Skip to main content

Mijn moeder heeft nu ook digitale tv. Ze kreeg een TV+ box in het pakket met haar modem.

Ik heb dat ding uitgetest, ik heb zelf HMB2260 v2, en die is perfect voor haar.

 

Wat mis ik allemaal tov de HMB2260 v2.

  1. Kliksnelheid op afstandsbediening niet instelbaar, oude mensen klikken traag, dus die komen daardoor niet op zenders met dubbele cijfers.
  2. Gids is alleen horizontaal, niet in te stellen als verticaal. Heel onoverzichtelijk dus, want korte programma’s worden gewoon als een leeg blokje weergegeven.
  3. Als je een programma in de tv gids selecteert dat nog niet is begonnen, kun je alleen “opnemen” klikken, geen optie om een herinnering aan te zetten.
  4. Geen optie om zenders die je nooit kijkt te verbergen.
  5. Alleen instelling om scherm uit te schakelen, niet om apparaat uit te schakelen na X aantal uur. (alleen ecostand, maar ga geen 40 seconden wachten voor opstarten elke keer).
  6. Als je apparaat aanzet, gaat het niet automatisch naar het laatst bekeken programma, maar naar het hoofdmenu. (die kan je ook met de knop bereiken, dus geef mogelijkheid om dat aan te passen.
  7. Google assistant knop zit in de weg. Zit boven de P+, waardoor je hem regelmatig onbedoeld indrukt en dan kan je tijdelijk niets doen.
  8. Standaard staat het apparaat op Multicast. Werkt ongelooflijk traag met zenders schakelen en bij pauzeren of vanaf begin kijken, werkt dan ook het snel vooruit of terugspoelen niet. (dus maar op Unicast gezet, dan is het wel een stuk sneller en werkt het snel vooruit en terugspoelen wel).
  9. Nog 1 vrij belanrijk punt. Er zit geen Audio jack uitgang op. Deze heb ik nodig voor een externe speaker aan te sluiten. Er zit alleen nog maar een Optical out op.

 

Kan ik ALSJEBLIEFT deze KPN TV+ box inruilen voor een HMB2260 v2?

Het is altijd weer bijzonder om te zien dat ouderen door jongeren het stempel seniel en onbekwaam krijgen.  De meesten bewegen gewoon mee. Het duurt alleen iets langer. En lukt het niet dan zijn er andere aanbieders.


Mijn moeder is ook al in de 80 en wil niet meer terug naar de oude ontvanger. 

Maar goed, ik begrijp ook wel dat er ouderen zijn waarvoor het allemaal een beetje te ingewikkeld word. Misschien is digitenne dan een optie?


Ik heb wel ervaring met een ouder persoon, en ik weet hoe lastig dat ging.TV+ zou al helemaal niks zijn voor haar, en ik weet net als jullie, dat er ook handige ouderen zijn.Alleen zijn dat echt niet alle ouderen en moet ook aan minder technische mensen gedacht worden.

 


@Thomas waarom is er hiervoor geen oplossing dan? 

1 Apparaat dat op mijn naam staat resetten. En dan vul ik daar het nummer van mijn moeder in. Ik mag toch aannemen dat dat dan ook automatisch in het systeem van KPN geregistreerd wordt. Hoef je niets aan te doen verder.

En als dat niet mogelijk is, mogen ze bij de IT afdeling eens achter hun oren gaan krabben. Want als het niet zo werkt, zijn ze wel erg inefficiënt bezig.

Onnodig apparaten heen en weer gaan sturen is ook niet handig namelijk.

 


@wjb abo omwisselen lijkt me niet te doen.

Ik heb pluspakket met viaplay. Mijn moeder basispakket.


Ik denk niet dat de IT afdeling hier iets mee te maken heeft. Het zal gewoon beleid zijn om dat niet te doen. Als KPN daar aan gaat beginnen willen vast meer mensen die zoiets willen. Ook ontvangers van marktplaats die men dan wel geactiveerd wil hebben enzo. Het word van kwaad tot erger. Het overzicht is dan volledig kwijt.


Tja ik vind het ook erg vreemd allemaal @Maarten Botterman .En als @Thomas dit zelf niet kan regelen, zou dit vast wel door te zetten kunnen zijn naar een collega van hem.Ik kan me niet voorstellen dat niemand in de gehele KPN organisatie iets voor je kan betekenen.

