Skip to main content

Mijn moeder heeft nu ook digitale tv. Ze kreeg een TV+ box in het pakket met haar modem.

Ik heb dat ding uitgetest, ik heb zelf HMB2260 v2, en die is perfect voor haar.

 

Wat mis ik allemaal tov de HMB2260 v2.

  1. Kliksnelheid op afstandsbediening niet instelbaar, oude mensen klikken traag, dus die komen daardoor niet op zenders met dubbele cijfers.
  2. Gids is alleen horizontaal, niet in te stellen als verticaal. Heel onoverzichtelijk dus, want korte programma’s worden gewoon als een leeg blokje weergegeven.
  3. Als je een programma in de tv gids selecteert dat nog niet is begonnen, kun je alleen “opnemen” klikken, geen optie om een herinnering aan te zetten.
  4. Geen optie om zenders die je nooit kijkt te verbergen.
  5. Alleen instelling om scherm uit te schakelen, niet om apparaat uit te schakelen na X aantal uur. (alleen ecostand, maar ga geen 40 seconden wachten voor opstarten elke keer).
  6. Als je apparaat aanzet, gaat het niet automatisch naar het laatst bekeken programma, maar naar het hoofdmenu. (die kan je ook met de knop bereiken, dus geef mogelijkheid om dat aan te passen.
  7. Google assistant knop zit in de weg. Zit boven de P+, waardoor je hem regelmatig onbedoeld indrukt en dan kan je tijdelijk niets doen.
  8. Standaard staat het apparaat op Multicast. Werkt ongelooflijk traag met zenders schakelen en bij pauzeren of vanaf begin kijken, werkt dan ook het snel vooruit of terugspoelen niet. (dus maar op Unicast gezet, dan is het wel een stuk sneller en werkt het snel vooruit en terugspoelen wel).
  9. Nog 1 vrij belanrijk punt. Er zit geen Audio jack uitgang op. Deze heb ik nodig voor een externe speaker aan te sluiten. Er zit alleen nog maar een Optical out op.

 

Kan ik ALSJEBLIEFT deze KPN TV+ box inruilen voor een HMB2260 v2?

Mogenlijk kan of mag Thomas daar niks over zeggen. Eigenlijk zegt die dat ook zowat als hij schrijft:

 @wjb als je (nog) contractsvrij bent is dit tussen jou en de afdeling opzeggingen

Met andere woorden: ik wil m'n vingers hier hier aan branden, dat ik wat ik er in lees 😄


 @wjb met contractvrij bedoel ik ook de 14 dagen bedenktermijn.

Je tweede vraag heb ik zelf dus geen antwoord op, dat is tussen de klant en de afdeling opzeggingen.


 

@Maarten Botterman, het is inderdaad simpel, als je over bent gestapt op het nieuwe abonnement kun je niet meer terug, het is eigenlijk al niet de bedoeling dat jullie elkaars TV ontvangers gebruiken.

Ik heb hier geen oplossing voor maar ik heb de feedback meegenomen de organisatie in.

Ja. Inderdaad simpel.

Mij is verteld dat ik het gewoon moest proberen. En dat heb ik gedaan.

En nu is het ineens MIJN probleem geworden? 

 


Als ik @Maarten Botterman dan nog een laatste advies mag geven:

Verwijder KPN TV uit het pakket en neem bij Ziggo TV start CI+ kost wat meer, maar dit is wel gebruiksvriendelijker.Alleen dient de TV wel redelijk recent te zijn en de originele afstandsbediening ook nog aanwezig te zijn.Zou je eventueel het typenummer van haar TV kunnen doorgeven?

 

 

 

 

Grapjas.

Ik wil gewoon geholpen worden door KPN.

Ben ooit kwaad weggegaan bij UPC (=Ziggo) en wil daar nooit meer heen.

Omdat ik elke avond tussen 16:30 en 23:00 een slakken verbinding had, vertelden ze me dat ik maar snachts moest gaan internetten.


En nu is het ineens MIJN probleem geworden? 

Dat was het al…

U kunt natuurlijk gewoon doorgaan zoals u het nu heeft. Daarbij moet de tv+ ontvanger wel gereset worden.

