Skip to main content

Een aantal jaren geleden was het mogelijk om een reeds uitgezonden programma alsnog op te nemen. Dit was handig bij een serie in het geval er 1 aflevering niet is opgenomen, door wat voor oorzaak dan ook. Waarom kan dit niet meer of kan het nog wel via een truc? Voor de duidelijkheid, ik kan hem dus wel terugkijken, maar dat heeft geen zin omdat ik de afleveringen daarvoor nog niet gezien heb.

Ik heb al sinds 2011 kpn interactieve tv met opnemen en heb nog nooit een eenmaal uitgezonden programma '’alsnog'’ kunnen opnemen. Tenzij het een keer herhaald werd/wordt. Wat BBC First momenteel zeer veelvuldig doet.

Van welke zender ontbreekt een aflevering van welke serie??? Iedere keer als men de vraag stelt die jij stelt wordt dit er nooit bij vermeld. Alsof dat geheim is of zo.


Het gaat om de serie op NPO2, The Durrels at Corfu. Ik heb serie 1 en 2 opgenomen omdat ik dat gepland had, maar nu is serie 3 begonnen en heeft hij deel1 niet opgenomen. Nu weer opnieuw begonnen met opnemen vanaf deel2 dus. Ik weet zeker dat ik eerder reeds uitgezonden programma’s wel kon opnemen. Maar dat is al een flink aantal jaren geleden inderdaad.


Oh ja. Jammer dat je hebt gemist dat een nieuwe serie begon. Een nieuw seizoen (v.e. serie) moet je inderdaad opnieuw programmeren.

Heb je inmiddels wel seizoen 1 gezien. Anders lig je inmiddels wel heel erg achter, hè.

Ik denk dat je er na 2 seizoenen en dan de eerste aflevering van seizoen 3 er bij afl. 2 snel genoeg weer '’in'’ bent.

Seizoen 1 t/m 4 is nog volledig beschikbaar via NLziet. (abotje daarop is slechts 7,95 per maand)


Ja, snap ik nu ook. Ik bewaar de opnames om in de vakantie te bekijken. Bedankt.


Je neemt toch niet op van een HDglas kanaal, hè. Want die opnames zijn alleen via de decoder op je thuisadres beschikbaar.

Overigens kan '’Terugkijken'’ ook niet met die serie. Dat stelt NPO niet beschikbaar daarvoor. (staat geen terugkijken pijltje bij na uitzending)


Ja, inderdaad. Ik kijk dan via mijn laptop met ITV van KPN en dan met een HDMI kabel naar een groter scherm. Zag inderdaad dat terugkijken niet eens kan bij deze serie.

 


Als het alsnog opnemen van een programma kon, dan was dat in een diep grijs verleden: wij kunnen het ons iig ook niet herinneren.

Wat wel kan, is vanuit een al uitgezonden aflevering een serieopname starten. Dit neemt dan de komende afleveringen op. En als een gemiste aflevering dan nog eens herhaald wordt, wordt die herhaling alsnog opgenomen. Helpt nu niet, maar is wel goed om te weten.
 

Seizoen 1 t/m 4 is nog volledig beschikbaar via NLziet. (abotje daarop is slechts 7,95 per maand)

Goede tip van, PeterG!