 

 


@wjb abo omwisselen lijkt me niet te doen.

Ik heb pluspakket met viaplay. Mijn moeder basispakket.

Dan is dat een kwestie van aanpassen na het omwisselen.


Het zal gewoon beleid zijn om dat niet te doen.

Dan is dat mijns inziens een beleid dat aanpassingen behoeft.

Ik kan me heel goed voorstellen dat @Maarten Botterman graag wil dat zijn moeder die "oude" TV ontvanger krijgt kmdat die veel makkelijker te bedienen zijn.

Ik vind het echt heel slecht dat KPN geen enkele rekening houdt met de doelgroep "(oudere) televisiekijker zonder behoefte aan apps en/of reclame".


Ik heb wel ervaring met een ouder persoon, en ik weet hoe lastig dat ging.TV+ zou al helemaal niks zijn voor haar, en ik weet net als jullie, dat er ook handige ouderen zijn. Alleen zijn dat echt niet alle ouderen en moet ook aan minder technische mensen gedacht worden.

 

 

Ik denk niet dat dit met leeftijd te maken heeft.

Ook heel veel jongeren kunnen niet met dit soort dingen overweg. 


Ik ben het met jullie eens dat dit een hele nare situatie is en heb daar ook echt wel begrip voor maar ik heb hier simpelweg geen oplossing voor.

Deze ontvangers laten ontkoppelen om ze van abonnement te laten wisselen of het abonnement terug laten zetten is niet mogelijk.


Ok. Als het dan echt niet op te lossen is.

Dan wil ik graag een nieuwe 2260 v2 (die ik dus al heb) op account van mijn moeder.

 

En maakt het dan nog uit welke ik dan ga terugsturen? Die 2260 v2 die nu bij mijn moeder staat, of die TV+ box die nu bij mij staat. (Komt van pas omdat ik oude tv heb en hier chromecast ingebouwd zit).

 

 


Ok. Als het dan echt niet op te lossen is.

Dan wil ik graag een nieuwe 2260 v2 (die ik dus al heb) op account van mijn moeder.

 

En maakt het dan nog uit welke ik dan ga terugsturen? Die 2260 v2 die nu bij mijn moeder staat, of die TV+ box die nu bij mij staat. (Komt van pas omdat ik oude tv heb en hier chromecast ingebouwd zit).

 

Of de nieuwere Arris 2952 of de 4K ontvanger Arris 5202

Bediening hetzelfde.

 

Maar als je het KPN tv+ pakket hebt, ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Ik ben benieuwd. 


( reactie op Thomas )
Dat is toch wel erg jammer, het zit vast op de administratie dus (?).
Bij de kabelclub met de Z. heb ik zoiets zeer recent wel voor elkaar gekregen overigens, een wissel van kastjes tussen 2 abonnees.

Onlangs schreef ik nog dit : 

Dank, dat is heel mooi, daar ga ik aardig wat mensen blij mee maken, althans, dan moeten er ontvangers geruild worden, hoe gaat dat in z’n werk ? Het gaat om allemaal trouwe PTT klanten.

Is de bediening nog veel anders ? Dat zou ook nog een probleem kunnen zijn in sommige gevallen.

Hier :

Maar nu weet ik beter :-/


@joop2011 het werkt nu ook toch?

Voor mijn moeder had ik gewoon oude internet + bellen om laten zetten naar abo met tv.

Ze konden ALLEEN pakket sturen met modem en die tv+ box. (Omdat die standaard sanen in een doos zitten)

Zou niet weten of zij. Of ik een tv+ abo hebben.

Die tv+ box doet het gewoon ook bij mij.


Je kunt je abonnement wel wijzigen via je MijnKPN of telefonisch via 0800-0402 maar bij het opnieuw bestellen van een nieuwe ontvanger zal dit eenzelfde zijn als opgezegd wordt. Bij een abonnement met TV+ kun je alleen TV+ ontvangers bestellen.
De ontvanger die we terug willen is het type ontvanger dat je opzegt


Ik ben het met jullie eens dat dit een hele nare situatie is en heb daar ook echt wel begrip voor maar ik heb hier simpelweg geen oplossing voor.

@Thomas Hoe kan dat nu toch?