Misschien kunt u dat bij deze ontvanger gewoon zelf. Volgens mij moesten we tijdens de test periode ook het abonnementsnummer weer opnieuw invoeren na een reset.

Dan gebruikt u het abonnementsnummer met ontvanger van uw moeder. En uw moeder uw abonnementsnummer met 2260 kastje van u.


Hoi @Maarten Botterman ,

Ziggo is de afgelopen tijd wel flink verbeterd, maar als je daar een slechte ervaring hebt gehad snap ik dat je daar liever niet heen gaat voor je moeder.

De oplossing van @Nick83 is ook een optie, maar dan is dat bij eventuele zenderpakketten opnamens etc  wel een probleem.

Andere optie is om over te stappen naar  Budget alles in 1 , daar leveren ze de VIP2952 ontvanger.Hetzelfde menu, afstandsbediening(al staat het KPN logo er niet op, verder is ie hetzelfde) en aansluitingen als bij KPN.Als modem krijg je dan een V10a, welke ook door KPN uitgeleverd is.

Ik vind het ook jammer dat KPN niks voor je kan betekenen…

 


En nu is het ineens MIJN probleem geworden? 

Dat was het al…

U kunt natuurlijk gewoon doorgaan zoals u het nu heeft. Daarbij moet de tv+ ontvanger wel gereset worden.

Misschien kunt u dat bij deze ontvanger gewoon zelf. Volgens mij moesten we tijdens de test periode ook het abonnementsnummer weer opnieuw invoeren na een reset.

Dan gebruikt u het abonnementsnummer met ontvanger van uw moeder. En uw moeder uw abonnementsnummer met 2260 kastje van u.

Ja maar ik heb pluspakket. Dus dan heeft mijn mieder gratis pluspakket. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Dus 2260 moet reset. Niet TV+.


@Maarten Botterman ,

Maar zoals Thomas aangeeft kan dat in dit geval helaas niet😞

Ik snap het echt hoor, maar ik ben bang dat via deze weg niks meer te regelen valt.

 


Andere optie is om over te stappen naar  Budget alles in 1 , daar leveren ze de VIP2952 ontvanger.Hetzelfde menu, afstandsbediening(al staat het KPN logo er niet op, verder is ie hetzelfde) en aansluitingen als bij KPN.Als modem krijg je dan een V10a, welke ook door KPN uitgeleverd is.

Ik vind het ook jammer dat KPN niks voor je kan betekenen…

 

Ja, maar ik kan nu natuurlijk niet overstappen. Abo is vorige week omgezet.

Ik zie dat TV+ aanstaat, hebben ze dus ongevraagd aangezet, waardoor ik die TV+ box heb ontvangen.

Via Mijn KPN kan ik het niet aanpassen, want dat is nu natuurlijk een maand gelocked.

Anders maar een maand in huidige situatie  laten en dan 14 maart de “alleen streamen” optie aanvinken? Mag iIk aannemen dat ik dan ook automatisch een “gewone” box krijg?

 

Budget alles in 1 is ook geen optie met abo van 1 jaar


Je hebt nu volgens mij binnen 14 dagen na het aanpassen van het abonnement de mogelijkheid om over te stappen @Maarten Botterman .

Maar met 1 jaar contract kan wel een probleem zijn inderdaad, goh wat een lastige situatie dit zeg!

Anders maar een maand in huidige situatie  laten en dan 14 maart de “alleen streamen” optie aanvinken? Mag iIk aannemen dat ik dan ook automatisch een “gewone” box krijg?

Vervelend dat ik dit moet zeggen, maar dat gaat helaas niet werken...


Je hebt nu volgens mij binnen 14 dagen na het aanpassen van het abonnement de mogelijkheid om over te stappen @Maarten Botterman .

Maar met 1 jaar contract kan wel een probleem zijn inderdaad, goh wat een lastige situatie dit zeg!

Anders maar een maand in huidige situatie  laten en dan 14 maart de “alleen streamen” optie aanvinken? Mag iIk aannemen dat ik dan ook automatisch een “gewone” box krijg?

