Skip to main content

Hoe kan ik mijn TV draadloos aan mijn modem aansluiten via mijn TP Link X20 wifi versterkers?

Door de aansluiting op glasvezel en de daardoor noodzakelijke verplaatsing van mijn modem is gedrade aansluiting onmogelijk geworden. Als ik de TV nu via de TP Link versterkers aansluit kan ik wel TV kijken, maar krijg ik een foutmelding als ik programma's terug wil kijken (via de groene knop) of een opgenomen programma wil kijken. Wat moet ik aan mijn aansluiting aanpassen om dit alles wel mogelijk te maken ?

En hoe kan ik mijn forum naam wijzigen? Ik ben helemaal niet boos :laughing:


Hoi, Nelleke, welkom terug.

En hoe kan ik mijn forum naam wijzigen? Ik ben helemaal niet boos :laughing:

Dat was je vast wel toen je 7 maanden terug dit topic plaatste:

Een  moderator kan je forumnaam aanpassen. Geef je in dit huidige topic dan even aan wat je evt. wilt?

 

Het spul van TP is niet geschikt aangezien dat IGMP Snooping (verdeling van de unicast streams) niet ondersteund. Of zelfs VLAN 4 niet waar Interactieve TV van KPN op werkt.
Vaak alleen VLAN 6 voor het gewone internet.

Voor distributie via het internet heeft kpn de stopcontactadapters voor UTP. Een set van 2 voor 1 ontvanger of een set van 3 voor 2 ontvangers (1 adapter bij modem namelijk).

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/

Bekabeld geeft wel de voorkeur (zoals je wel weet).


Die stopcontact adapters ken ik en heb ik in het verleden gebruikt. Hele slechte ervaring mee. Binnen 1 ruimte. Die wil ik dus zeker niet gaan gebruiken.

De KPN monteur die hier was gaf me zelf aan dat KPN deze niet meer mag verkopen omdat ze zo slecht zijn. Bijzonder dus dat ze nog wel te koop staan op de site.


En hoe kan ik mijn forum naam wijzigen? Ik ben helemaal niet boos :laughing:

Nog niet... 😉😄


Met die adapters via stopcontact nog nooit problemen gehad. Zelfs met gelijktijdig gebruik van 2 sets van verschillende merken.

 

Ik gebruik nu zo’n set van 3 van tp-link:  1x bij modem, 1x woonkamer met een switch daarbij voor diverse apparatuur en 1x slaapkamer met interactieve tv-ontvanger.


@groen_duiven sommige mensen hebben altijd geluk :wink:


Hoi @Nelleke is boos, welkom terug! 🙂 als je wilt kan ik je naam aanpassen hoor. Wat zou je als gebruikersnaam willen?

Hoewel ik me kan voorstellen dat de monteur er geen fan van is is in veel situaties de draadloze verbindingsset een goede oplossing als er geen kabels getrokken kunnen worden.
Omdat ze het lichtnet gebruiken zijn ze wel wat gevoeliger voor storing dus als je de keuze hebt zou ik altijd de kabel aanraden. Ik zou ze wel verkiezen boven een wifi oplossing voor televisie.

De TP Link X20 heb ik helaas niet zoveel verstand van, als het werkt werkt het maar ik vermoed dat als je een internetkabel zou gebruiken je deze problemen niet zal hebben.


TV ontvangers aansluiten op WiFi punten van TP-Link kun je proberen. Maar de kans is groot dat het niet werkt.

Bij SuperWiFi's van KPN werkt het wel. Als deze niet te ver bij elkaar vandaan staan. Maar het is ook iets wat KPN niet officieel ondersteund. Dus mocht het haperen, dan hoef je niet te bellen ofzo. Want dan zegt de medewerker door de telefoon gewoon: dat ondersteunen wij helemaal niet.

Je kunt de SuperWiFi's proberen. Als je ze binnen 14 dagen terug stuurt krijg je je geld terug. Wel eerst even bellen. Dan krijg je het juiste retouradres.

Je kunt misschien via de WiFi Manager 2 SuperWiFi's voor 60 euro krijgen.


Die stopcontact adapters ken ik en heb ik in het verleden gebruikt.

Dat waren dan zeker nog de oude 200's. Mijn neef kon daar niet eens HD mee kijken.

De huidige, 1200, doen het veel beter.

Je kan die TP-link gebruiken cq. proberen. Maar kpn garandeert dan niks natuurlijk.


Hoi @Nelleke is boos, welkom terug! 🙂 als je wilt kan ik je naam aanpassen hoor. Wat zou je als gebruikersnaam willen?

 

Als gebruikersnaam graag “Nelleke". 


Die stopcontact adapters ken ik en heb ik in het verleden gebruikt.

Dat waren dan zeker nog de oude 200's. Mijn neef kon daar niet eens HD mee kijken.

De huidige, 1200, doen het veel beter.

Je kan die TP-link gebruiken cq. proberen. Maar kpn garandeert dan niks natuurlijk.

Mijn ervaring betreft de DVS1200. In 1 ruimte, op 5 meter afstand zonder meubels oid er tussen. Ze konden elkaar “zien". En toch lagen ze er om de haveklap uit. Zou volgens KPN liggen aan andere apparatuur die op het elektranetwerk staat aangesloten. En dat is precies het probleem met een dergelijk systeem.
Bovendien zou het signaal in de nieuwe situatie door 2 dikke muren heen moeten. Ik heb die set wel nog liggen, dus het is een poging waard, maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen in.


Hallo @Nelleke is boos , DVS'en kunnen elkaar niet 'zien', ze communiceren via het stroomnetwerk en hebben niets draadloos in zich.

 

 

 


Ik heb je naam aangepast @Nelleke6, Nelleke 1-5 waren al bezet :sweat_smile:

Als je ze nog hebt liggen is het zeker de moeite waard de DVS1200's te proberen. Laat ons vooral weten hoe het gaat!

In de onderstaande topics kun je nog een berg informatie vinden over hoe je deze problemen het beste kunt voorkomen/oplossen.

 

Â