Twee vraagjes:

1) Kan een abonnement naar een ander adres verhuisd worden?

Volgens mij wel want toen mijn hoogbejaarde ouders begin vorig jaar gingen verhuizen hebben ze gewoon hun abonnement meegenomen.

2) Kan een abonnement op een andere naam gesteld worden?

Lijkt me wel via een contractovername.

 

Voila, daar is jouw oplossing.

Morgen geregeld?

 


 @wjb dat kan inderdaad maar of dat een handige oplossing is, is maar even de vraag. De mailadressen en telefoonnummers worden bijvoorbeeld niet meegenomen om maar iets te noemen
Als dat geen issue is zou dat natuurlijk een oplossing kunnen zijn.

Dat zou wel telefonisch moeten via de verhuisdesk op 0800-0402


@Thomas ,

Kun je ook niet een poging wagen om bij afdeling logistiek een verzoek voor een VIP2952 of HMB2260 in te dienen?

Ik weet het , ik mag dit eigenlijk niet zeggen maar het moet echt wel beter op te op te lossen zijn lijkt me.

Mensen die zich wel in zulke situaties herkennen zullen het verzoek vast honoreren. 


Het is gewoon heel simpel.

Die TVbox+ werkt NIET voor mijn moeder, dus heeft ze recht op iets dat wel voor haar werkt.

En ik ga er vanuit dat er vanuit KPN een oplossing gevonden wordt.

 

Ik heb het met aanvragen van het abonnement al gevraagd of ik ze om kon wisselen. En toen is mij dus verteld dat ze dat niet zeker wisten en dat ik het maar moest proberen. Vandaar mijn HMB2260 dus.

 

Als je voor die TV+ box alleen een TV+ box terug kan krijgen, laat me dan gewoon een 2260 terugsturen.

Ik zie echt het probleem niet hoor. Ik begin er alleen wel erg moe van te worden. Ik zit al iets van 25 jaar bij KPN en mijn moeder ook al erg lang. Dan mag er toch ook wel IETS geregeld worden?

Ik heb trouwens bij omzetten van het abonnement (was nog oud abonnement uit 2009 en kon alleen met nieuwe abo aangepast worden) niet eens een aanbod gehad voor die 6 maanden korting. Heb ik het nog niet over gehad. Moet ik daar dan ook nog maar werk van gaan maken?


@martijn197108 en @wjb, jullie weten dat ik hier geen uitzonderingen voor maken en mijn collega's ook niet.

@Maarten Botterman, het is inderdaad simpel, als je over bent gestapt op het nieuwe abonnement kun je niet meer terug, het is eigenlijk al niet de bedoeling dat jullie elkaars TV ontvangers gebruiken.

Ik heb hier geen oplossing voor maar ik heb de feedback meegenomen de organisatie in.


... als je over bent gestapt op het nieuwe abonnement kun je niet meer terug, ...

@Thomas, Ook niet als je nog binnen de bedenktermijn van 14 dagen zit?


Hoi @Thomas ,

Ik snap oprecht niet waarom er voor zoiets kleins als een omruil van TV+ → VIP2952/HMB2260 zo enorm moeilijk gedaan word.Ik hoop dat hier in de toekomst soepeler over word gedacht en dat het gewoon kan.Dit stelt me zwaar teleur en ik had wel wat meer support verwacht vanuit KPN.

 

 

Als ik @Maarten Botterman dan nog een laatste advies mag geven:

Verwijder KPN TV uit het pakket en neem bij Ziggo TV start CI+ kost wat meer, maar dit is wel gebruiksvriendelijker.Alleen dient de TV wel redelijk recent te zijn en de originele afstandsbediening ook nog aanwezig te zijn.Zou je eventueel het typenummer van haar TV kunnen doorgeven?

 

 

 

 


 @wjb als je (nog) contractsvrij bent is dit tussen jou en de afdeling opzeggingen


 @wjb als je (nog) contractsvrij bent is dit tussen jou en de afdeling opzeggingen

@Thomas, Wat bedoel je met die antwoord. Volgens mij ben je nooit contractvrij als je net overgestapt bent op TV+.

Dus nogmaals de vraag: Kan je als abonnee binnen de bedenktermijn van 14 dagen terug naar jouw oude KPN abonnement?