Vervelend dat ik dit moet zeggen, maar dat gaat helaas niet werken...

Anders maar gewoon telefonisch proberen ofzo?

Klacht indienen dat TV+ niet goed is en dat ik terug wil naar een standaard TV abo.

Of kan ik dat hier dan als “klacht” behandelen en dat het dan wel mogelijk is om TV+ box om te ruilen voor iets anders.

Ik probeer alleen maar mee te denken…. Normaal heb je als je iets aanschaft 30 dagen bedenktijd toch? (dus ik heb me bedacht en wil geen TV+)


Je kan telefonisch zeker proberen!

Ik word ook moe van deze houding van KPN en ben er best boos om, maar dat heeft geen zin om hier te uiten.Ik blijf liever vriendelijk en dat gaat niks uitmaken.

Die bedenktijd is 14 dagen maar dan kan je nog niet terug naar het oude abonnement.Je hebt enkel 14 dagen de tijd om het abonnement geheel te beeindigen en over te stappen.Dit had ik zelf ook graag anders gezien maar helaas...


Je kan telefonisch zeker proberen!

Ik word ook moe van deze houding van KPN en ben er best boos om, maar dat heeft geen zin om hier te uiten.Ik blijf liever vriendelijk en dat gaat niks uitmaken.

Die bedenktijd is 14 dagen maar dan kan je nog niet terug naar het oude abonnement.Je hebt enkel 14 dagen de tijd om het abonnement geheel te beeindigen en over te stappen.Dit had ik zelf ook graag anders gezien maar helaas...

Dus je hebt 14 dagen om op te zeggen of over te stappen. Terwijl je net een abonnement van 14 jaar oud hebt verlengd. Bizar. Ga wel bellen dan, schiet hier ook niets mee op.


Inderdaad.Je bent volgens mij door deze aanpassing weer een nieuw jaarcontract aangegaan en na de 14 dagen kan je dus 50 weken lang niet meer overstappen.

Laat maar weten of het gelukt is ja of nee.


Inderdaad.Je bent volgens mij door deze aanpassing weer een nieuw jaarcontract aangegaan en na de 14 dagen kan je dus 50 weken lang niet meer overstappen.

Laat maar weten of het gelukt is ja of nee.

Ik zal het morgen proberen. Kennelijk tegenwoordig tot 18:00.


Uurtje later ….

 

Eindelijk wat voor elkaar gekregen .. en nog steeds moeizaam.

Mijn moeder wordt binnen 5 dagen gebeld .. dan moet zij bevestigen dat het abonnement terug gezet moet worden en dat zij niet om kan gaan met de TV+ ontvanger.

Dan kunnen zij het abonnement terugdraaien naar de oude situatie .. en dan weer TV toevoegen met een oude ontvanger.

Ze kunnen niet op mijn nummer bellen, ze moeten echt mijn moeder spreken .. dan moet zij mijn  nummer weer doorgeven, zodat ze daarop dan weer kunnen bellen.

(om het maar weer omslachtiger te maken).

Wordt vervolgd ….


Logisch dat het zo gaat. Iedereen kan wel zeggen dat ie de moeder van of de zoon van is.


@martijn197108 

Uiteindelijk is dus abo weer teruggezet naar oude internet + bellen.

Dus als dat voltooid is ga ik maar bij budget alles in 1 kijken ;)

Wat een gedoe allemaal voor 1 klein zwart kastje.

 


Goedeavond @Maarten Botterman !

 

Fijn dat het abonnement is teruggezet, maar nog steeds geen HMB2260/VIP2952 ontvangen dus?

Jammer, ik ben bang dat Budget alles in 1 dan de enige optie is.

Ik heb mijn best voor je gedaan, maar ik kan weinig doen als individu helaas.

Ik heb ook nog een Poll geopend, als je wilt mag je ook je stem uitbrengen😊:

 


...


Fijn dat je het hebt kunnen regelen Maarten, bedankt voor de terugkoppeling!

Ik heb de offtopic discussie hierboven verwijderd en het topic op slot gezet.