Skip to main content

Ik zie dat er een beter TV signaal komt.
Ik heb een oude Arris, maar wel glas.
Kan ik de nieuwe KPN TV+ decoder krijgen?
Of is de nieuwe update voldoende om de 12,5 Mbps te verkrijgen?

Groetjes Marten Overvliet

Hallo @marten1953 je kunt dus nu al naar betere kwaliteti kijken via de zogenaamde glaszenders vanaf kanaal 661.

 


Ik weet dat je vanaf 661 HD kanalen hebt, maar dat was mijn vraag niet.
Ik heb het tv kastje al ruim 8 jaar. Mijn modem is in de tussentijd wel vervangen.
Ik heb al ruim 15 jaar 3 in 1 + 4 mobile abonnementen. Voor mobiel zit ik al ruim 25 jaar bij de KPN.
Ik dacht dus, dat ik als trouwe klant kan ik de nieuwste Hardware voor de tv wel krijgen.

Groetjes Marten


Ik weet dat je vanaf 661 HD kanalen hebt, maar dat was mijn vraag niet.
Ik heb het tv kastje al ruim 8 jaar. Mijn modem is in de tussentijd wel vervangen.
Ik heb al ruim 15 jaar 3 in 1 + 4 mobile abonnementen. Voor mobiel zit ik al ruim 25 jaar bij de KPN.
Ik dacht dus, dat ik als trouwe klant kan ik de nieuwste Hardware voor de tv wel krijgen.

Groetjes Marten

Die kun je ook krijgen. Voorwaarde is wel dat je een nieuw jaar abonnement afsluit. 


Op de DIW7022 is de kwaliteit nog beter dan op de Arris 2952 of Arris 5202.

En deze zijn vanaf 1.

 

Helaas kan het nog niet via MIJNKPN, althans bij mij niet.

Dus maandag vanaf 8 uur kan je, gratis, bellen met 0800-0402


Op de DIW7022 is de kwaliteit nog beter dan op de Arris 2952 of Arris 5202.

Dat is niet zo.

Wellicht dat NPO 1, 2 en 3 iets beter worden maar zelfs dat is nog niet zeker.

Alle andere zenders hebben gewoon dezelfde kwaliteit als op de "oude" TV ontvangers.

 

Daarnaast zou ik iedereen willen adviseren om je vooraf goed te informeren over de kinderziektes en functionaliteit zodat je niet voor (onaangename) verrassingen zult komen te staan.


Op de DIW7022 is de kwaliteit nog beter dan op de Arris 2952 of Arris 5202.

Dat is niet zo.

Wellicht dat NPO 1, 2 en 3 iets beter worden maar zelfs dat is nog niet zeker.

Alle andere zenders hebben gewoon dezelfde kwaliteit als op de "oude" TV ontvangers.

 

@wjb 

Sorry, ik ben iets te optimistisch denk ik.😊

 

Worden de andere in een lagere stream door RTL en SBS aangeboden?

Dus 12,5 Mb/s en voor NPO 14 Mb/s 


Toch vreemd, dat je alleen nieuwe hardware kunt krijgen als je een nieuwe abonnement afsluit.
Nieuwe klanten aanbiedingen, maar trouwe klanten worden in de kou gezet.

 


Worden de andere in een lagere stream door RTL en SBS aangeboden?

Dus 12,5 Mb/s en voor NPO 14 Mb/s 

Zelfs 14Mbps voor NPO is nog niet zeker. Formeel is alleen nog maar aangegeven dat de HD-"Glas" kwaliteit (12,5Mbps) op de TV+ Box beschikbaar zal komen.

Bron


Hallo @marten1953 de hardware die je nu hebt voldoet nog prima en wordt ook regelmatig ge-updated.

Alléén als je nog Motorola tv-decoders hebt, worden die uitgefaseerd en kun je daar een nieuwere decoder voor krijgen.

 


Alléén als je nog Motorola tv-decoders hebt, worden die uitgefaseerd en kun je daar een nieuwere decoder voor krijgen.

Maar ook dan zal je geen TV+ Box krijgen.


Toch vreemd, dat je alleen nieuwe hardware kunt krijgen als je een nieuwe abonnement afsluit.
Nieuwe klanten aanbiedingen, maar trouwe klanten worden in de kou gezet.

Als bestaande klant gewoon hetzelfde doen als een nieuwe klant: een nieuw jaarcontract afsluiten. Wat is daar vreemd aan?

Het is niet zomaar een ander kastje. Er hangt ook een ander abonnement aan, met een andere prijsstelling. Dat kastje en dat abonnement horen bij elkaar.


Alléén als je nog Motorola tv-decoders hebt, worden die uitgefaseerd en kun je daar een nieuwere decoder voor krijgen.

Maar ook dan zal je geen TV+ Box krijgen.

Dat schreef ik ook niet.


Alléén als je nog Motorola tv-decoders hebt, worden die uitgefaseerd en kun je daar een nieuwere decoder voor krijgen.

Maar ook dan zal je geen TV+ Box krijgen.

Dat schreef ik ook niet.

Dat weet ik, mijn bericht is bedoeld als aanvulling op jouw bericht zodat er bij de topic starter geen misverstanden kunnen ontstaan. Het is hem immers wel te doen om een TV+ Box.


Toch vreemd, dat je alleen nieuwe hardware kunt krijgen als je een nieuwe abonnement afsluit.
Nieuwe klanten aanbiedingen, maar trouwe klanten worden in de kou gezet.

