedereen bedankt, zullen gewoon de procedure moeten volgen.

Fijne avond

Toch graag gedaan @gert.visser50 en ook een fijne avond toegewenst!


@gert.visser50 Misschien heb je iets aan het volgende:

Ik heb het op mijn Samsung-tv onlangs voor elkaar gekregen dat ik, nadat ik op de AB op het “huisje” heb gedrukt, meteen de voor mij belangrijkste apps zie: de itv-app en de viaplay-app.

Toen ik die apps op mijn tv had geïnstalleerd, stonden ze helemaal rechts achterin het rijtje, dus niet handig.

Ik moest even zoeken hoe ik dat beter kon krijgen, maar op een gegeven moment had ik gevonden dat je de apps kunt verschuiven naar een andere plaats. Heb ze toen beide meteen rechts van het “huisje” geplaatst en daarmee meteen in beeld als ik op de AB op “huis” druk.


@gert.visser50 Misschien heb je iets aan het volgende:

Ik heb het op mijn Samsung-tv onlangs voor elkaar gekregen dat ik, nadat ik op de AB op het “huisje” heb gedrukt, meteen de voor mij belangrijkste apps zie: de itv-app en de viaplay-app.

Toen ik die apps op mijn tv had geïnstalleerd, stonden ze helemaal rechts achterin het rijtje, dus niet handig.

Ik moest even zoeken hoe ik dat beter kon krijgen, maar op een gegeven moment had ik gevonden dat je de apps kunt verschuiven naar een andere plaats. Heb ze toen beide meteen rechts van het “huisje” geplaatst en daarmee meteen in beeld als ik op de AB op “huis” druk.

Bedankt @Katana321, ik vind dit een waardevolle toevoeging :) 


Hallo Katana321,

bedankt voor je tip, het is inderdaad gelukt om de app in mijn favorieten te verplaatsen. Scheelt een paar handelingen.


Hallo Katana321,

bedankt voor je tip, het is inderdaad gelukt om de app in mijn favorieten te verplaatsen. Scheelt een paar handelingen.

Fijn om te lezen dat je iets aan deze goede tip hebt gehad @gert.visser50 :)