Skip to main content

Wij zijn verhuisd en hebben een nieuw abonnement afgesloten. Met het nieuwe tv-kastje is het steeds gezeur. Regelmatig hebben we geen geluid. Dan moet ik de boel weer resetten, in de instellingen rommelen en van alles proberen om het aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende HDMI-poorten en -kabels geprobeerd, zonder (blijvend) succes. Ja, alle opties zijn al gedaan (via de Google Assistent volume op max zetten, soft reset, passtrough, et cetera).

 

Een tweede probleem wat zich regelmatig voordoet is dat de zenders haperen of stilvallen. Vaak blijft een zender na 5 seconden hangen en doet het niet meer tot we heen en weer zappen.

 

Ik lees op dit forum heel veel over bovenstaande problemen, waarbij de aangeboden acties niet zorgen voor blijvende oplossingen. Kan ik een ander soort kastje krijgen? Het lijkt er namelijk op dat dit probleem in veel kastjes zit, ik heb er niet zoveel zin in dat ik iedere paar weken gedoe heb.

Hoi @Leroy Benschop, dat klinkt niet ideaal inderdaad. Als ik je goed begrijp heb je de TV+ Box van ons? Of een ander type ontvanger? 

Als het de TV+ Box is worden er in dit artikel in onze Kennisbank meerdere tips gegeven: voor het geluid 

Dit is het enige model TV+ Box wat er is, er is geen ander model.

Voor het tweede probleem wat je noemt, hoe is de TV+ Box verbonden met het modem? Is dat met een directe kabel, is dat draadloos of anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hi Jasper,

Ik heb idd die box.Ik heb al die tips al geprobeerd, zonder (blijvend) resultaat. Ik vind het gek dat zo'n kastje niet gewoon werkt als je het aansluit, maar allerlei omwegen moet bewandelen in de hoop dat iets werkt.

De Box is draadloos verbonden.

Kan ik anders zo spoedig mogelijk een nieuw kastje van hetzelfde soort krijgen? Na wederom een dag frustratie en getob, krijg ik opnieuw niet waar ik voor betaal.


Een alternatief zou kunnen zijn om de KPN iTV te gebruiken die je in de Google Playstore vindt. Misschien wat omschlachtiger, maar wel stabieler. Ik heb het gepuzzel met instellingen e.d. opgegeven, ik ben het gedoe moe.

Ik vraag me werkelijk af hoe dat gaat met de oude van dagen onder de KPN klanten, die noch technische kennis, noch weet van dit forum hebben. Reken maar dat die er zijn. Die hebben een product nodig dat plug and play is. De TV+ box is dat dus duidelijk niet.

En, zoals ik al eerder meldde, voor ieder opgelost probleem komt minimaal één nieuw probleem terug. Het is niks meer of minder dan een wanproduct en KPN is niet in staat om het op te lossen.


Dat gevoel heb ik dus ook, Arnok. Ik ben zelf digitaal redelijk onderlegd en durf best het een en ander te rommelen aan de kabeltjes, instellingen, et cetera. Niet om mijzelf te overschatten, maar dat ik mijn probleem op het forum moet neerleggen is ècht voor het eerst. Ze sturen de boel naar je toe alsof het zo simpel is als kabeltjes aansluiten en genieten maar. Zeker de wat oudere klanten zullen hier inderdaad problemen mee hebben. En KPN kunnen bereiken is dan opnieuw een hele zoektocht.

Dank voor de tip van de app, ik ga eens kijken of dat een uitkomst kan bieden. En ondertussen eens oriënteren op andere providers, ben ik bang.


Op wat voor een wifi toegangspunt is de TV+ Box aangesloten?

Als je de TV+ Box op unicast instelt, heb je die problemen dan ook nog?


In het ideale geval werkt de tv-ontvanger direct na aansluiten inderdaad Leroy, maar soms heeft het wat meer nodig. De vragen van wjb helpen daar al bij. Heb je die al kunnen bekijken?


In het ideale geval…

Klopt, alleen komt dat helaas niet zo vaak voor.


Ha Jasper,

 

Ik wilde de vragen van wjb beantwoorden, maar moest volledig in stijl eerst via een ander draadje op zoek waar ik 'unicast' kon vinden. Sorry voor het cynisme, maar het begint langzaamaan een mengelmoes van hilariteit en ergenis te worden. Antwoord: ik heb die regel niet staan onder "informatie". Dit kan ik dus niet wijzigen.

Welk wifi-toegangspunt het is weet ik niet waar ik dat kan achterhalen. Draadloos, is dat een antwoord? De kwaliteit geeft ie aan als 'uitstekend' met een sterkte van 99%. Helpt dat?

 

Het gekke is, dat haperen na het zappen was de eerste keer niet zo, pas de tweede dag begon het gezeur. Wanneer kan ik een nieuw kastje krijgen? Ik heb echt alle topics al gecheckt en zogezegde oplossingen geprobeerd.


Antwoord: ik heb die regel niet staan onder "informatie". Dit kan ik dus niet wijzigen.

De keuze tussen multicast en unicast staat ook niet (meer) onder "informatie" maar bij de beeldinstellingen.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Heb je ook nog wifi toegangspunt(en) in gebruik en zo ja welke?


Welke WiFi punten heeft u in huis? Alleen die van KPN? SuperWiFi's? KPN Box? 


Reageer