Als bestaande klant gewoon hetzelfde doen als een nieuwe klant: een nieuw jaarcontract afsluiten. Wat is daar vreemd aan?

Het is niet zomaar een ander kastje. Er hangt ook een ander abonnement aan, met een andere prijsstelling. Dat kastje en dat abonnement horen bij elkaar.

Maar ik heb geen jaar contract, mijn contract loopt gewoon al jaren gewoon door.


Toch vreemd, dat je alleen nieuwe hardware kunt krijgen als je een nieuwe abonnement afsluit.
Nieuwe klanten aanbiedingen, maar trouwe klanten worden in de kou gezet.

Als bestaande klant gewoon hetzelfde doen als een nieuwe klant: een nieuw jaarcontract afsluiten. Wat is daar vreemd aan?

Het is niet zomaar een ander kastje. Er hangt ook een ander abonnement aan, met een andere prijsstelling. Dat kastje en dat abonnement horen bij elkaar.

Maar ik heb geen jaar contract, mijn contract loopt gewoon al jaren gewoon door.

Precies en als je de TV+ Box wilt hebben dan zal je dus een nieuw contract aan moeten gaan.

Open de MijnKPN app en druk op "Aanbod".

Klik bij TV op "Ontdek alle mogelijkheden".

Je wordt doorgeleid naar de onderstaande pagina.

Kies voor "Al Internet? Bekijk de mogelijkheden" en je komt in de verlengshop waar je een nieuw contract kunt aangaan voor TV+.


Helaas zit  deze optie van MIJNKPN dit niet op de computer (Desktop pc).

Dus het kan, nog, niet via MIJNKPN op de computer (PC Desktop).

 

Ik heb de app op mijn telefoon niet, is dat nodig?

Of gewoon even wachten? 


Ik heb de app op mijn telefoon niet, is dat nodig?

Als je een mobiel abonnement bij kpn hebt is het wel reuze handig om het verbruik van je mobiele (maand)bundel te checken, @joop2011 . De laptop heb je daarvoor, buiten de deur, niet bij de hand.

En via die app kunnen dingen vaak wel (of maanden eerder) dan via de website versie van MijnKPN. 


@marten1953

Het nieuwe kastje geeft geen beter beeld met de tv zenders. Alle zenders zijn HD kwaliteit. Het is gewoon gelijk: 7,2 Mb/s voor de gewone HD kwaliteit en 12,5 Mb/s voor de hoge kwaliteit.

(en 2,5 tot 3,5 Mb/s voor die paar SD zenders)

Enige is dat straks op het nieuwe kastje van 1 t/ 10 dezelfde kwaliteit geboden wordt als met de Arris VIP2952 / Arcadyan hmb2260 via 661 t/m 670. Er wordt aan gewerkt om de hoge HD kwaliteit ook op de Arrissen en Arcadyan via 1 t/m 10 aan te gaan bieden.

Zelf heb ik een Arris VIP2952 (sinds 2017) en er is totaal geen verschil met HD. Met de HD met hoge kwaliteit verwacht ik dat ook niet.

Wel te hopen dat het ook gelijk met opnames is. Want ik kijk vrijwel alles via opnames en niet live (op moment van uitzending).


Als jouw bandbreedte voldoende is @marten1953 , heb je vanaf woensdag na de nieuwe update op de eerste 10 zenders op de DIW7022 een mooier en beter beeld.

12,5 Mb/s

Deze worden, als het goed is, in de loop van het jaar 14 Mb/s

En waarschijnlijk komen er meer zenders in de betere kwaliteit.

 

Zie ook hier. 


Hoi @marten1953 . Alles is wel zo'n beetje gezegd.  

Jouw itv tuner voldoet nog aan de kwaliteitseisen. Die nieuwe tuner is een ander product.   Dat gaat, zoals het zich laat aanzien wel de toekomst worden.

Mocht je dit interessant vinden verdiep je eerst in de materie (zoals @wjb  ook al aangaf).  Het werkt in veel huishoudens probleemloos maar we zien nog wel de nodige issues met met name externe geluidsystemen (soundbar etc. ).  Als je dit geen bezwaar vind kun je via de klantenservice je abonnement laten omzetten.  Pas hierbij ook op dat er geen diensten verloren gaan die je nu hebt.  Alles goed bespreken met de medewerker want je kunt niet terug. 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149


Hoi @marten1953 . Alles is wel zo'n beetje gezegd.  

Jouw itv tuner voldoet nog aan de kwaliteitseisen. Die nieuwe tuner is een ander product.   Dat gaat, zoals het zich laat aanzien wel de toekomst worden.

Mocht je dit interessant vinden verdiep je eerst in de materie (zoals @wjb  ook al aangaf).  Het werkt in veel huishoudens probleemloos maar we zien nog wel de nodige issues met met name externe geluidsystemen (soundbar etc. ).  Als je dit geen bezwaar vind kun je via de klantenservice je abonnement laten omzetten.  Pas hierbij ook op dat er geen diensten verloren gaan die je nu hebt.  Alles goed bespreken met de medewerker want je kunt niet terug. 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149

Beste Marten

Dat is nog het beste advies wat Erwin je gegeven heeft.

Je huidige STB werkt prima en krijgt straks ook een betere beeld optie.

De nieuwste STB heeft heel veel issues lees je maar even in op het forum hier.

Het is helaas te veel om hier te benoemen en dat moet eigenlijk al genoeg wezen.

Kies verstandig en wacht even af tot de laatste generatie STB doorontwikkeld is.

Suc6