Skip to main content

Wij zijn sindskort verhuisd en nu zit er in de speelkamer alleen een coax aansluiting. Is het mogelijk om hierop digitale tv te ontvangen bij KPN en zo ja hoe is dit dan mogelijk? 

Nee, kpn gaat niet over coax.

Je zou er wel met een MOCA adapter data over kunnen laten gaan. Maar dan ben je al dik 100 euro  kwijt aan alleen de verbinding .

Geen mogelijkheid die coax door een utp kabel te vervangen?

Ik neem aan dat je kpn als provider hebt?


net wat @PeterG aangeeft KPN leverd zijn ITV diesnten over een netwerkkabel/aansluiting, Nu is het vaak zo dat een bestaande coax kabel zal uitkomen in de meterkast en dit is dan ook vaak de locatie van het ISRA/FTU waardoor ook hier het modem terecht komt van KPN, waardoor het in vele gevallen een optie is om een bestaande Coax te vervangen voor een netwerkkabel.

Maar zoals je ook leest zijn er nogal wat maaren en alsjes.

Mocht het om wat voor een reden dan ook niet vervangen kunnen worden zal alsnog het advies zijn het met een directe kabel op het modem aan te sluiten.

bij uiterste gevallen waarbij dit niet gewenst is zijn er nog alternatieve methodes van aansluiten met daarbij komende kosten.

  • MoCa ( €50,- p/s en je hebt er voor 1 verbinding 2 nodig )
  • DVS ( €80 set van 2x Homeplug adapters, afhankelijk van je stroomnet hoe stabiel dit werkt, Dit zal altijd afgeraden worden om exact deze redden )
  • SuperWiFi set ( €59,- (via monteur) Dit wordt niet ondersteund hoewel dit wel vaak gewoon prima werkt zolang u dit beperkt tot 1 ITV via Deze route en de koppeling tussen de 2 SuperWiFi punten in orde is )

Ales bij elkaar opgerekend is toch mijn dringende advies dit direct met een kabel aan te sluiten, hiermee heb je geen signaalverlies of mogelijke storing op TV puur door signaal schommeling in gebruikte verbingdingstechniek. Ofwel hiermee is de kans het grootst jaren zonder problemen van stabiele ITV diensten te kunnen genieten..


  • MoCa ( €50,- p/s en je hebt er voor 1 verbinding 2 nodig )
  • DVS ( €80 set van 2x Homeplug adapters, afhankelijk van je stroomnet hoe stabiel dit werkt, Dit zal altijd afgeraden worden om exact deze redden )
  • SuperWiFi set ( €59,- (via monteur) Dit wordt niet ondersteund hoewel dit wel vaak gewoon prima werkt zolang u dit beperkt tot 1 ITV via Deze route en de koppeling tussen de 2 SuperWiFi punten in orde is )

 

Met een TP-Link adapter van 15 euro bij de action werkt het ook op de ethernet poort van dat ding.Maar dat werkt volgens mij alleen bij de v10A en Box 12,Bij mijn v9 werkt het in ieder geval niet.

Zie hier: https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-wifi-versterker/

Alleen geef deze dingen nooit dezelfde netwerk naam als je experia box.


Met een TP-Link adapter van 15 euro bij de action werkt het ook op de ethernet poort van dat ding.Maar dat werkt volgens mij alleen bij de v10A en Box 12,Bij mijn v9 werkt het in ieder geval niet.

Zie hier: https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-wifi-versterker/

Alleen geef deze dingen nooit dezelfde netwerk naam als je experia box.

 

In princiepe moet dit ook met V9 werken gezien deze gewoon op ieder WiFi net gekoppeld kunnen worden, het feit dat het niet werkt zegt al genoeg :wink:

denk niet dat je het moet willen ivm constante UDP datastroom, Zowiezo is het beste gewoon een kabeltje.


Hallo @LaurensZalm ,

Komt dat niet door dat de v10A en box 12 IMGP multicasts ondersteunen?De v9,v8,V7(H220N) ondersteunen dat namelijk niet.Alleen de V10A en Box 12.Ook de V10 heeft dat in het verleden ooit gekund maar nu niet meer volgens mij(klopt dat @wjb ?)


Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat de Experiaboxen het tv signaal überhaupt niet via WiFi uitzenden. Dat gaat alleen via de LAN poorten dacht ik. Maar ik weet niet wat daar van waar is.


Met een TP-Link adapter van 15 euro bij de action werkt het ook op de ethernet poort van dat ding.Maar dat werkt volgens mij alleen bij de v10A en Box 12,Bij mijn v9 werkt het in ieder geval niet.

Zie hier: https://www.action.com/nl-nl/p/tp-link-wifi-versterker/

Alleen geef deze dingen nooit dezelfde netwerk naam als je experia box.

 

In princiepe moet dit ook met V9 werken gezien deze gewoon op ieder WiFi net gekoppeld kunnen worden, het feit dat het niet werkt zegt al genoeg :wink:

denk niet dat je het moet willen ivm constante UDP datastroom, Zowiezo is het beste gewoon een kabeltje.

 

Bij Action weet je nooit wat de kwaliteit is.  Action is niets meer dan een opkoper van “overtollige” producten en de kwaliteit is ook heel erg wisselend. 

De ene keer kan dat goed zijn en de andere keer slecht.

Verder raad ik Netwerkadapters zo zie zo nooit aan, er zit heel erg veel vervuiling op het 230 volt netwerk.

Vaste bekabeling is en blijft altijd het beste.

Ik zou de coax vervangen door een UTP kabel, dan heb je geen storingen en ook geen problemen. 

 

Maco is een hele goede alternatieve oplossing, alleen duur.

 

P.S.

Ik geef de voorkeur aan kwaliteit, het is een éénmalige investering waar je jaren plezier van kan hebben. 

 

Een bekend gezegde is:

Goedkoop is duurkoop en duurkoop is goedkoop. (99% van de gevallen klopt dit als een bus).