Skip to main content

Af en toe is een programma al begonnen voor de opname. Is het in te stellen dat de opname iets eerder begint?

Af en toe is een programma al begonnen voor de opname. Is het in te stellen dat de opname iets eerder begint?

 

Ga naar de gids.

Klik op het programma en kies voor “vanaf begin kijken”


Goedemiddag @HP51,

De opnames worden al 5 minuten voor aanvang van de aangegeven tijd gestart om dit af te vangen. Wanneer een zender eerder dan de 5 minuten uitzend zal er een deel van de opname missen. Dit is niet zelf/anders in te stellen.

De optie die @joop2011 aangeeft is een mooie workaround om dan toch de eerste minuten mee te krijgen. Kanttekening daarop is wel dat dit dan binnen 7 dagen na opname via de gids beschikbaar is. Daarna is het niet meer mogelijk.


Ja het is irritant, maar het zit er (voorzover ik weet) in dat de zenders niet meer die oude Teletext code meezenden bij een programma. KPN kan dus niets anders doen, dan dit via een digitale TV gids regelen. Persoonlijk wil ik nog wel eens als iets op de Vlaamse televisie wordt uitgezonden de uitzendingen er na ook inplannen. De vlaamse TV houdt zich nogal flexibel aan de voorgenomen uitzendtijden 🤣 

Een oplossing zou zijn dat KPN constant een persoon actief heeft om de uitzendingen in de gaten te houden. Maar we spreken dan natuurlijk wel over een 24/7 dienst dus ongeveer 30 mensen (inclusief leidingevenden), toch wel een beetje kostbaar en dat wordt natuurlijk doorberekend in de abonnementen. 


@dommeke 

Ik vind dit ook helemaal niet nodig.

Wij nemen programma's op, we hebben 2 KPN tv decoders.

En juist de Vlaamse tv loopt erg vaak uit met programma's.

 

De optie die ik gaf, was ook bij live kijken.

Je bent te laat met het kijken naar het programma en wil het alsnog vanaf het begin zien.

Volgens mij bedoelde @HP51 dat.😉

 

We wachten zijn reactie dan ook met veel belangstelling af.

 

P.S.

“off line”

Wij kijken ook heel erg veel op streamingdiensten.😉

“off line” 

 


Het gaat om het opnemen van programma's. Ik ga naar de gids , naar een programma in de toekomst, druk dan op (serie)opnemen. Bij een paar programma's bleek dat ik ca 30 min. mis.

Kijk meest detectie ,dus de moord was al lang gepleegd en ik val pas halverwege in. Het vervolg is dan moeilijk te begrijpen.

Alvast bedankt voor jullie tips\antwoorden.


@HP51 

Sommige zenders houden zich niet aan de tijden helaas.

 

Welke zenders en programma's zijn dit?

30 minuten is wel heel erg veel.

 

Een opname bij KPN start ongeveer 5 of 7 minuten eerder en loopt ongeveer 15 minuten door.

Als ik het allemaal goed heb onthouden.😉😊


Was op rtl8

Nu wis ik de opnames maar die niet compleet zijn.

Rtl8 is toch een herhaalzender. Over een paar maanden beginnen ze weer opnieuw met de serie.


 

Rtl8 is toch een herhaalzender. Over een paar maanden beginnen ze weer opnieuw met de serie.

 

@HP51 

RTL8 is geen betaalzender.

Hij zit alleen op een vreemd kanaal, kanaal 19 dacht ik.

Maar hij zit gewoon in het basispakket.

 

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan je gegevens in je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan je moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dit enkele dagen duren.😉


@HP51,

Een half uur missen is inderdaad wel heel extreem. Klinkt bij mij dat in deze RTL8 heeft doen besluiten een programma te laten vervallen en deze wijziging niet (niet tijdig) in de gids heeft doorgegeven. Dat resulteert dan in dat KPN het geprogrammeerde tijdsblok zoals deze bekent is opneemt, maar dat deze dus inderdaad niet overeenkomt met de daadwerkelijke uitzending.

@joop2011: De opnames starten inderdaad 5 minuten van te voren en lopen 15 minuten door 👌🏻 (dat heb je goed onthouden)