Skip to main content

Ik heb over TV+ contact gehad met een enthousiaste dame van de KPN. Zij wist mij te duiden dat als ik de TV+ box draadloos zou willen gebruiken (WiFi) ik vast zou zitten aan een EB 12. Op dit moment heb ik een eigen router in gebruik die geen multicast omdersteunt. In verband met de uitstekende WifI ontvangst in mijn woning wil ik mijn huidige router blijven gebruiken. 

Kortom hoe sluit ik fe TV+ box dtaadlois aan zonder de tetenvallende EB te moeten gebruiken. 

Niet. Gewoon bekabeld aangesloten. Anders de ontvanger op unicast zetten en genoegen nemen met een lagere beeld en geluidskwaliteit. 


Zie ook hier.

 

Wat is de reden dat je een eigen router / modem wilt gebruiken? 


Welk merk en type router gebruik je?

Heb je de Experia/KPN Box vervangen door die router?


Hoi @Glasblazer en dank voor jouw bericht!

In de basis zou dit gewoon moeten kunnen mits je de aanwijzingen volgt op onze website (zie het linkje van @joop2011).

Verder zie ik dat ook @wjb al goede vragen stelt. Laat je weten of je nog verdere ondersteuning nodig hebt?


Ik heb een Asus RT-AC68U router die door de gehele woning 200mbps ondersteunt. Mijn EB V10 heb ik in de bridge mode staan.

Ontvangst is subliem. 


Mijn EB V10 heb ik in de bridge mode staan.

Een Experia Box kan niet in bridge-mode gezet worden. Je bedoelt waarschijnlijk dat je jouw Asus achter de Experia Box geplaaatst hebt en wellicht als DMZ Host op de V10 hebt ingesteld.

 

Je zou een TV+ Box ook achter jouw Asus moeten kunnen gebruiken echter alleen in Unicast-mode.

Dit betekent dat de beeld- en geluidskwaliteit iets minder zullen zijn en dat de vraag is of de HD+ kanalen beschikbaar zullen komen op die TV+ Box.


Klopt mijn Asus staat in bridge mode. De router ondersteunt Multicast. Zou ik achter de EB12 dan via WiFi de TV+ ontvanger kunnen gebruiken?

Wel mooi als dat zou lukken. 


Als jouw Asus in bridge-mode staat dan moet je deze op de V12 dus niet als DMZ Host instellen.

Je zou dan overigens ook een TV+ Box met een netwerkkabel op de Asus aan moeten kunnen sluiten.

Ook via wifi zou dan moeten kunnen maar dan waarschijnlijk alleen in unicast mode.


Met kabel vind ik jammer. Ik ga kijken maar kijken voor een goede router en haal ik de EB Box er tussenuit. 

 

 


 


Met kabel vind ik jammer. Ik ga kijken maar kijken voor een goede router en haal ik de EB Box er tussenuit. 

 

Wat is er mis met de Experiabox of de Box12?


Persoonlijk had ik geen goede ervaringen met de WiFi kwaliteit van de EB Boxen. Met een Asus-RT-AC68U wordt het netwerkverkeer snel afgewikkeld. Indien de EB12 kan concurreren met mijn Asus staat een overstap niet in de weg. 


Persoonlijk had ik geen goede ervaringen met de WiFi kwaliteit van de EB Boxen. Met een Asus-RT-AC68U wordt het netwerkverkeer snel afgewikkeld. Indien de EB12 kan concurreren met mijn Asus staat een overstap niet in de weg. 

Zoals @wjb ook aal aangeeft, kun je ook je eigen modem gebruiken in plaats van de Experia Box. Voor meer informatie kun je dit artikel op onze kennisbank doornemen!


ik heb een situatie met eigen router/firewall (dus geen Experiabox, ga niet in op waarom want die discussie is al 100 jaar oud) maar met de ingewikkelde constructie om een eigen VLAN te maken voor de TV ontvanger (Arris VIP2952v2). Dit gaat meestal goed, af en toe een keer wat zaken resetten hooguit 2x per jaar. Nu lees ik dat er een nieuwe ontvanger is (TV+ Box) en ik begreep dat deze direct op Internet aangesloten zou kunnen worden, dus niet meer via een aparte VLAN. Dat zou dan betekenen dat ik met elke router TV kan kijken. Klopt dit verhaal?


Nu lees ik dat er een nieuwe ontvanger is (TV+ Box) en ik begreep dat deze direct op Internet aangesloten zou kunnen worden, dus niet meer via een aparte VLAN. Dat zou dan betekenen dat ik met elke router TV kan kijken. Klopt dit verhaal?

Je kunt op basis van unicast via vlan 6 (Internet) met de TV+ Box televisie kijken maar dan blijf je dus wel verstoten van de beste beeldkwaliteit want die wordt alleen op basis van multicast via vlan 4 (TV) aangeboden.


Beste wjb

 

Hartelijk dank voor duidelijk antwoord. Dan heeft het voor ons nog geen nut om tv kastjes te wisselen

Met vriendelijke groet

Henri

 

Admin: Gegevens verwijderd i.v.m. huisregels.Â